2018-06-02, 14:04
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forgetfulsin
Det var inte HD som gjorde utflykten utan SD. Läser du längre ned så ser du att det är SD som loggat den, HD har bara kopierat hela hans logginlägg med en förklaring om att hon loggar alla på sitt nick för att ha kvar dem som en dagbok, även om hon själv inte varit med.

I LWs text ser man tydligt att det var SD som var med, eftersom hon skriver "HTD vill ut på Storhjälmaren". HTD = SD.
Ok och aha! Jag slarvade när jag läste alltså, ajabaja. Läste aldrig (såg inte) SD:s inlägg, såg det jag förväntade mig helt enkelt. Ber ödmjukast om ursäkt.

Lurade mig själv. Oj, då blev det märkligt. Jag som trodde att HD och LW var såta vänner.
Senast redigerad av Bardotrutanett 2018-06-02 kl. 14:06.
Citera
2018-06-02, 14:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Vad har det med saken att göra?
Om HD inte var med på plats och loggade cachen, varför har hon då loggat den - i sitt alldeles egna användarnamn, som hon inte har tillsammans med någon annan - på Geocachsidan? Om det var SD och Lena som var ute ensamma, så skulle det enbart på deras konton (HerrTeamDavidsson och Softpocahontas). Det skulle knappast ha loggats på Systerhax konto, om hon inte var där.

Det är det jag menar, om hon för över gemensamt tagna cacher (dvs att hon för över även dessa som hon inte tagit "själv" (=ensam)?

En del använder ju ordet "själv" i just den betydelsen "Jag var inte där själv" kan betyda att personen alls inte var där eller att personen var där men tillsammans med någon eller några andra. Jag skulle instinktivt tolka betydelsen till det förra men vet att vissa dialekter uttrycker det senare. Jag är inte helt bekant med "gnällbältets" dialektala uttryck även om jag bor hyfsat nära.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-02 kl. 14:12.
Citera
2018-06-02, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kanske, fast det verkar så knäppt på något sätt att meckla med att flytta just telefonen i hopp om att skylla något bus från Vivalla eller exmaken. Möjligt är att hon varit ibilen ochtelefonen blivit kvar där och upptäckts något senare och då kastats?

Jag har varit rätt säker på att någon dykt upp utanför dörren oannonserat och överraskat LW, hon gick då ut för att prata och att de då promenerade sakta nedåt gatan medan diskussion pågick. Jag trodde inte att hon suttit i någon bil.

Men nu börjar jag luta åt ett annat scenario. Någon dyker upp oannonserat i bil, LW går ut (utan att stänga dörren helt), kanske öppnar GM dörren på passagerarsidan, LW lutar sig inåt och säger att hon inte vill följa med/prata men blir då indragen i bilen som körs nedåt gatan, kanske får LW stopp på bilen i höjd med planket och kastar sig ut, skrikandes? Mobilen blir kvar i bilen. Och som du säger, GM får panik när hen upptäcker mobilen och kastar bort den i skogen?

Bara en teori bland många andra men denna är mest logisk vad gäller ev fynd i bil samt mobilens placering (förutsatt att det är den polisen hittade).
Citera
2018-06-02, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Vad har det med saken att göra?
Om HD inte var med på plats och loggade cachen, varför har hon då loggat den - i sitt alldeles egna användarnamn, som hon inte har tillsammans med någon annan - på Geocachsidan? Om det var SD och Lena som var ute ensamma, så skulle det enbart på deras konton (HerrTeamDavidsson och Softpocahontas). Det skulle knappast ha loggats på Systerhax konto, om hon inte var där.

Hon har som en annan användare skrev bara kopierat alla tidigare. Sen kan man tycka vad man vill om det är rimligt att hon loggar såna hon inte tagit själv..
På den här cachen, tagen i samma veva som den tidigare länkade, ser man tydligt på bilderna att det är LW och SD som varit ute:
https://www.geocaching.com/geocache/GCW74M_derbol2
Citera
2018-06-02, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jag har skrivit om detta tidigare. Får heller inte ihop misshandelsincidenterna med olika bilder och samvaro.

Kan bara hålla med. Det är alltså en anmälan om ofredande och sedan en misshandel som når åklagare innan den läggs ner. Ändå umgås LW med SD ända fram till mars, där samvaron tycks ta slut. Min tolkning är att det är SD (och kompisen JG) som bryter. Inte LW.

En användare här pekar på att SD redigerar bort LW från bilder och jag lyfter loggar från februari där SD inte publicerar bilder på LW medan hon gör det på honom, från samma fikaevent. SD tycks alltså anstränga sig för att utesluta LW ur sitt liv. LW tycks göra tvärtom. Loggar visar att SD och hans fru HD geocachar tillsammans varje månad efter detta, det paddlas kajak och verkar lugnt utåt sett. LW fortsätter umgås med ML (nick m.g.i). 1 september lägger åklagare ner anmälan om misshandel.

Månaderna efter nedläggning fortsätter HD logga med frugan. I april reser han och HD till Dalarna för geocaching.
LW fortsätter logga med m.g.i och flera andra. beholderX blir en mer frekvent vän och hon tillbringar en helg med honom i början av maj. Jag blir osäker på om det är denne hon planerade att åka till Norge med eller om detta endast är en trådsanning.
Citera
2018-06-02, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Detta är alltså inte de bilder annan användare pekat på, där SD redigerat bort LW.
Får en känsla av att SD medvetet plockar bort LW medan hon mer villigt visar att han är nära henne.

