2018-06-02, 17:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det mest intressanta förhållandet här är att de uppgifter åklagaren presenterade INTE räckte till häktning på sannolika skäl. Därav kan vi dra slutsatsen att mer substantiella bevis måste fram om det här så småningom ska bli ett åtal. Förundersökningen måste alltså senast till nästa fredag antingen ha fått fram labbsvar eller någon annan typ av bevisning som kopplar mannen hårdare till den döda kroppen, eller åtminstone till brottsplatsen.
Just så är det. Det finns en överhängande risk att han går loss då om han varit bara normalt begåvad.
Citera
2018-06-02, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller så kanske det fanns fler? LW kanske gillade relationen med SD just för att han var gift? Kanske rätt "soft" att ha någon som inte tänkas vilja flytta ihop med vad det innebär men ändå hyfsat stadigvarande relation, inte så ansträngande om man ska ragga upp ett nytt onenight stand varoch varannan helg?

Tänker snarare att SD tyckte det är spännande att ha lite vid sidan av och en pastor måste vara riktig högvilt. Narcissister brukar ha talang att förföra motsatta könet, men fungera sämre i långa relationer. BO hade som ensamstående nog lite extra svårt att stå emot köttets lustar.
Citera
2018-06-02, 17:33
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Tror inte alls att hon är misstänkt, HD kan rentav ha hjälpt polisen i gripandet, tror inte man håller sin ex-make bakom ryggen om han begår ett mord. Hon verkade ju inte hysa agg mot BO.
Nej, jag tror inte heller att hon är misstänkt och hon får väl egentligen göra precis vad hon vill, tycker
dock att det är lite udda att ge sig ut i detta community så nära inpå. LW och SD verkade vara välkända profiler i gänget s.a.s. Kanske vill HD normalisera hela grejen: otroheter med prästen, misshandel och anmälningar, skattjakter.
Citera
2018-06-02, 17:33
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ursäkta att jag skrattar men är det inte tämligen bisarrt att gå på ett geocache-event just precis nu, då
pappan till barnen nyss blivit häktad för att ha mördat en annan geocache-kompis.. Visst, life goes on men möjligen softar man hellre med barnen och försöker svara på de frågor som de måste ha. Kanske bara är jag..

F.ö. trodde jag geocache var en fluga som ebbat ut för längesen. Vuxna människor..
Verkligen mysko beteende. Hon kanske är stolt att hennes på/av man gjort slut på älskarinnan för hennes skull? Eller tror hon att ingen vet att SD sitter häktad? Aldrig hört talas om fb?
Citera
2018-06-02, 17:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Tänker snarare att SD tyckte det är spännande att ha lite vid sidan av och en pastor måste vara riktig högvilt. Narcissister brukar ha talang att förföra motsatta könet, men fungera sämre i långa relationer. BO hade som ensamstående nog lite extra svårt att stå emot köttets lustar.

Det vete sjutton. Många uppskattar ju att vara ensamstående, i regel klarar väl kvinnor det ofta bättre än män. Ensamstående män rasar ofta fysiskt betydligt snabbare än ensamstående kvinnor.
Citera
2018-06-02, 17:36
Medlem
zippzons avatar
jag funderar på fynden av kläder man gjorde redan 19-20/5 kan det va från SD eller från BO

Citat:
polisens tekniker har tagit hand om flera klädesplagg som hittades på platsen

https://www.youtube.com/watch?v=GUKy4vEBY5I

0:48 in i klippet ,jag blir inte riktigt klok på var man gör fynden dock
Citera
2018-06-02, 17:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Verkligen mysko beteende. Hon kanske är stolt att hennes på/av man gjort slut på älskarinnan för hennes skull? Eller tror hon att ingen vet att SD sitter häktad? Aldrig hört talas om fb?

Eller också har hon helt enkelt fått uttalat stöd från umgängeskretsen?
Citera
2018-06-02, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Även jag tolkade dalaan´s berättelse som trovärdig. Hen + sambo ringde larmcentralen och åkte ut och letade. Varför skulle någon jiddra om sådant?

Det är ofta så när någon kommer in i en tråd på FB, som har någon fakta att tillföra, att denne blir så häcklad
och ifrågasatt att den försvinner. Trist.

Ponera att LW & GM promenerar bort mot bullerplanket (alternativt som någon skrev nyss, satt i bilen) och de hamnar vid änden av planket och det slår slint i GM´s skalle, han börjar slå - offret skriker i dödsångest. Tråkigt nog skickade inte larmcentralen en bil efter påringningen.

Tror inte heller dalaan är ensam om att ha hört skrik men möjligen den ende som loggar in på FB och berättar om det.

