2018-05-29, 23:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Nej, det betyder inte att det var det som Q menade, jag har redan förklarat för dig att han prattade om rättigheten, det förstår alla. Är din hypotes alltså att Q inte förstår hur komstitutionen fungerar?

Man kan ju onekligen undra när han uttrycker sig så slarvigt. Särskilt om han försöker agera nån form av lärare/mentor och ”utbilda” folk så borde han ju fundera på vad han skriver..
Citera
2018-05-29, 23:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej, det betyder inte att det var det som Q menade, jag har redan förklarat för dig att han prattade om rättigheten, det förstår alla. Är din hypotes alltså att Q inte förstår hur komstitutionen fungerar?

Om Q pratade om rätten att bära vapen så är den rätten fortfarande inte på något som helst vis beroende av 2nd amendment, så då hade han också fel...
Citera
2018-05-30, 07:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej det är du som inte kan språket, konversationen slutar här.
In United States v. Cruikshank (1876), the Supreme Court of the United States ruled that, "The right to bear arms is not granted by the Constitution; neither is it in any manner dependent upon that instrument for its existence. The Second Amendments means no more than that it shall not be infringed by Congress, and has no other effect than to restrict the powers of the National Government" and thus limited the scope of the Second Amendment's protections to the federal government.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Second_Amendment_to_the_United_States_Constitution
Since the Second Amendment did not create or grant any right concerning firearms, the right enumerated in the Amendment has to be an existing right separate from the Amendment. Thus, repealing the Second Amendment would not eliminate any right because the right enumerated in the Amendment was not created by the Amendment. The right to keep and bear arms exists independent of the Constitution or the Second Amendment.
http://tenthamendmentcenter.com/2012/12/27/repeal-of-the-second-amendment-would-not-abolish-any-right/

och:
44 US states include the right to bear arms in the state constitutions, some for self-defense and the defense of the state.
https://gun-control.procon.org/view.resource.php?resourceID=006199

jag förstår om du vill sluta konversationen...
Citera
2018-05-30, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Har du en länk till citatet?

Eller menar du att du talar åt Q?

Jag har ingen länk till citatet. Däremot kan jag lägga in hela Q posten där citatet ingår här, om du vill?
Citera
2018-05-31, 08:59
Medlem
danjäls avatar
Hypotetisk fråga till er som närmare följer varje drop från Q;

med tanke på Trumps senaste Twitter-räd mot Sessions igår, och Q's mantra "Trust Session". Om nu Trump skulle avskeda Session, vad skulle det göra för Q's trovärdighet i era ögon?
Citera
2018-05-31, 16:13
Medlem
Bergatroll1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Han kan ju inte röja militära hemligheter och sekretessklassat material, men ändå gör han det (kryptiskt) det är ju det som är så genialt. Vi får titta in lite på det som sker bakom kulisserna. Obama hade en officiell bild utåt, men en annan när kamerorna var avslagna, det är ju det Q försöker säga. Det gäller även Hillary Clinton.

Absolut är det så, och det framgår också i detta klipp: https://www.youtube.com/watch?v=WZSD2cUjGOE

Det är något som man också kan se på henne, hon har visst hela tiden någon form av påklistrat leende, men man märker hela tiden en underliggande maktgalenhet och besatthet.
Senast redigerad av Bergatroll1 2018-05-31 kl. 16:27.
Citera
2018-05-31, 18:23
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Jag har ingen länk till citatet. Däremot kan jag lägga in hela Q posten där citatet ingår här, om du vill?

Jag har inte läst mycket i tråden, men en önskan om citat är att det vore bra att få veta när de skrevs.

Eftersom texterna kan vara skrivna ex facto.

Och det kan vara så att de troende omedvetet finner en äldre text och tolkar in en senare händelse i den.

Vilket leder mig in på det geniala i att vara vag. Som jag ser det handlar det inte om att inte avslöja, men ändå avslöja, utan om att specifika spådomar mycket lättare går att använda för att bevisa att allt är bluff.

Om man tänker efter är det så att de flesta astrologer och sektledare också är väldigt vaga, och att de troende själva finner meningen i diverse budskap.
Citera
2018-05-31, 22:48
Medlem
Ubbe66s avatar
Jaha då kan man nu verkligen veta att "Q" är bara FAKE!!! Jag har från början trott på det här!

https://www.youtube.com/watch?v=MCFFGvtBuyo

Nää nu är det bara kvar att följa Trumps tweets istället!

Man började ana att det var något skumt när bibel citat kom in i bilden!

Ja de försöker verkligen förstöra allt vad som kallas Populism! och Nationella tankar! Fy fan!

Som sagt när något är för bra för att vara sant..........
Citera
2018-05-31, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag har inte läst mycket i tråden, men en önskan om citat är att det vore bra att få veta när de skrevs.

Eftersom texterna kan vara skrivna ex facto.

Och det kan vara så att de troende omedvetet finner en äldre text och tolkar in en senare händelse i den.

Vilket leder mig in på det geniala i att vara vag. Som jag ser det handlar det inte om att inte avslöja, men ändå avslöja, utan om att specifika spådomar mycket lättare går att använda för att bevisa att allt är bluff.

Om man tänker efter är det så att de flesta astrologer och sektledare också är väldigt vaga, och att de troende själva finner meningen i diverse budskap.

Du har helt rätt, jag borde ha skrivit datum på citatet och den ursprungliga posten så att man kan följa tidslinjen. Nu visar det sig att de var skrivna på samma dag, 21/1 -18. Det kan till och med varit samma post, men de var skrivna på två sidor.
Citera
2018-06-01, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Hypotetisk fråga till er som närmare följer varje drop från Q;

med tanke på Trumps senaste Twitter-räd mot Sessions igår, och Q's mantra "Trust Session". Om nu Trump skulle avskeda Session, vad skulle det göra för Q's trovärdighet i era ögon?

Spekulation och hypotetiskt, du brukar vara väldigt noga med att allt skall ledas i bevis (i en tråd där 99% av det som finns att diskutera blir rimlighetsbedömning).

Japp, om Sessions får sparken vore det en riktig biggie, trust sessions har sagts många gånger
Citera
2018-06-01, 07:22
Medlem
10dys of darkness är tydligen snart slut.

Ett Q inlägg om stort drama 1 Juni med big perpwalk var tydligen fake.

NK verkar vara tillbaka på agendan efter att både Kim och DT sagt att det inte skulle bli något. Q sa väl att det var fake så där kanske han får rätt även om det var en lågoddsare.

Vad har mer hänt och vad kommer hända?
Citera
2018-06-01, 07:23
Medlem
Citat:
De har öppnat en del redan, ett var ett transportbolag inblandat i U1 och en var NIXVM(sexkulten).

Ok tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in