2018-06-02, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej.
De kommer nog till rätta snart.

SD är ju numera anhållen misttänkt för mord.
Citera
2018-06-02, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nog retar det oss för att vi så gärna vill veta, men det är
ju bra i det här läget om bara polis och GM vet vad hon blev utsatt för.

Ja, så tänker jag också. Nödvändigt, för om han i något läge skulle erkänna då har ju polisen skyldighet att påvisa att det också är sant. Liksom om han hävdar att det var en olyckshändelse.

En död kropp kan berätta mycket om gärningen. Det såg vi nyligen i Madsen-fallet inte minst. Där gällde det Kim Wall vars kropp var styckad och behängd med tunga rördelar för att sjunka till botten på Öresund. Där lyckades dom med idogt arbete (och svenska likhundar) hitta igen både huvud och alla kroppsdelar till slut. De kroppsdelarna kunde berätta mycket om själva gärningen och även motbevisa Madsens alla teorier om "olyckshändelser".

Så polisen har många goda anledningar att hålla inne med detaljer.
Citera
2018-06-02, 14:49
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Så kan det vara. Men jag förstår inte varför LW fortsätter att geocachea med SD?
Någon anför teorin om den misshandlade kvinnan. Må så vara. LW ringer polisen och vill ta tillbaka en anmälan för att den kan göra saker värre. LW lever inte med SD och de har inga gemensamma barn. LW har under denna tid en relation med ML. Så det borde vara lite enklare att undvika samvaro med SD då.

Precis, det är väl hur lätt som helst att avböja en ev fråga och säga att man inte har tid och ska göra något annat eller ut med någon annan. Kanske ett tag medvetet göra sådant man vet han tycker är tråkigt?
Citera
2018-06-02, 14:49
Medlem
Ni kan direkt glömma att ett bullerplank skulle ta bort ljudet av en ljus kvinnlig röst som skriker allt vad hon kan. Glöm det. Det hade hörts i hela området.

Ca 60-90 Decibel uppgår "normal trafik till och ett bullerplank (Finns två typer, absorberande och reflekterande där det förstnämnda är mest effektiv) reducerar detta med 5-6 decibel.

Låter väldigt lite men decibelskalan är logaritmisk (precis som richterskalan vid jordbävningar) och 5-6 decibel motsvarar en halvering av ljudet.

Ett bullerplank tar alltså inte bort mer än halva trafikljudet. Då är det låga "bullertoner".

Det är alltså helt uteslutet att ingen skulle ha hört skriket i bostadsområdet om det hade skett vid planket.
Jag är tveksam till dessa uppgifter och det kan vara va fan som helst. Inget som utredningen verkar lägga någon vikt till och inget som har dykt upp i media efteråt heller. Nä... de här luddiga vittnesuppgifterna är det bara att glömma då de inte betyder något i nuvarande läge.

Jag är också helt övertygad om att brottsplats och fyndplats INTE är densamma. Finns ingen anledning för +40 åringar att befinna sig på en smygrökarplats mitt i natten mellan mån-tis.
Speciellt inte eftersom MGM och BO redan för länge sedan brutit kontakten med varandra.

Brottsplatsen är bilen eller Bo´s hem.
Båda de två tingen är fortfarande avspärrade och inför utredning och det tyder på att vi har brottsplatsen här.

Kroppen har sedan dumpats bakom planket. Ganska riskfritt för insyn mitt i natten där.

Att kroppen försökt "gömts undan" tyder också på en för BO känd GM. Det säger statistiken. Det finns ju massor av undantag såklart men det här är inte ett av dem med tanke på allt annat vi vet.
Senast redigerad av Ulf-Utredaren 2018-06-02 kl. 14:55.
Citera
2018-06-02, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast jag har ypperligt svårt att föreställa mig att någon ensam person kan lyckas dra med en person i en bil mot dennes vilja utan att övermanna personen ordentligt först, även om personen som ska med mot sin vilja är småväxt.

Jag har sett personer bli indragna på det viset.

Men visst, hon kan ju ha satt sig i bilen frivilligt först, kanske tänkte de bara prata i bilen (därav att ytterdörren inte stängs) utanför på gatan. Men vid något tillfälle förflyttar de sig ner mot planket, oavsett. Kanske för att de börjar bråka och höjer rösterna?

Jag bara spekulerar fritt, kan inte sluta fundera över vad det var som hände egentligen.
Citera
2018-06-02, 14:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Ni kan direkt glömma att ett bullerplank skulle ta bort ljudet av en ljus kvinnlig röst som skriker allt vad hon kan. Glöm det. Det hade hörts i hela området.

Ca 60-90 Decibel uppgår "normal trafik till och ett bullerplank (Finns två typer, absorberande och reflekterande där det förstnämnda är mest effektiv) reducerar detta med 5-6 decibel.

