2018-06-01, 15:29
Medlem
Tänka sig att Flashback ännu en gång hoppade på rätt GM i de absolut första inläggen i tråden.
MGM har varit med från första sekund.

Som i så många andra trådar.

Vem minns inte "har de kollat upp de Litauiska gästarbetarna" i mordet på Lisa Holm eller för den skull många andra fall där GM direkt påvisats här.

Inte konstigt polisen och media sitter och trycker F5 här inne

Sen kommer någon kuf med en debattartikel och talar om hur förskräckligt forumet är som "hänger ut människor".
Samma kuf som själv alltså sitter och lusläser här inne med största intresse.

Nästa Cache att plocka för SD blir den i duschen på häktet. Finns en i hörnet. Långt nere...
Senast redigerad av Ulf-Utredaren 2018-06-01 kl. 15:32.
Citera
2018-06-01, 15:30
Medlem
Nu håller häktningsförhandlingen fortfarande på, mycket bevisning som ska gås igenom inför domaren.
Citera
2018-06-01, 15:34
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Hon LW kanske ville ha honom på heltid tidigare och han ville ha äventyr
Då sa hon nej för du är gift då får du skilja dej
Han fortsatte o försöka träffa henne hon sa nej sen tröttnade hon då blev han :arg:
Hon sa ska du på semester med din ex?
Varför hänger du efter mej ? Typ ?

Ja, så tror jag också att det kan ha varit.
Citera
2018-06-01, 15:36
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Undrar om SD:s tvättmaskin var trasig?
Citera
2018-06-01, 15:38
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Tänka sig att Flashback ännu en gång hoppade på rätt GM i de absolut första inläggen i tråden.
MGM har varit med från första sekund.

Som i så många andra trådar.

Vem minns inte "har de kollat upp de Litauiska gästarbetarna" i mordet på Lisa Holm eller för den skull många andra fall där GM direkt påvisats här.

Inte konstigt polisen och media sitter och trycker F5 här inne

Sen kommer någon kuf med en debattartikel och talar om hur förskräckligt forumet är som "hänger ut människor".
Samma kuf som själv alltså sitter och lusläser här inne med största intresse.

Nästa Cache att plocka för SD blir den i duschen på häktet. Finns en i hörnet. Långt nere...
Han är inte dömd ännu. Men att Flashback uppmärksammade SD i detta fall var för att polisen redan intresserat sig för honom. Så jag tror nog att de skulle klarat sig utan oss...

Och du får inte glömma att i Lisa Holm-fallets tidiga dagar fanns en förfärlig massa människor på Flashback som tvärsäkert vräkte ur sig att killen med snopp-bilderna på Twitter var GM. Polisen genomförde förhör men kunde snabbt avskriva honom.
Citera
2018-06-01, 15:40
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ja aftonbladet har.
Förhandlingen håller ännu under stängda dörrar.
Mycket att gå igenom.

Citat:
Mycket bevisning som ska gås igenom, det tar sin tid.

Bara för att förtydliga: Under en häktningsförhandling tar inte tingsrätten ställning till några bevis. Rätten tar ställning till om det finns skäl för häktning utifrån ett antal olika faktorer t.ex. flyktfara och om det finns risk att bevis undanröjs. Åklagaren kommer med olika påståenden och sedan tar domaren ställning till om dessa påståenden räcker för häktning. I Sverige är det (tyvärr) näst intill standard att man häktas om man är misstänkt för ett grövre brott. Enligt min mening sker häktningar tämligen lättvindigt i Sverige. Den anhållne får inte se någon bevisning heller innan häktningsförhandlingen. Ganska anmärkningsvärt det också! Nåväl, det var kanske lite offtopic.

Stalltips: Han kommer att häktas.
Citera
2018-06-01, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Bara för att förtydliga: Under en häktningsförhandling tar inte tingsrätten ställning till några bevis. Rätten tar ställning till om det finns skäl för häktning utifrån ett antal olika faktorer t.ex. flyktfara och om det finns risk att bevis undanröjs. Åklagaren kommer med olika påståenden och sedan tar domaren ställning till om dessa påståenden räcker för häktning. I Sverige är det (tyvärr) näst intill standard att man häktas om man är misstänkt för ett grövre brott. Enligt min mening sker häktningar tämligen lättvindigt i Sverige. Den anhållne får inte se någon bevisning heller innan häktningsförhandlingen. Ganska anmärkningsvärt det också! Nåväl, det var kanske lite offtopic.

