2018-06-01, 15:54
Medlem
Reimers avatar
Hmm, det blev häktning på den lägre graden tydligen, jag får fan ta mig damma av den beryktade älgen trots allt, blodspåren verkade inte ge så mycket, i och för sig kanske det inte kommit svar från NFC än men jag tvivlar, sådana här mål har förtur och att konstatera vems blod som fanns i bil och på kläder kan inte vara så djävla komplicerat.

Citat:
Häktningsförhandlingen hålls under fredagen, med början klockan 14. Dessförinnan har den misstänkte förts från sin arrestcell till Örebro tingsrätt. När förhandlingen inleddes var den misstänkte mannen redan på plats i sal 1, helt klädd i svart, med sammanbiten min.

Vid 15.45 kom beskedet att mannen häktas. Han häktas däremot skäligen misstänkt för mordet, den lägre misstankegraden, vilket innebär att denna sänkts under förhandlingen.

Omhäktningsförhandling sker redan om en vecka, skriver SVT Örebro.

https://www.expressen.se/nyheter/skarpta-misstankar-mot-lenas-misstankte-mordare/
Senast redigerad av Reimer 2018-06-01 kl. 15:58.
Citera
2018-06-01, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Fort men fel - fake. Klantigt, det är så rykten uppkommer.
Jag malilade henne nu och frågade får se om hon svarar.
Citera
2018-06-01, 15:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej.
De kanske avvaktar resultaten för NBC då innan det blir på sannolika skäl.

Skulle tro det. Om du menar NFC...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det låter inte så bra när han blev häktad skäligen:
Skrev fel...sannorlika skäl
Citera
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, det blev häktning på den lägre graden tydligen, jag får fan ta mig damma av den beryktade älgen trots allt, blodspåren verkade inte ge så mycket, i och för sig kanske det inte kommit svar från NFC än men jag tvivlar, sådana här mål har förtur och att konstatera vems blod som fanns i bil och på kläder kan inte vara så djävla komplicerat.
Problemet med älgspåret är ju att "vi" måste få ut henne från huset också. Hon verkar ju ha lämnat huset oplanerat, och det gör man ju inte för att man får syn på en älg. Något fick henne att hastigt (jag tänker alltså på presenterna hon höll på att slå in) lämna huset.

Det känns som lite väl slumpartat att något viktigt dök upp som gjorde att hon lämnade huset, och att hon dessutom hade oturen att träffa på en argsint älg.
Citera
2018-06-01, 15:59
Medlem
Han är häktad på sannolika skäl inget annat , nu prövas det var 14 dag...
Citera
2018-06-01, 16:00
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Problemet med älgspåret är ju att "vi" måste få ut henne från huset också. Hon verkar ju ha lämnat huset oplanerat, och det gör man ju inte för att man får syn på en älg. Något fick henne att hastigt (jag tänker alltså på presenterna hon höll på att slå in) lämna huset.

Det känns som lite väl slumpartat att något viktigt dök upp som gjorde att hon lämnade huset, och att hon dessutom hade oturen att träffa på en argsint älg.

Jepp, hon gick ut för att ta en nypa frisk luft och där stod mördarälgen.

Skämt åsido, det är inte bra att de sänkte graden för häktning gentemot vad åklagaren ville, känns inte helt stabilt just nu, ett svar på vems blod de funnit borde ha kommit.
Citera
2018-06-01, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det stod i aftonbladets artikel på sannolika skäl, hon skrev nog fel.

Så här skriver expressen

"Visste du att misstankegraden hade höjts från skäligen till sannolika skäl?

– Ja, det fick jag veta klockan 16.37 i går.

Blev du förvånad?

– Om de drog slutsatser av det två timmar långa förhör som vi satt i går – då blir jag förvånad. Samtidigt är det mycket som pågår som vi inte har fått ta del av ännu. Nu får vi se vad de lägger fram i dag.

Vid 15.45 kom beskedet att mannen häktas. Han häktas däremot skäligen misstänkt för mordet, den lägre misstankegraden, vilket innebär att denna sänkts under förhandlingen.

Omhäktningsförhandling sker redan om en vecka, skriver SVT Örebro."

https://www.expressen.se/nyheter/skarpta-misstankar-mot-lenas-misstankte-mordare/
Citera
2018-06-01, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så här skriver expressen

"Visste du att misstankegraden hade höjts från skäligen till sannolika skäl?

– Ja, det fick jag veta klockan 16.37 i går.

Blev du förvånad?

– Om de drog slutsatser av det två timmar långa förhör som vi satt i går – då blir jag förvånad. Samtidigt är det mycket som pågår som vi inte har fått ta del av ännu. Nu får vi se vad de lägger fram i dag.

Omhäktningsförhandling sker redan om en vecka, skriver SVT Örebro."

Okej.
De fegade ur på tingsrätten i Örebro.
Konstigt att den sänktes under förhandlingen.
Citera
2018-06-01, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Skulle tro det. Om du menar NFC...
Ja, NFC.
Citera
2018-06-01, 16:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jepp, hon gick ut för att ta en nypa frisk luft och där stod mördarälgen.

Skämt åsido, det är inte bra att de sänkte graden för häktning gentemot vad åklagaren ville, känns inte helt stabilt just nu, ett svar på vems blod de funnit borde ha kommit.

Eller schasa iväg en råbock som tagit sig friheten att kalasa på tulpanerna?
Citera
2018-06-01, 16:04
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Han är häktad på sannolika skäl inget annat , nu prövas det var 14 dag...

Har du nån källa på detta? Dom flesta medier rapporterar skäligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in