2018-06-01, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Kan bli lite jobbig situation för HD och barnen om hon väljer att bo kvar i området med tanke på närheten till LW ex man och barn. Jag tror, men framförallt hoppas att HD inte är inblandad i mordet för hennes barns skull så att de har en förälder att ty sig till.

Vad det verkar på den information som framkommit om utredningen är att det verkar finnas en hel del spår att analysera. Utan att veta dödsorsak men om uppgifterna om säkrat blod i SD bostad och bil stämmer (och att blodet kommer från LW) så handlar det antagligen inte enkom om strypning. Undra om den MT hade någon form av tillhygge eller om han endast använt sina händer till att döda LW. Som sagt, svar kommer nog så småningom.

Som flera skribenter redan nämnt i tråden så tror även jag att LW förmodligen kämpat med näbbar och klor för sin överlevnad och att det i sådana fall hittas DNA som härleder från den MT på hennes kropp, kanske har man också säkrat skador på SD som kan misstänkas komma från gärningen.

Denna självupptagne herrn har låtit kuken styra och har under en lång tid vad det verkar som, ägnat en stor del av sin vakna/lediga tid till att ägna sig åt sina intressen som enligt hans sociala medier till stor del ser ut att vara knulla, leka Indiana Jones och ta selfies. Män med liten penis har stora bekräftelsebehov och behöver måla upp en bild av macho för att kompensera deras dåliga självförtroende. Sådana här män finns överallt och deras bekräftelsebehov kan se olika ut.

Män som har dåligt självförtroende eller en falsk utstrålning av självsäkerhet har mycket svårt att kontrollera sin svartsjuka och raseri över att bli lämnad, de tenderar att bruka våld mot personen som lämnar.
I detta fallet kan det vara så att MT raseri byggts upp under flera månader och tillslut har han inte kunnat motstå de starka känslorna utan bestämt sig för att konfrontera LW med avsikt att sluta fred eller för att återuppta förhållandet. När LW istället inte var intresserad längre så har hans raseri stegrats ytterligare och reagerat efter impuls där raseriet tagit överhanden.

Oavsett uppsåt med mötet mellan SD och LW så har det av någon anledning gått fel. Det som kan konstateras är att den MT slagit ihjäl/mördat LW. Det har ingenting med hans intelligens att göra, utan hans brister som person - problem med impulskontroll e.d. Utan att veta gissar jag att mordet inte var planerat eftersom han inte verkar ha ägnat sig för damage control i någon större utsträckning. Vi får se om han väljer att berätta sanningen i någon form eller fortsätter att neka. Han vet nog redan att han sitter i skiten och enligt det lilla som framkommit om honom är han inte ointelligent på något sätt. Varför han inte gjort några större försök till att städa undan vet jag inte, men vissa personer stoppar ned huvudet i sanden istället för att ta itu med konsekvenserna de själva ställt till med. SD orkar inte ta ansvar för sina handlingar vare sig det gäller förhållanden eller andra problem som han direkt eller indirekt skapat. Det är enklare att dra.

Jag anar att han kommer att fortsätta neka till gärningen om mord och tror han tänker att han inte kommer ge poliserna någonting annat än hans ursprungliga berättelse - i alla fall till en början. Det är ändå hans rättighet att sitta tyst och vänta på vad utredningen lägger fram, möjligtvis att han till slut erkänner, men tror det sitter långt inne.

Kan inte annat än tycka synd om alla oskyldigt inblandade som under en lång tid framöver har en hel del sorgearbete att gå igenom. Barn kan som sagt inte välja sina föräldrar
Tycker lite synd om HD. Nu måste hon flytt för att få ro .. speciellt för barnens skull. Han borde bara erkänna och ta sitt straff
Citera
2018-06-01, 12:30
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobodiddi
Tycker lite synd om HD. Nu måste hon flytt för att få ro .. speciellt för barnens skull. Han borde bara erkänna och ta sitt straff

Han kanske hotade att slå ihjäl HD om hon inte följde med vem vet... eller så följde hon med frivilligt.
Vi kanske aldrig får veta sanningen kring det
Citera
2018-06-01, 12:32
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Är det klarlagt och offentligt att LW dog av "trubbigt våld mot huvudet och strypning", som det har stått här?
Nej det är inte offentliggjort. Verkar vara ngn härinne som hört talas om det. Men om det finns blodspår så är det väl inte alltför otroligt att det stämmer.
Citera
2018-06-01, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Om man står ut med otrohet under flera år så kan man säkert också ta tillbaka eländet till karl. Någon här skrev att hen visste att de skulle försöka igen.