Jag tror med på dallan`s berättelse, och tycker som du att det är tråkigt att en del ifrågasatt dalaan`s inlägg.
Varför skulle h*n ljuga? och ringa 112?

Tack dalann med sambo!
Citera
2018-06-02, 17:40
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Han befann sig på platsen för att han bor där väl? BO har haft relarioner med andra män också, fynd i bostad kan vara mikroskopiska blodkroppar av hans eget blod. Vittnesuppgifter behöver inte vara korrekta heller, det är vida känt att även vittnen misstar sig. Två vittnen kan beskriva samma händelse helt olika t ex. Misstankarna må ha stärkts efter förhören på SD om han inte velat svara på polisen upprepande frågor om och om igen. Han behöver ej bevisa sin oskuld och är nog arg på dem att de misstänker honom.

Vi kan vrida och vända hur vi vill, SD faller på att LW anmält honom för misshandel förut. Annars hade han inte varit häktad, i likhet med de andra i hennes bekanskapskrets hade han varit I periferin så att säga. Nu hamnade han i ljuset direkt pga gammalt groll! Och det är inte alls säkert att polisen har synat alla andra i BO s liv eftersom de redan har en misstänkt!
"Blodiga kläder" låter inte som några mikroskopiska stänk i mina öron.
Citera
2018-06-02, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Han befann sig på platsen för att han bor där väl? BO har haft relarioner med andra män också, fynd i bostad kan vara mikroskopiska blodkroppar av hans eget blod. Vittnesuppgifter behöver inte vara korrekta heller, det är vida känt att även vittnen misstar sig. Två vittnen kan beskriva samma händelse helt olika t ex. Misstankarna må ha stärkts efter förhören på SD om han inte velat svara på polisen upprepande frågor om och om igen. Han behöver ej bevisa sin oskuld och är nog arg på dem att de misstänker honom.

Vi kan vrida och vända hur vi vill, SD faller på att LW anmält honom för misshandel förut. Annars hade han inte varit häktad, i likhet med de andra i hennes bekanskapskrets hade han varit I periferin så att säga. Nu hamnade han i ljuset direkt pga gammalt groll! Och det är inte alls säkert att polisen har synat alla andra i BO s liv eftersom de redan har en misstänkt!

Det där är såklart skitsnack ifrån din sida. Du har ingen aning. Åklagare och polis har det.

Att han befunnit sig på platsen är inget konstigt i sig eftersom han bor där men det är också en förutsättning för att överhuvudtaget kunna ha begått brottet.
Där faller han in medans den allra största majoriteten av andra GM faller ut.

Vittnesuppgifter ska man ta med en nypa salt, helt rätt.
Men kom ihåg att det har hållits mer än 20 prioriterade förhör i fallet redan under den första veckan. Det har varit enkelt att få folk att prata i fallet enligt polis.

Dessa vittnesuppgifter ligger såklart till last för MGM och är en bidragande orsak till att han är häktad idag.

Man kanske t om har sett honom på gatan under aktuell tid. Man kanske har sett honom betett sig märkligt... etc etc etc.

Fynden vet bara polisen om. Vi har ingen aning. Någon bekräftad teknisk bevisning som binder honom till brottet finns inte idag vad vi vet.

Att inte svara på frågor förstärker ingen misstanke överhuvudtaget.
Att misstanken förstärktes EFTER förhör med MGM har garanterat med att uppgifter han lämnat inte stämmer överens med verkligheten/vittnen eller bevisning man har.

Självklart spelar 2 tidigare polisanmälningar in mycket. Det SKA det göra. Det är ofta här vi hittar GM.
Glöm inte heller det komplexa förhållandet de haft och att de avbrutit all kontakt.

Att polisen har rätt GM är jag helt övertygad om.
Dock inte lika säker på att det går att binda honom till brottet.

Men det räcker med ett hårstrå på fel ställe, en hudavlagring på fel ställe, en blodsdroppe på fel ställe, ett fynd på fel ställe för att sätta dit honom.
Citera
2018-06-02, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Jag tror med på dallan`s berättelse, och tycker som du att det är tråkigt att en del ifrågasatt dalaan`s inlägg.
Varför skulle h*n ljuga? och ringa 112?

Tack dalann med sambo!

Som sagt, detta kan vara vad som helst och behöver inte ha med brottet att göra. Jag tvivlar på att det har med brottet att göra.

Och om det har det så lär halva bostadsområdet talat om detta i förhören.
Citera
2018-06-02, 17:43
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller också har hon helt enkelt fått uttalat stöd från umgängeskretsen?
Spelar ingen roll. Tycker man ligger lågt ett tag i alla fall efter det som hänt. Hon är ju en komponent i triangeldramat. Dock inte medskyldig kanske. Det här fick mig dock att undra lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in