Kan det bero på att han hade fått lova sin hustru att hålla sig borta från LW?
Citera
2018-06-02, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Jag har varit rätt säker på att någon dykt upp utanför dörren oannonserat och överraskat LW, hon gick då ut för att prata och att de då promenerade sakta nedåt gatan medan diskussion pågick. Jag trodde inte att hon suttit i någon bil.

Men nu börjar jag luta åt ett annat scenario. Någon dyker upp oannonserat i bil, LW går ut (utan att stänga dörren helt), kanske öppnar GM dörren på passagerarsidan, LW lutar sig inåt och säger att hon inte vill följa med/prata men blir då indragen i bilen som körs nedåt gatan, kanske får LW stopp på bilen i höjd med planket och kastar sig ut, skrikandes? Mobilen blir kvar i bilen. Och som du säger, GM får panik när hen upptäcker mobilen och kastar bort den i skogen?

Bara en teori bland många andra men denna är mest logisk vad gäller ev fynd i bil samt mobilens placering (förutsatt att det är den polisen hittade).

Ja. Det jag tänkte på var att telefonen ändå har ett väldigt ringa värde om den kommer från någon som överfallits och misshandlats svårt, eller kanske redan då dödats, det blir liksom mer besvärligt att ha den? Därför antog jag, kanske oriktigt, att på något sätt undgått GMs uppmärksamhet och att GM fått med sig den, och att hen slänger den när den upptäcks?
Citera
2018-06-02, 14:23
Medlem
Citat:
Kan det bero på att han hade fått lova sin hustru att hålla sig borta från LW?

Så kan det vara. Men jag förstår inte varför LW fortsätter att geocachea med SD?
Någon anför teorin om den misshandlade kvinnan. Må så vara. LW ringer polisen och vill ta tillbaka en anmälan för att den kan göra saker värre. LW lever inte med SD och de har inga gemensamma barn. LW har under denna tid en relation med ML. Så det borde vara lite enklare att undvika samvaro med SD då.
Citera
2018-06-02, 14:25
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
En alldeles egen fundering och teori
SD och HD ska lappa ihop förhållandet och bestämmer sig för att åka till USA som var planerat sedan innan.
SD har under hela tiden eller till och från haft en affär med LW.
Nu vill LW lägga korten på borden och tänker berätta för HD men då får SD panik och ser ingen annan utväg än stt besöka henne på kvällen och hota henne ordentligt till tystnad
Detta urartar och slutar så tragiskt det kan...
bara mina egna spekulationer om hur de kunde gå så här illa....
Tror du är rätt ute.
Anledningen till skijsmässan är att HD fått vetskap om det långvariga prasslet med LW. SD har bönat och bett HD att ge honom en ny chans och lovat på heder och samvete att göra upp och bryta med LW vilket HD gått med på förutsatt att SD gör det fullständigt klart för LW.
LW går absolut inte med på att bli bortkastad på det sättet och blir djupt kränkt. Hon som har såna drömmar om ett liv med SD nu när han skilt sig. Hon ger sig inte och fortsätter vänta sig SD ska välja henne ändå. Det har gjort SD rasande att inte bli lämnad ifred.
Vem av dom som fått den andra till mötet bakom planket och hur en bil ev, är inblandad låter jag vara osagt, men där är orsaken till det besinningslöst våldet/ den urartade uppgörelsen.
Kort sagt: dom började slåss för att Lena inte accepterade att SD ville spola henne och ha tillbaka sitt gamla liv och åka på semester med HD
Nåt åt det hållet.
Troligt är att SD har fixat och trixat (även med kroppen) för att dölja bevis. Finns en uppenbar risk han går loss vid nästa häktningsförhandling
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-02 kl. 15:07.
Citera
2018-06-02, 14:30
Medlem
Citat:

Fast jag har ypperligt svårt att föreställa mig att någon ensam person kan lyckas dra med en person i en bil mot dennes vilja utan att övermanna personen ordentligt först, även om personen som ska med mot sin vilja är småväxt.
Citera
2018-06-02, 14:37
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forgetfulsin
Hon har som en annan användare skrev bara kopierat alla tidigare. Sen kan man tycka vad man vill om det är rimligt att hon loggar såna hon inte tagit själv..
På den här cachen, tagen i samma veva som den tidigare länkade, ser man tydligt på bilderna att det är LW och SD som varit ute:
https://www.geocaching.com/geocache/GCW74M_derbol2

Ja, jädrans. Du har helt rätt, det är SD och LW som är ute själva, utan HD!!
Fel av mig.
Citera
2018-06-02, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja. Det jag tänkte på var att telefonen ändå har ett väldigt ringa värde om den kommer från någon som överfallits och misshandlats svårt, eller kanske redan då dödats, det blir liksom mer besvärligt att ha den? Därför antog jag, kanske oriktigt, att på något sätt undgått GMs uppmärksamhet och att GM fått med sig den, och att hen slänger den när den upptäcks?

Jag tror inte heller att det handlar om ett rån, utan dina tankar låter rimliga tycker jag, att mobilen lämnas/tappas i bilen (därav att jag numera tror att LW befann sig i bilen vid något tillfälle). Och jag tror också att när GM upptäcker detta så gör hen sig snabbt av med den. Borde man dock inte ha stängt av mobilen och tagit ut batteriet ur den innan man dumpar den?

Placeringen av mobilen är också en detalj som pekar mot SD som GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in