2018-06-01, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Inte lätt för flickorna. Hur gamla är de? Att byta efternamn och flytta kanske inte är så dumt för att slippa ses som "mördarens döttrar".

Jag tror inte att grannarna som känner barnen sedan dom var små skulle belasta barnen för vad fadern gjort. Knappast klasskamraterna heller. Jag tror det snarast blir tvärtom.
Citera
2018-06-01, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det här är ingen TV-deckare så jag tvivlar starkt på din teori.
Precis det är ingen Beck film.
Citera
2018-06-01, 17:51
Medlem
TilleyHats avatar
Att den misstänkte inte kom in i USA kan kanske bero på att polisen kan ha informerat amerikanska myndigheter om att det satt en misstänkt mördare på flyget och att han skulle stoppas. Om jag har förstått det rätt så visste polisen att han stuckit med flyget direkt efter ett förhör, var det inte så?
Citera
2018-06-01, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Knappast troligt, det har han inte hunnit tror jag, han kom väl in på förhör den 15 maj, misstänkt för människorov och sedan blev han släppt den 16 maj och då åkte han till Usa.

Det tar inte lång tid att skära lite på smalbenet då rinner lite blod och sen på kläder men men vi får se vad som händer
Citera
2018-06-01, 17:54
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Knappast troligt, det har han inte hunnit tror jag, han kom väl in på förhör den 15 maj, misstänkt för människorov och sedan blev han släppt den 16 maj och då åkte han till Usa.

Har för mig han bara satt inne på förhör 3,5 timmar första gången
Citera
2018-06-01, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Att den misstänkte inte kom in i USA kan kanske bero på att polisen kan ha informerat amerikanska myndigheter om att det satt en misstänkt mördare på flyget och att han skulle stoppas. Om jag har förstått det rätt så visste polisen att han stuckit med flyget direkt efter ett förhör, var det inte så?

Det stod garanterat tidigare idag i någon media (har glömt vilken ) att svenska polisen stoppat honom från att komma in i Usa Den delen är nu borttagen för jag har sökt artikeln
Citera
2018-06-01, 17:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Det tar inte lång tid att skära lite på smalbenet då rinner lite blod och sen på kläder men men vi får se vad som händer

Han kan ju rivit sig på en slånbärsbuske under sitt cachande. Han ser ut att ofta ha mörka kläder, så han kanske inte märkt det själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shortrock
Känns som att det skett i affekt. Klockan var sent dessutom. Kanske var han på pickaluren? Det skulle även förklara att han slarvat med kläderna. Blodstänket behöver ju som flera nämnt inte ha varit synligt för blotta ögat och hade han druckit en del tänkte han kanske inte strategiskt.
Har tänkt detsamma, i affekt något berusad och väldigt förbannad över något som inträffat dem emellan. Tror att detta kommer att klaras upp
Citera
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Ja det kan vara möjligt Han vill vilseleda
För hur klantigt är det att lämna bil på flygplats med blodiga kläder ??
Han hade kunnat slängt dem på vägen

Ja. Blodkläder på två ställen som han nog förstår att polisen kan ha intresse av att genomsöka är lite FÖR klantigt. Lite som någon som inte ens har vett på att gömma stöldgodset bakom ryggen när den är nära att konfronteras. Märkligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Han är inte dömd än.

Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Helt rätt ! lätt att vi rycks med . farligt .
Exakt! Dessutom en bild på en kvinna som inte är misstänkt, såvitt jag vet. Det är ju hennes geocacheprofil, inte SD:s!
Citera
2018-06-01, 17:58
Medlem
googlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
SD kan ha planerat reträtten efter mordet noga. Han anade förmodligen att polisen skulle knacka på dörren hos honom om LW försvann, då han figurerat i deras register förut. Säkerligen räknade han ut att de även skulle genomsöka fordonet. Han kan därför ha placerat ut ”fynd” för att vilseleda, vinna tid samt bevisa sin oskuld då analysen av plaggen visar att det inte LW:s blod som missfärgat dem. Han har i förhör säkert kunnat redogöra duktigt för när och var blodet blötte tyget och sedan visar det sig att han talat ”sanning” kring detta. Omöjligt? Kanske. Möjligt? Kanske.

Jag är övertygad om att han inte är så smart! Hade han varit smart hade han tagit hennes liv i hemmet med maskering etc. Han hade gått in på natten och mördat henne och sen stuckit därifrån och bränt kläderna. Han är inte en supersmart skurk! Han kommer åka dit och få antigen livstid eller rättspsyk! Därav han blev häktad! Han kommer också att göra bort sig i förhören inom sinom tid! Han kommer antigen svara ja/nej på en fråga som är en kuggfråga!

Frågan är bara om han haft sin egen telefon med sig vid mordtillfället! Allt detta kommer komma fram under FU som polisen arbetar med just nu! Jag kan inte tänka mig att han är så smart att han sopat undan alla bevis!

Med all säkerhet så finns det bevisning som kommer komma fram som kommer få han att erkänna eller sätta dit honom grovt!

Nu när han väl häktats så kommer han absolut inte försättas på fri fot! Som någon tidigare i tråden sa så har polisen sina ess i rockärmen! Och dessa ess kommer komma fram!

Nu vet vi inte heller vad han sagt i förhör men det kan vara något som verkligen pekar ännu mer på att han är skyldig det återstår att se!

Men jag garanterar er att han kommer inte bli släppt!

Ni kan se mina tidigare inlägg där jag lagt upp en del spekulationer! Och jag kan säga såhär med den press han haft på sig så försvinner det där kloka man har inom sig! Han måste ha pratat med HD i bilen om detta även om hon inte är inblandad så är det väldigt svårt att hålla sådant inne det är bara kolla på tidigare mord som skett! Tex Johanna Möller!
Citera
2018-06-01, 18:00
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Exakt! Dessutom en bild på en kvinna som inte är misstänkt, såvitt jag vet. Det är ju hennes geocacheprofil, inte SD:s!

och kvinnan va den mördade Len*a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in