Stalltips: Han kommer att häktas.
Ja han kommer häktas.
Citera
2018-06-01, 15:42
Medlem
Skäligen misstänkt, konstaterar tingsrätten.
Citera
2018-06-01, 15:42
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ja han kommer häktas.

Skäligen misstänkt, om man ska tro Aftonbladets rapportering.
Citera
2018-06-01, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Skäligen misstänkt, om man ska tro Aftonbladets rapportering.
Ja, hon skrev inget mer efter det?
Citera
2018-06-01, 15:46
Medlem
Dålig reporter på aftonbladet, hon skrev inget mer efter det.
Hon kanske kastade sig ut och ska intervju åklagaren och advokaten.
Citera
2018-06-01, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Jag tror det finns flera i SD vänkrets som iaf anade vad som hänt
och som förhoppningsvis mår dåligt just nu ,för att dom hållit käft.

Jag tror också att en del anar/anat men därifrån till att våga riskera att ha fel, bli ifrågasatta/förhörda av polisen, bli ifrågasatt av SD ifall han blir fri?? Tror det är avgörande för många, de sitter hemma vid köksbordet, fikarasten, kollar in här etc istället och försöker förstå vad som hänt - kan det vara den människa de känner, jobbat med , som är gift med den ens kollega osv osv

Just nu erfars jag av en känsla, men obs det är bara spekulationer då jag inte har träffat någon av dem i verkligheten, känner ingen som känner dem osv --
HD kan ha fått en slags vän i LW , i sin egen "kamp" att komma ifrån SD. Hon vet vad som snackats om, ev vad som försiggått (om det nu har försiggått något sexuellt alls? Kan det bara vara rykten för att de var tighta i sin hobbyutövning, folk dömer efter sig själva osv?) LW kanske bara ville ha en bra polare att leka med (geocache) och att HD faktiskt förstått att LW försökt avvisa SD gång på gång. Möjligt att SD lyckats dupera henne (sannolikt om hon hade känslor för honom då/har) och intala henne att LW är sjuk i huvudet, förföljer honom bla bla (med tanke på anmälningarna mot honom, om HD ens vet om dem) till en början men kanske har LW lyckats visa HD något av smstrafiken och slutligen har HD själv lagt pusslet klart och vill bara ifrån relationen.
Men, att komma ifrån en sådan man är inget man gör bara sådär. Då hade sannolikt HD varit lite trasig, kanske hon blivit här och då det vet vi inte.
Hon lämnar in om skilsmässa för att hon visar allvar eller bara för att hon fått nog - det är inte så kul att vara gift med någon som får anmälningar på sig, som ev sitter i soffan i sociala medier och ägnar mycket av sin tid att smutskasta LW och andra kvinnor - ett ganska säkert tecken på att man är lite uppfylld av just andra kvinnor. Och sig själv.

Kanske rörigt men jag tänker på loggen där HD svarade/kommenterade på LWs inlägg - som någon skrev här. Att det verkade vänligt. Vill man ha extra fantasi så kanske HD tyckte det kändes tryggt att bo nära LW, så kanske hon kunde få "hjälp" om något skulle hända. Och vice versa.

Så fruktansvärt tragiskt hursomhelst. Två trasiga familjer. Många barn.

Hade SD inget konsekvenstänk? Barnen framförallt men också all övrig familj, ev vänner, jobbet..LW och hennes barn tänkte han väl inte på. Han måste ju ha vetat att sonen fyllde år morgonen efter. Så jäkla dumt allting!!

Vad gäller bilen så tror jag det är en liknande situation här att hon har kommit ut till bilen, det har urartat, han dödade henne och sedan dumpade henne på FP. Alternativt om jag tänker på de rapporterade skriken, han drog henne från bilen via motorvägen och där misshandlades hon dödligt.

men visst, 1. han är inte dömd ännu 2. det kanske inte var planerat att hon skulle dö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in