Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-01, 18:43
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Intressant också att AfS inte verkar ha några problem att sammankopplas med Christoffer Dulny. Denne var väl med på Nazisttåget i Charlottesville, och har haft samröre med NMR mfl.
Det största felet Kasselstrand har gjort är när han gick med på ett offentligt upprop för Tommy Robinson. Så här sa pajasen Robinson om Dulny och de andra som blev misshandlade av polisen och AFA i Charlottesville:

https://twitter.com/NickJFuentes/status/1001970125426262017

Ahl ska tydligen ta upp frågan Robinson i riksdagen... Hoppas hans ingång är hur fan ett sånt kräk bara kan få 13 månaders fängelse för att medvetet ha stört en sån här viktig rättegång och på så sätt riskerat att de här muslimska våldtäktsmännen frias.

NOLLTOLERANS MOT COUNTERJIHADISM!

Dulny gjorde inget fel i Sthlm. Dulnys attityd bör vara ett riktmärke. Även om Dulny bara ville bli känd och få coola memer gjorda om sig själv så gjorde han rätt. Vem vet hur många unga svenskar som vill bli memförevigade och hjälteförklarade på nästa torgmöte tack vare det?

Jag anser fortfarande att AfS bör hålla avståndet, men de bör aldrig ta det.
Senast redigerad av baggebo1 2018-06-01 kl. 18:48.
Citera
2018-06-01, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
En fråga till publiken:

Vad var det som fick er att ta beslutet att stödja AFS och nu i september lägga er röst på partiet?

För mig personligen var det:

-AFS erkänner svenskar som folkgrupp och inte öppen svenskhet som de andra partierna.

-Platt skatt

-Rensa ut i träsket och viljan att minska antal ledamöter i Riksdagen.

-Större fokus på återvandring än SD.
EU och Försvaret, inget annat parti lägger upp de här frågorna så tydligt som AFS. För att bli självständiga krävs ett utträde ur EU.
Citera
2018-06-01, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Bli medlem i AfS och anmäl dig att bli aktivist så får du mer info.

Vi har en hel del aktiviteter närmsta dagarna/veckan i bla Sthlm
Vad kul! Jag bor i Stockholm och kommer gärna och kollar om AFS har ett torgmöte planerat!
Citera
2018-06-01, 19:28
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Den här tråden är verkligen helt sjuk. Om AfS-förespråkarna här är på riktigt, så har AfS riktigt stora problem. Vad är "fjälljude"

Nej, man förstår verkligen att ett parti med sådana här anhängare aldrig kan få mer än några promille, skulle faktiskt säga att ND (som bäst 0.06%) hade en betydligt seriösare framtoning.

Problemet för AfS är att man kombinerar en etnisk syn på vilka som får bo i Sverige (enbart "nordbor") med en ultraliberal ekonomisk politik, som MUF ungefär. Denna bisarra kombination kan möjligtvis bo i Kasselstrands hjärna, men har extremt lågt väljarstöd.

De som är för en ansvarsfull invandringspolitik är ofta även för en stark generell välfärd. Det är därför SD träffar så rätt.
Citera
2018-06-01, 19:39
Medlem
Rikskanslerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
En fråga till publiken:

Vad var det som fick er att ta beslutet att stödja AFS och nu i september lägga er röst på partiet?

För mig personligen var det:

-AFS erkänner svenskar som folkgrupp och inte öppen svenskhet som de andra partierna.

-Platt skatt

- Lagen om hets mot folkgrupp

-Rensa ut i träsket och viljan att minska antal ledamöter i Riksdagen.

-Större fokus på återvandring än SD.

Allt ovanstående och allt annat som andra redan har nämnt, men framför allt ryggraden, energin och frånvaron av ursäkter och halvmesyrer. Det är raka rör och inga kompromisser, vilket är exakt vad Sverige behöver just nu.

AfS har dessutom en parlamentarisk relevans på ett helt annat sätt än vad NMR (som jag från början tänkt rösta på) har. Kasselstrand och de andra är politiker och populister och tänker utnyttja det parlamentariska systemet till svenskarnas fördel. Även om de inte får många mandat blir de en radikal faktor som de andra partierna -framför allt SD - måste förhålla sig till.

NMR fyller en annan funktion som också är viktig, men deras valrörelse handlar framför allt om de kommuner där de ställer upp (och där jag inte bor) En riksdagsröst på dem känns därför mindre relevant när AfS nu samlar ett så starkt momentum och faktiskt har en chans att nå riksdagen.
Citera
2018-06-01, 19:42
Medlem
Vryzass avatar
Större delen av det svenska inkomstskattesystemet består av den kommunala skatten, som är platt och inte progressiv.

Företagsskatten är platt. Arbetsgivarskatten är platt. Skatten på kapital är platt.

Nästan all skatt i Sverige är platt.

Platt skatt innebär endast att alla betalar lika mycket skatt, inget annat. Skattenivån kan läggas på 90% om det behagar lågbegåvade sossar.
Citera
2018-06-01, 19:45
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Den här tråden är verkligen helt sjuk. Om AfS-förespråkarna här är på riktigt, så har AfS riktigt stora problem. Vad är "fjälljude"

Nej, man förstår verkligen att ett parti med sådana här anhängare aldrig kan få mer än några promille, skulle faktiskt säga att ND (som bäst 0.06%) hade en betydligt seriösare framtoning.