Låter väldigt lite men decibelskalan är logaritmisk (precis som richterskalan vid jordbävningar) och 5-6 decibel motsvarar en halvering av ljudet.

Ett bullerplank tar alltså inte bort mer än halva trafikljudet. Då är det låga "bullertoner".

Det är alltså helt uteslutet att ingen skulle ha hört skriket i bostadsområdet om det hade skett vid planket.
Jag är tveksam till dessa uppgifter och det kan vara va fan som helst. Inget som utredningen verkar lägga någon vikt till och inget som har dykt upp i media efteråt heller. Nä... de här luddiga vittnesuppgifterna är det bara att glömma då de inte betyder något i nuvarande läge.

Jag är också helt övertygad om att brottsplats och fyndplats INTE är densamma. Finns ingen anledning för +40 åringar att befinna sig på en smygrökarplats mitt i natten mellan mån-tis.
Speciellt inte eftersom MGM och BO redan för länge sedan brutit kontakten med varandra.

Båda de två tingen är fortfarande avspärrade och inför utredning och det tyder på att vi har brottsplatsen här.

Kroppen har sedan dumpats bakom planket. Ganska riskfritt för insyn mitt i natten där.

Att kroppen försökt "gömts undan" tyder också på en för BO känd GM. Det säger statistiken. Det finns ju massor av undantag såklart men det här är inte ett av dem med tanke på allt annat vi vet.

Skulle inte skrik hörts från bostaden eller bilen då?
Citera
2018-06-02, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren

Ett bullerplank tar alltså inte bort med än halva trafikljudet. Då är det låga "bullertoner".

Jag är tveksam till dessa uppgifter och det kan vara va fan som helst.

Intressant tes!

Om bilen är BP, tänker du att LW stryptes då? Jag tänker att om hon slagits ihjäl så borde den vara nedblodad och då borde SD vara häktad på den högre misstankegraden?

Men det förklarar inte de hjärtskärande skrik som hördes till och från i ca 5 minuter av vittnen på andra sidan bullerplanket?
Citera
2018-06-02, 14:59
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPAMZ
Det var SD & LW som var ute och åkte skridskor. Loggen som HD (Systerhax) har "skrivit" är gjord med ett script för att få loggningen noterad på det nya kontot. Därav först en generell text (första stycket som läggs på alla dessa loggningar) om att det är därför hon gör en egen logg i efterhand och sedan kommer en exakt kopia av HerrTeamDavidssons (f.d. TeamDavidsson) logg under.
Tack för svar! Kan inget om geocaching mer än att jag vet vad det är. Har inte fördjupat mig i deras loggar.
Trodde Systerhax bara hade kvar de gamla loggarna ihop med SD (HTD - som jag i all hast fick till Hanna T(hea) Davidsson när jag läste först )

Verkar knäppt att logga hans tagna cacher som sina också, efter att de hade delat på sig. Eller det kanske sker automatiskt på hennes konto också? Ja, ja.
Citera
2018-06-02, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Skulle inte skrik hörts från bostaden eller bilen då?

Jo, om det nu förekommit något skrik överhuvudtaget. Vilket jag inte tror.

Tänk hur många överfallsvåldtäkter och andra våldsdåd, mord och all annan skit som försegår utan att något skrik har registrerats.

Släpp skriket då det är luddiga vittnesuppgifter och kan vara precis vad som helst och det är som sagt inget som utredningen eller för den skull media gjort någonting av heller.
Citera
2018-06-02, 15:03
Medlem
sommarljums avatar
Dum fråga kanske men har man tillgång till internet när man sitter i häktet, som skäligen misstänkt för mord/dråp?
Det borde man såklart inte ha men man vet aldrig.. 😬 Någon som vet säkert?
Citera
2018-06-02, 15:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Dum fråga kanske men har man tillgång till internet när man sitter i häktet, som skäligen misstänkt för mord/dråp?
Det borde man såklart inte ha men man vet aldrig.. 😬 Någon som vet säkert?

Det har man inte.
Citera
2018-06-02, 15:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Jag har sett personer bli indragna på det viset.

Men visst, hon kan ju ha satt sig i bilen frivilligt först, kanske tänkte de bara prata i bilen (därav att ytterdörren inte stängs) utanför på gatan. Men vid något tillfälle förflyttar de sig ner mot planket, oavsett. Kanske för att de börjar bråka och höjer rösterna?

Jag bara spekulerar fritt, kan inte sluta fundera över vad det var som hände egentligen.

Jag har inte sett det men läst det och då brukar det vara ett par tre styckna som suger in någon i bil. Även om någon kör med automat tänker jagdet är lite besvärligt att köra om man med en arm ska kontrollera någon som inte vill vara med. Men hon kanske blir slagen först så hon är omtöcknad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in