2018-06-02, 09:57
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag skulle satsa mina slantar på enklast möjliga scenario. Han knackar på och vill ”prata”, hon går ut för att undvika trubbel eller väcka sonen. Hon hör efter vad det gäller och föreslår att de går en runda där de inte väcker för mycket uppmärksamhet, men ändå är inom hörhåll för husen. De grälar, grälet urartar, hon skriker, han försöker kväva, men slår till sist ihjäl henne med en sten. Han avviker.
Snyggt! Förmodligen det vanligaste scenariot! bortsett ifrån att mordvapen INTE offentliggjorts. Så vi får fortsätta anta medan utredarna jagar DNA o motsägelser som kan kopplas til GM. INGEN vill se en liknande löpsedel, någonsin. Framför allt inte den närmaste framtiden och då i Örebro län....
Citera
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Jag skulle satsa mina slantar på enklast möjliga scenario. Han knackar på och vill ”prata”, hon går ut för att undvika trubbel eller väcka sonen. Hon hör efter vad det gäller och föreslår att de går en runda där de inte väcker för mycket uppmärksamhet, men ändå är inom hörhåll för husen. De grälar, grälet urartar, hon skriker, han försöker kväva, men slår till sist ihjäl henne med en sten. Han avviker.

Låter mer än rimligt. Har funderat över det faktum att ”även små grytor har öron”. Kan något av LW:s barn ha hört något? Hoppas innerligt att de inte har det. Fruktansvärt i så fall. Barnen ska givetvis lämnas utanför det hela. Tanken slog mig bara. Om bara LW:s väggar kunde tala...
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag vet inte hur LW var funtad men själv skulle jag låsa ytterdörren om jag går utom synhåll.

Jo. Men alla gör inte det.
Citera
2018-06-02, 09:59
Medlem
Att HD inte alls verkar misstänkas av polisen kan vara att hon har alibi. Hon kanske arbetade på sjukhuset den natten. Men hon har förstås blivit förhörd.
Citera
2018-06-02, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Troligtvis hade hon dåligt lokalsinne vilket troligen ställde till det för henne i trafiken och retade upp folk.
Tror ni alltså att det kan vara någon uppretad bilist som kan vara GM om det inte skulle vara den nu häktade mannen?

Dåligt lokalsinne torde vara sämsta möjliga egenskap för en Geocachare. Hon ska också ha varit en duktig geocachare som därmed nog så sett hade full koll på plats. Om man ser till hennes personlighet, enligt beskrivningar av henne, kan hon ha varit en sådan som fattade impulsiva beslut i trafiken, struntade lite i hur hon parkerade och kanske hade så många bollar i luften att hon ibland virrade i trafiken, t ex körde fel därav för att sedan impulsivt byta fil utan att tänka/se sig för. Kanske var hon helt enkelt inte en skillad förare (hon föredrog också att cykla?). Man kan inte vara bra på allt. Jag tror inte att förarskapet är något av vikt.
Citera
2018-06-02, 10:03
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jo. Men alla gör inte det.
Jag skulle nog påstå att de allra flesta gör det. Än mer om ens barn sover i bostaden.
(Det är andra tider än i min ungdom)
Citera
2018-06-02, 10:03
Medlem
Sarahconnor12s avatar
Orkar någon. Sammanfatta den här tråden dom två senaste veckorna? Har jobbat mycket dom veckorna och inte har haft tid att följa tråden.

Skulle verkligen uppskatta det om någon gjorde det.
För jag är verkligen intresserad av det här fallet.
Senast redigerad av Sarahconnor12 2018-06-02 kl. 10:05.
Citera
2018-06-02, 10:04
Medlem
Nej nej nej. MGM har inte bragt någon om livet förrut. Finns ju absolut ingenting som tyder på det.

Det är väldigt speciella omständigheter i det här fallet med relationen till BO som utlöst gärningen.

Att MGM skulle vara en random mördare som åker runt och geocachar och mördar människor är ju bara ännu en illaluktande, usel, dåraktig teori bland så många andra här inne.

Återigen, det är ingen jävla Hollywoodfilm.

Ni kan också vara lugna att det är rätt GM.
Däremot inte särskilt lugna att han blir fälld.
Många är de som gått fria, där det inte gått att binda GM till brottet. Det kan mycket väl bli så här också trots att polisen säger att fallet mer eller mindre är ovanligt gynnsamt.
Man har massor av fynd, man har kroppen, man har haft väldigt lätt att hitta vittnen och hålla förhör. etc. etc.

Efter allt detta har man alltså inget spår alls efter någon annan person, utan allt pekar på den nuvarande häktade.
Citera
2018-06-02, 10:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahconnor12
Orkar någon. Sammanfatta den här tråden dom två senaste veckorna? Har jobbat mycket dom veckorna och inte har haft tid att följa tråden.

Skulle verkligen uppskatta det om någon gjorde det.
För jag är verkligen intresserad av det här fallet.
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

En sammanställning av Honan6. Vet inte om det finns en mer uppdaterad version.
Citera
2018-06-02, 10:07
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
De kan ha bestämt möte bakom planket, typ, för att prata ut. Jag tänkte på det sen.

Eller så hade han parkerat bilen här för att inte synas så direkt. Även om LW varit oäven att prata med SD så kan hon gett med sig för freden. Hon frågar hur han kommit dit och han pekar nedåt gatan. De fortsätter diskussionen ner mot bilen, sen eskalerar det. Han vet att mötet kommer att avslutas vid bilen och säkerligen har det inte gett utdelning till SD:s fördel. Planket är inte långt borta, som ni kan se.

https://www.google.se/maps/@59.2890776,15.1858651,3a,75y,135.66h,89.06t/data=!3m6!1e1!3m4!1s4FlxweLE6lmY3Vik_-U_WQ!2e0!7i13312!8i6656
Citera
2018-06-02, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Vet du att det är så eller hoppas du det? Självklart hoppas jag också detsamma om det är LWs blod men stoppar man kläder i tvättmaskinen så är de tvättade på två timmar och i den här värmen så hinner de nog torka på tolv timmar även om man inte tumlar dem. Så hunnit borde han ha gjort och hade jag haft blod på mina kläder från någon som jag just har haft ihjäl så skulle de åka in i tvättmaskinen ganska omgående om jag inte tänkt göra mig av med dem. Alternativt så är det så pass lite blod att de måste gå varsamt till väga för att få fram tillräckligt med DNA. Annars tycker jag att testerna borde ha hunnit bli klara vid det här laget.
Jag hoppas på det.
Hoppas de får fram något ordentligt spår/bevis på NFC under nästa vecka så det kan bli sannolika skäl på fredag.
Citera
2018-06-02, 10:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag skulle nog påstå att de allra flesta gör det. Än mer om ens barn sover i bostaden.
(Det är andra tider än i min ungdom)

Jo, kanske.

De kan ha börjat prata utanför och går sen utan att hon tänker på att dörren står olåst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in