2018-06-02, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
"Utredningen i dess nuvarande skick". Uppenbarligen kräver dom mer substans helst teknisk bevisning i någon del gissar jag. Tror det kommer. NFC måste börja leverera resultat.
Ja de borde komma.
De borde vara teknisk bevisning som de inte är klara med.
Citera
2018-06-02, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Varifrån kommer uppgiften om att SD bombarderat LW med SMS/MMS?

"Troligtvis hot om våld"
Nu kampanjar du väl? Hade det funnits SMS bevis på SDs initiativ med "hot om våld" så skulle knappast åklagaren lagtned det med hänvisning "ord mot ord".
Till anmälan om ofredande fanns väl inget bifogat till någon utredning. Hon ringde kort inpå och tog tillbaka anmälan.

En av kvällstidningarna hade ju en hårt maskerad version av utredningen till misshandeln. Där LW visade SMS / MMS som hon sparat men det framgick väl inte om det de facto var SD som tog initiativ till kontakten eller om han helt enkelt svarade på hennes "bombarderande"?

Det var ju en bekant till LW i tråden som skrev att hon kunde mata iväg tjogvis med SMS nätterna igenom. Och som sagt, fram till dess att SD förhörs (och först då har reda på anmälan?) så verkade hon ju umgås med honom och fota sig med honom etc.

Jag skulle kunna tro att SD kanske svarat otrevligt, kallat henne något fult etc på kontaktförsök från henne.

Ja och typ åker du till usa med HD ska jag berätta massa saker för henne
Citera
2018-06-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
en av dom vet jag inget om förutom att någon påstod att han oxå höll på med geocaching den andra är lärare scout & kristen och hade ett förhållande med LW tidigare ,men enligt flera i tråden så ska det ju finnas gott om andra män. iaf uppfattningen jag fått och även skrivit att jag inte ser något konstigt i det i hennes ålder och med hennes utseende !

Tack för infon. Vet du ungefär när i tid de var tillsammans och hur länge de dejtade?

Nä, jag tycker inte heller det är märkligt att en singeltjej som ser bra ut och är social och framåt går på dejter. Tvärtom. Det enda märkliga är väl uppgiften om att hon potentiellt träffade SD samtidigt som hon var i andra relationer. Dock vet jag inte om det bara är en trådsanning?
Citera
2018-06-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ja de borde komma.
De borde vara teknisk bevisning som de inte är klara med.

Det är jag övertygad om att det är och jag delar TRs mening.
Citera
2018-06-02, 19:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Jag och flera andra här har aktivt försökt hitta alternativa GM och alternativa teorier gällande motiv. Om du läser i tråden så ser du det.

Det enda spåret jag inte tänker utveckla eller främja är de teorier och spekulationer som innefattar barnen. Det hoppas jag alla övriga här inne också respekterar.

Barnen har jag inte nämnt och kommer heller inte göra. Men tycker vi ska tänka på SDs barn också när vi hänger deras fader som kan vara oskyldig. Han är bara skäligen häktad dessutom!
Citera
2018-06-02, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Barnen har jag inte nämnt och kommer heller inte göra. Men tycker vi ska tänka på SDs barn också när vi hänger deras fader som kan vara oskyldig. Han är bara skäligen häktad dessutom!
Han är misstänkt och är häktad.
Citera
2018-06-02, 19:27
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Tack för infon. Vet du ungefär när i tid de var tillsammans och hur länge de dejtade?

Nä, jag tycker inte heller det är märkligt att en singeltjej som ser bra ut och är social och framåt går på dejter. Tvärtom. Det enda märkliga är väl uppgiften om att hon potentiellt träffade SD samtidigt som hon var i andra relationer. Dock vet jag inte om det bara är en trådsanning?

bara att det va "flera år sedan och inte så länge " ingen mer info

nä jag ang det andra verkar det finnas som jag uppfattar den ett agg mot LW som jag sett antydan till av flera i tråden ,vet ej vad det beror på men kanske avundsjuka .vet ej
Citera
2018-06-02, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
bara att det va "flera år sedan och inte så länge " ingen mer info

nä jag ang det andra verkar det finnas som jag uppfattar den ett agg mot LW som jag sett antydan till av flera i tråden ,vet ej vad det beror på men kanske avundsjuka .vet ej

Ja troligen något avundsjukt fruntimmer eller SD
Citera
2018-06-02, 19:31
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Han är misstänkt och är häktad.

Och? Betyder det att han är skyldig?
Han är häktad på bara skälig nivå dessutom. Det finns således en chans att han är oskyldig häktad. Då är han och hans stackars barn också offer. Inte bara LW och hennes familj.
Citera
2018-06-02, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Och? Betyder det att han är skyldig?
Han är häktad på bara skälig nivå dessutom. Det finns således en chans att han är oskyldig häktad. Då är han och hans stackars barn också offer. Inte bara LW och hennes familj.
Det lär komma fram om han är skyldig eller oskyldig till detta brott.
Citera
2018-06-02, 19:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Ja troligen något avundsjukt fruntimmer eller SD

Nu är du ju löjlig. Vare sig det är fruntimmer eller inte så finns ju ingen nytta med att bura in någon för mord även om personen kanske inte gjort det även om denne är aldrig så slemmig. För då går ju en person som sett mord som något slags problemlösning kvar ute.
Jag tycker SD verkar ganska slemmig. Men LW hade ju uppenbarligen andra preferenser. Det kanske finns fler slemmiga typer bland hennes kavaljerer, även om inte någon relation hunnit vara såpass att hon gjort en anmälan?
Citera
2018-06-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
Det var en person som hade en tanke om att han kunde vara skyldig till dubbelmordet i Linköping 2004 och att LW kunde ha haft kännedom om det. Är rätt säker på att det inlägget är borta nu.
Någon som vet var SD utbildade sig? Filttoffla kanske vet?

Tror att man måste vara premium-medlem för att kunna se så särskilt mycket på geocaching.com.

Själv tror jag att detta var en engångsföteteelse om SD är gm men kan ha jättefel såklart.

Nej jag vet faktiskt inte men fick för mig att det var i Stockholm, kan kanske ha varit i Västerås också med tanke på barndomshemmet. Bara gissningar.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in