Jag skulle tippa på att det ryktet spridits av SD och han jobbade gissningsvis frenetiskt på att återerövra dem båda två (och gardera med nya). Har svårt att tro att HD ville ge honom fler chanser, hon verkade ju inte heller fientligt inställd till BO om man ska tro dem logg hon skrev på hennes geocach. Jag har dock ingen aning om hur relationen såg ut, finns det någon som har bättre insyn kvar i tråden?
Citera
2018-06-01, 12:34
Medlem
flixa81s avatar
Bekräftat i Expressen att LW vigde SD och HD 2008.
Också att LW och SD könt varandra i många år men haft en relation där ena partern velat mer...
Citera
2018-06-01, 12:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Att han lämnat blodiga kläder både i bil och bostad kan ju innebära att han handlade i affekt och sedan inte kunde tänka klart. Eller möjligtvis att han helt enkelt inte trodde att han skulle bli misstänkt iom att åklagaren lade ner LW’s misshandelsanmälan

Det kan också röra sig om en forensiskt ngt mer komplex situation än vad uttalanden om ”blodiga kläder och blod ibilen” ger vid handen. Låt säga att allt talar för att det är han, men man har inte fullst. elelr entydigt konklusiva ledtrådar — då kanske man nöjer sig med att spraya bil och kläder efter blodspår, och så säger man till domaren att GM (exv.) måste vara en högerhänt man av viss längd och vikt, med tillfälle (alltså utan absolut alibi), motiv (svartsjuka, desperation), och se vi har funnit spår av blod på hans kläder som vi vill analysera närmare.

Det kan ju ta ett litet tag kanske att komma tilll slutsatsen att dessa bloddroppar måste härröra från mordet och inte från en fisketur med BO. Också om de aldrig varit på ngn fisketur...

Så min magkänsla för vad den är värd, antyder att de tror sig veta att killen är boven, men det ska tekniskt och metodiskt bevisas också, så det håller i rätten. Och det ska förhöras och kollas av saker som MGM hävdar etc.
Citera
Medlem
Det här har Stefan Davidsson skrivit på FB under fliken : Religiös åskådning
Tror på: Min fru, Ulf Lundell, Det goda i människan och Mig själv

Kan väl inte riktigt hålla med
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Ska erkänna att jag inte trodde på att LW hade vigt SD & HD, det lät som en osannolik omständighet. Nu
skriver expressen om det:

"Lena Wesström, 45, och mannen som misstänks ha mördat henne kände varandra och hade gemensamma intressen.

När han gifte sig var hon den som vigde paret, kan Expressen berätta.

Men det fanns också en annan sida: Vid minst två tillfällen polisanmälde hon honom.

– En av parterna ville mer än den andra, säger polismannen Mats Nylander som utredde misshandelsärendet 2017."
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Bekräftat i Expressen att LW vigde SD och HD 2008.
Också att LW och SD könt varandra i många år men haft en relation där ena partern velat mer...
SD ville mer?
Citera
2018-06-01, 12:38
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det är väl inte bekräftat att det var telefonen de hittade? Varför ta med den om man blir avbruten när man står och slår in paket? Kan ju var mordvapnet de hittade.

Någon med insyn skrev att det var blodspår utanför LW:s lägenhet. Har trott på det hela tiden. Hon kan blivit huggen i lägenheten och sprungit ut i panik. Fler borde hört skriken då men det vet vi ju inte.

Men om skriken kommit från den sidan planket hade det knappast hörts på andra sidan motorvägen och den sidan planket. Då borde ju någon av närmaste grannarna hört det.

