Flashback bygger pepparkakshus!
2018-05-31, 21:24
Medlem
J.Bergs avatar
Jag vet inte vad som har hänt.. För två dagar sedan så sparar inte datorn mina automatiska inloggningar fastän den har sparat lösenord och användarnamn. Måste hela tiden logga in på tradera, Flashback, Facebook osv. Har aldrig varit så innan. Måste dessutom ange lösenordet för min användare på Facebook på "internetkonton", aldrig behövt det tidigare också.

Något som har en susning om vad som pågår?
Citera
2018-05-31, 21:28
Medlem
ElvisFans avatar
Gissning att det har med GDPR-fitteriet att göra.
Citera
2018-06-01, 17:29
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Berg
Jag vet inte vad som har hänt.. För två dagar sedan så sparar inte datorn mina automatiska inloggningar fastän den har sparat lösenord och användarnamn. Måste hela tiden logga in på tradera, Flashback, Facebook osv. Har aldrig varit så innan. Måste dessutom ange lösenordet för min användare på Facebook på "internetkonton", aldrig behövt det tidigare också.

Något som har en susning om vad som pågår?

Det är webläsaren som bråkar alltså? Vilken webläsare använder du? Testat att nollställa cachen? Testat annan webläsare?
Citera
2018-06-01, 20:57
Medlem
J.Bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Det är webläsaren som bråkar alltså? Vilken webläsare använder du? Testat att nollställa cachen? Testat annan webläsare?

Använder safari, ja det är den som bråkar. Inte testat något av det. Testar att nollställa cachen nu!
Citera
2018-06-02, 18:38
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Gissning att det har med GDPR-fitteriet att göra.

Sannolikt, men lätt testat med att rensa all browserhistorik, samt ta bort alla inloggningsnycklar i keychain. Jobbigt om man har många, men bara börja om och säga ja till att spara inloggningsuppgiferna.

Office 365 däremot verkar implementera något nytt i dagarna och även om koderna faktiskt är sparade skall man plötsligt klicka "login", där man tidigare bara skickades vidare direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in