Problemet för AfS är att man kombinerar en etnisk syn på vilka som får bo i Sverige (enbart "nordbor") med en ultraliberal ekonomisk politik, som MUF ungefär. Denna bisarra kombination kan möjligtvis bo i Kasselstrands hjärna, men har extremt lågt väljarstöd.

De som är för en ansvarsfull invandringspolitik är ofta även för en stark generell välfärd. Det är därför SD träffar så rätt.

Jag tror de flesta hajat dina åsiktspositioner nu. AfS är dåliga för att de inte kör med ”öppen svenskhet” så svenskarna på sikt kan utplånas. Och AfS vill inte heller ha ett skattesystem signerat Karl Marx som du älskar. Förresten skulle jag inte förlita mig på den där opinionsundersökningen du gaggar om. Det brukar vara enorma bortfall i dem och man gör sällan eller aldrig någon sub-sampling.
Citera
2018-06-01, 19:46
Medlem
LameBulls avatar
Citat:

"Same" om denna folkgrupp nu finns, det verkar ju vara lite oklart kring om vissa folkgrupper finns ens, visst är det märkligt!
Citera
2018-06-01, 19:49
Medlem
RealMcGoys avatar
Citat:
Intressant att "övriga" minskade kraftigt i senaste Inizio. 3.3% fick övriga, och i denna grupp ryms alltså F!, AfS samt ett flertal andra. F! har minst 2.5% sannolikt, så det innebär att AfS 0.8% att dela på med övriga marginalpartier.

Om vi är generösa och ger AfS halva detta utrymme, så innebär det 0.4% för AfS, men det är sannolikt alldeles för högt. Några fåtal promille ligger man sannolikt på.

Jag ska faktiskt säga att om AfS får 0.3% eller högre så blir jag mycket imponerad. Inget parti så långt ut på kanten har fått så mycket någonsin. ND fick väl 0.06% som bäst.

Personer i denna tråd gör verkligen inte bra reklam för AfS. Det är aggressivitet, tonårs-hormoner och "kasta ut alla invandrare" som närmast sprutar ut ur öronen på många AfS-förespråkare.

Intressant också att AfS inte verkar ha några problem att sammankopplas med Christoffer Dulny. Denne var väl med på Nazisttåget i Charlottesville, och har haft samröre med NMR mfl. Vilket parti som helst som aspirerar på mer än några promille bör verkligen akta sig för att sammankopplas med sådana.

Enda sättet för AfS att växa är att framställa sig som ett "tuffare" SD. Den sekund man börjar vela om rasfrågan/etniciteten (vilket man redan gör) så är man utplånade rent opinionsmässigt. Det finns helt enkelt extremt få personer i Sverige som skiljer på enskilda människor beroende på om föräldrarna är nordbor, brunetter eller asiater.

Vet man inget om Charlottesville ska man hålla käft, tycker jag.
Citera
2018-06-01, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Platt skatt innebär endast att alla betalar lika mycket skatt, inget annat.

Ånej... Är du verkligen så okunnig?

Platt skatt innebär att alla betalar samma procentuella skatt på sin "sist intjänade hundralapp". Dvs Gittan, underbetalt sjukvårdsbiträde, betalar lika mycket av sin sista övertidshundralapp som Stephen, börsmagnat gör på sin högst intjänade hundralapp.

Inget parti driver platt skatt, och det anses helt ultraliberalt ur skattesynpunkt. Ska man sänka skatten på Stephens högst intjänade hundralapp så måste man höja den på Gittans övertidshundralapp, så enkelt är det.

Moderaterna driver inte platt skatt.

Så vare sig ni vill erkänna det eller ej, så är "platt skatt" ett ekonomiskt ultraliberalt påfund. Låt mig vara tydlig, jag är i övre medelåldern och tjänar i den översta procenten av Sveriges befolkning (har villa, sommarställe, och en lyxig båt). Så jag är inte direkt fattig, men jag förespråkar inte platt skatt.
Citera
2018-06-01, 20:04
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ånej... Är du verkligen så okunnig?

Platt skatt innebär att alla betalar samma procentuella skatt på sin "sist intjänade hundralapp". Dvs Gittan, underbetalt sjukvårdsbiträde, betalar lika mycket av sin sista övertidshundralapp som Stephen, börsmagnat gör på sin högst intjänade hundralapp.

Inget parti driver platt skatt, och det anses helt ultraliberalt ur skattesynpunkt. Ska man sänka skatten på Stephens högst intjänade hundralapp så måste man höja den på Gittans övertidshundralapp, så enkelt är det.

Moderaterna driver inte platt skatt.

Så vare sig ni vill erkänna det eller ej, så är "platt skatt" ett ekonomiskt ultraliberalt påfund. Låt mig vara tydlig, jag är i övre medelåldern och tjänar i den översta procenten av Sveriges befolkning (har villa, sommarställe, och en lyxig båt). Så jag är inte direkt fattig, men jag förespråkar inte platt skatt.

Nej, platt skatt innebär att alla betalar samma procentuella skatt på samtliga sina intjänande hundralappar.

Tror inte du ska diskutera företeelser du inte ens vet vad de är för något.
Citera
2018-06-01, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Nej, platt skatt innebär att alla betalar samma procentuella skatt på samtliga sina intjänande hundralappar.

Tror inte du ska diskutera företeelser du inte ens vet vad de är för något.

Och den sista.... Det är det som är skillnaden mot progressiv skatt.

Godnatt. Du och "VonGöteborg" kan sova tillsammans kanske, natti-dags!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in