2018-06-01, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När dom for visste ingen mer än att LW var saknad möjligen bortförd mot sin vilja. I och med att resan var en julklapp till båda ville hon säkert utnyttja den för att visa sin tacksamhet mot givarna (svärföräldrarna) och av eget intresse.

vi vet väldigt lite om resan, om hon ens var med, om hon samarbetade med polisen mm
Citera
2018-06-01, 13:24
Medlem
gloriouslifes avatar
"Lena vigde misstänkte mördaren

Lena Wesström och den misstänkte mördaren har bott i samma område och känt varandra väl.

Lena hade ett förflutet som baptistpastor och när mannen gifte sig 2008 var det hon som vigde paret, visar dokument från Skatteverket. I dokument som finns hos polisen står att de två har känt varandra i "många år". "

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-vigde-sin-misstankte-mordare-pa-hans-brollop/
Citera
2018-06-01, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
vi vet väldigt lite om resan, om hon ens var med, om hon samarbetade med polisen mm

Korrekt. Polisen tycks ha lämnat henne i fred sedan hon kom hem.
Citera
2018-06-01, 13:39
Medlem
zippzons avatar
Jag tror det finns flera i SD vänkrets som iaf anade vad som hänt
och som förhoppningsvis mår dåligt just nu ,för att dom hållit käft.
Citera
2018-06-01, 13:40
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underbararara
LWs telefon hittades ju i en skogsdunge som var avspärrad tidigt i utredningen.

Jo, de hittade något som ”skulle kunna vara i storlek med en mobiltelefon”? Har de gått ut med att det var LW:s mobil? Det har jag missat. Tack!
Citera
2018-06-01, 13:46
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jo, de hittade något som ”skulle kunna vara i storlek med en mobiltelefon”? Har de gått ut med att det var LW:s mobil? Det har jag missat. Tack!

nej vad jag vet har dom inte det det som är sagt är

Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet har polisen pingat Lenas mobiltelefon till ett område i närheten av hennes bostad.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5VzR16/polisen-har-lokaliserat-lenas-telefon-till-naromradet

edit
och att dom gjort ett fynd i skogen ,men inte vad !

Citat:
På lördagsförmiddagen hittade polisen ett föremål i området efter tips från allmänheten – och har spärrat av platsen.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/foremal-hittat-i-sokandet-efter-lena-wesstrom-45/
Senast redigerad av zippzon 2018-06-01 kl. 13:49.
Citera
2018-06-01, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SD kände sig uppfylld av hur smart han var som lurat polisen och att han snart skulle kunna kliva ut på USAs mark. Fri som en fågel! Yes!

Han överskattade sin egen förträfflighet grovt. Skulle vilja se hans min när han inte släpptes in i USA. Vad ilsken han skall ha varit ...
Han borde tagit med kläderna till US och gjort sig av med dem där.
Vet du om man kan se hur gammalt blod är? Tänker på om det är LW blod och han säger att det måste varit från någon klättring. Kan man då se om det stämmer tidsmässigt?
Citera
2018-06-01, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Jag tror det finns flera i SD vänkrets som iaf anade vad som hänt
och som förhoppningsvis mår dåligt just nu ,för att dom hållit käft.
Det tror jag också, synd bara att ingen agerade på något sätt och att det slutade på detta vis. Det kan bara inte stämma att ingen såg eller märkte den obehagligt narcissistiska sidan av honom
Citera
2018-06-01, 13:57
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Står att hon tex hade sparade sms och mms i första anmälan om ofredande

SD verkar ha maniska tendenser. Såväl när det gäller fritidsintresset som motsatta könet. Tycker han ger det intrycket, inte minst på dykbloggen. Hans sätt att kommunicera där står verkligen ut. Kontrollbehov? Separationsångest (i klass med borderline)?
Citera
2018-06-01, 13:58
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Att SD tror på sig själv när han beskriver sin religiösa livsåskådning är nog det mest sanningsenliga han yttrat, gissar jag. Hans självförhärligande och högmod blev i kombination det som till slut fick honom att falla från tronen han placerat sig uppå. Nu väntar honom, vad jag tror, ett liv på en betydligt enklare brits med endast omgivningens misstro till livs...
Citera
2018-06-01, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
"Lena vigde misstänkte mördaren

Lena Wesström och den misstänkte mördaren har bott i samma område och känt varandra väl.

Lena hade ett förflutet som baptistpastor och när mannen gifte sig 2008 var det hon som vigde paret, visar dokument från Skatteverket. I dokument som finns hos polisen står att de två har känt varandra i "många år". "

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-vigde-sin-misstankte-mordare-pa-hans-brollop/
Man skriver vidare i tidningen:
Citat:
Vid minst två tillfällen polisanmälde hon honom.

En av parterna ville mer än den andra, säger polismannen Mats Nylander som utredde misshandelsärendet 2017
Vad menar han med en av dem ville mer? Vilken av dem tror ni?
Citera
2018-06-01, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcantDIDit
de sa dom på lokalnyheterna redan igår
Okej, nu bor jag inte i Örebro så jag har inte tillgång till era lokal nyheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in