"Någon med insyn" verkar vara många som är men med olika uppgifter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Kan bli lite jobbig situation för HD och barnen om hon väljer att bo kvar i området med tanke på närheten till LW ex man och barn. Jag tror, men framförallt hoppas att HD inte är inblandad i mordet för hennes barns skull så att de har en förälder att ty sig till.

Vad det verkar på den information som framkommit om utredningen är att det verkar finnas en hel del spår att analysera. Utan att veta dödsorsak men om uppgifterna om säkrat blod i SD bostad och bil stämmer (och att blodet kommer från LW) så handlar det antagligen inte enkom om strypning. Undra om den MT hade någon form av tillhygge eller om han endast använt sina händer till att döda LW. Som sagt, svar kommer nog så småningom.

Som flera skribenter redan nämnt i tråden så tror även jag att LW förmodligen kämpat med näbbar och klor för sin överlevnad och att det i sådana fall hittas DNA som härleder från den MT på hennes kropp, kanske har man också säkrat skador på SD som kan misstänkas komma från gärningen.

Denna självupptagne herrn har låtit kuken styra och har under en lång tid vad det verkar som, ägnat en stor del av sin vakna/lediga tid till att ägna sig åt sina intressen som enligt hans sociala medier till stor del ser ut att vara knulla, leka Indiana Jones och ta selfies. Män med liten penis har stora bekräftelsebehov och behöver måla upp en bild av macho för att kompensera deras dåliga självförtroende. Sådana här män finns överallt och deras bekräftelsebehov kan se olika ut.

Män som har dåligt självförtroende eller en falsk utstrålning av självsäkerhet har mycket svårt att kontrollera sin svartsjuka och raseri över att bli lämnad, de tenderar att bruka våld mot personen som lämnar.
I detta fallet kan det vara så att MT raseri byggts upp under flera månader och tillslut har han inte kunnat motstå de starka känslorna utan bestämt sig för att konfrontera LW med avsikt att sluta fred eller för att återuppta förhållandet. När LW istället inte var intresserad längre så har hans raseri stegrats ytterligare och reagerat efter impuls där raseriet tagit överhanden.

Oavsett uppsåt med mötet mellan SD och LW så har det av någon anledning gått fel. Det som kan konstateras är att den MT slagit ihjäl/mördat LW. Det har ingenting med hans intelligens att göra, utan hans brister som person - problem med impulskontroll e.d. Utan att veta gissar jag att mordet inte var planerat eftersom han inte verkar ha ägnat sig för damage control i någon större utsträckning. Vi får se om han väljer att berätta sanningen i någon form eller fortsätter att neka. Han vet nog redan att han sitter i skiten och enligt det lilla som framkommit om honom är han inte ointelligent på något sätt. Varför han inte gjort några större försök till att städa undan vet jag inte, men vissa personer stoppar ned huvudet i sanden istället för att ta itu med konsekvenserna de själva ställt till med. SD orkar inte ta ansvar för sina handlingar vare sig det gäller förhållanden eller andra problem som han direkt eller indirekt skapat. Det är enklare att dra.

Jag anar att han kommer att fortsätta neka till gärningen om mord och tror han tänker att han inte kommer ge poliserna någonting annat än hans ursprungliga berättelse - i alla fall till en början. Det är ändå hans rättighet att sitta tyst och vänta på vad utredningen lägger fram, möjligtvis att han till slut erkänner, men tror det sitter långt inne.

Kan inte annat än tycka synd om alla oskyldigt inblandade som under en lång tid framöver har en hel del sorgearbete att gå igenom. Barn kan som sagt inte välja sina föräldrar

HD bör lämna Örebro för familjens och allas bästa
Citera
Medlem
dolmiodags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Det här har Stefan Davidsson skrivit på FB under fliken : Religiös åskådning
Tror på: Min fru, Ulf Lundell, Det goda i människan och Mig själv

Kan väl inte riktigt hålla med

Nej, Ulf Lundell gör väl ingen religiös längre.

Vilken sorglig historia. Jag är ändå glad att den verkar snurra i rätt riktning nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in