2018-06-01, 15:24
Medlem
SveaBunkerns avatar
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=6967994

Citat:
En allvarlig trafikolycka inträffade strax efter 10.30 på fredagsförmiddagen på E 45 utanför Arvidsjaur. Tre personer skadades svårt.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=6968138

Citat:
På fredagen omkom en kvinna. Hon var hemmahörande i Norrbotten. De anhöriga är enligt polisen underrättade.

Olyckan har enligt polisen preliminärt gått till så att det ena fordonet ska göra en vänstersväng och då inte observerat en mötande bil.

TS: Någon som har mer info att dela med sig av?

'Kvinnan' som omkom har jag träffat. Mer detaljer vill jag inte gå in på.
Senast redigerad av SveaBunkern 2018-06-01 kl. 15:38.
Citera
2018-06-01, 15:37
Medlem
Man kan alltså anta att de skadade satt i bilen som svängde. Det gör att det troligaste är att den döde är passagerare i bilen, likväl som den andra allvarligt skadade, medan chauffören är den lätt ksadade. Men det är ren spekulation från min sida utifrån den information som har getts.
Citera
2018-06-01, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Man kan alltså anta att de skadade satt i bilen som svängde. Det gör att det troligaste är att den döde är passagerare i bilen, likväl som den andra allvarligt skadade, medan chauffören är den lätt ksadade. Men det är ren spekulation från min sida utifrån den information som har getts.
Vilket i sin tur gör att det är den bilen som svänger är den som gör fel orsakar olyckan vilket gör det än mer tragiskt då den människan nu ska leva med detta resten av sitt liv !!
Citera
2018-06-01, 16:04
Medlem
Jag förstår inte riktigt hur den ena bilen blir så hårt ansatt så att människor dör och blir allvarligt skadade och de som färdades i den andra bilen knappt får en skråma. Om de oskadade krockade med den andre bilens sida så måste det varit en kraftig smäll som borde ha skadat alla parter.
Citera
2018-06-01, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
Jag förstår inte riktigt hur den ena bilen blir så hårt ansatt så att människor dör och blir allvarligt skadade och de som färdades i den andra bilen knappt får en skråma. Om de oskadade krockade med den andre bilens sida så måste det varit en kraftig smäll som borde ha skadat alla parter.

Jämför med "olyckan" som dödade den 31-åriga kvinnan i Luleå (tråd finns i detta forum). Skademässigt lär dessa olyckor nog vara rätt lika varandra.

En bil har inte mycket krockskydd i sidan...
Citera
2018-06-01, 16:16
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Tycker det säger sig självt att det är den bilen som blir påkörd som blir allvarligast skadad.
Citera
2018-06-01, 16:23
Medlem
Citat:
Vet iofs. inte vilken bil de skadade satt i eller typ av fordon, men en stor skillnad är liten deformationszon och mycket hastig sidoförflyttning vid påkörning i sidan jämfört med kollision framifrån där man är mycket bättre skyddad av deformationszon/bälte/krockkuddar.
Senast redigerad av Prudent 2018-06-01 kl. 16:25.
Citera
2018-06-01, 16:43
Medlem
Tjejen som dött är alltså bara 18 år. Återstår att se vem som kommer ses som vållande här. Framförallt hoppas jag det inte är någon jag känner eller vem det är. Har släktingar i Arvidsjaur.
Citera
2018-06-01, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Tjejen som dött är alltså bara 18 år. Återstår att se vem som kommer ses som vållande här. Framförallt hoppas jag det inte är någon jag känner eller vem det är. Har släktingar i Arvidsjaur.

Vållandet är ju solklart
Citera
2018-06-01, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Vållandet är ju solklart
Det får väl utredningen utvisa?
Citera
2018-06-01, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det får väl utredningen utvisa?

Om du svänger vänster och krockar så kan även en 1åring förstå vem som felat. Då vänstersväng har väldigt många skyldigheter.
Citera
2018-06-01, 17:45
Medlem
Det var min syster som dog. Föraren i vänstersvängen är den som ska få fan för det här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in