2018-05-31, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Jag misstänker att KM är rätt nöjd med hur tråden utvecklat sig sen LGWP åter uttalat sig.

Tids nog blir han aktuell i tråden igen. Det vet du ju, innerst inne Klasse.......

Jag ser det inte som att fokus flyttas från ”Mannen med pilotglasögon”, däremot lyfts blickarna mot potentiell mgm.

Någon kom med bil....

Kroppen lämnades inte i dungen...
Citera
2018-05-31, 14:29
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Han har själv sagt i media att han var den sista som såg Helena (förutom gm då, får man förmoda).

Ang. det kvinnliga "brovittnet", så verkar polisen och GW ha olika syn på hennes vittnesmål. Om GW menar att Helena åkt bil, så bortser han ifrån vad hon säger sig ha sett, till skillnad mot polisen som inte verkar göra det. Det hade varit intressant att få läsa detta vittnesmål.

Som påpekats förut så uttryckte sig poliskommissarie Jemvén, numera pensionerad, i Efterlyst från 2011 att uppgiften om att H setts på bron som är "ytterst osäker". Nuvarande ansvariga poliser kanske är mer positiva till denna vittnesuppgift medan som sagt GW tydligen helt avfärdar den som nonsens.
Citera
2018-05-31, 14:33
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Jag ser det inte som att fokus flyttas från ”Mannen med pilotglasögon”, däremot lyfts blickarna mot potentiell mgm.

Någon kom med bil....

Kroppen lämnades inte i dungen...

En riktig uppfattning tycker jag. KM (lr någon annan med pilotglasögon) kan ju mycket väl fått skjuts av någon, t.ex BW lr PU som han uppenbarligen kände båda två.
Citera
2018-05-31, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Som påpekats förut så uttryckte sig poliskommissarie Jemvén, numera pensionerad, i Efterlyst från 2011 att uppgiften om att H setts på bron som är "ytterst osäker". Nuvarande ansvariga poliser kanske är mer positiva till denna vittnesuppgift medan som sagt GW tydligen helt avfärdar den som nonsens.

Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
LGWP har sagt att han är nästan övertygad om att blodet på skon (DNA) är Helenas , och att det hamnat där under en tumult och hon blödde näsblod .
Om du lyssnar på inslaget jag länkade till ifrån nyhetsmorgon så säger han exakt det jag skrev. Som sagt, antingen börjar han bli senil eller ovarsam med sina ord!
Citera
2018-05-31, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Jag misstänker att KM är rätt nöjd med hur tråden utvecklat sig sen LGWP åter uttalat sig.

Känns nog rätt ok för honom att han slipper allt fokus en tid framåt o kan ägna sig åt sånt han gillar på sin fritid. Han kanske kan koppla av såpass att han tar sig en liten sväng ut i de där tassemarkerna han känner så väl.
Mig veterligt har han inte båt, nu för tiden heller, så sjöliv går kanske bort under sommarn.

Bara att dra på sig solbrillorna igen o njuta av livet.

Tids nog blir han aktuell i tråden igen. Det vet du ju, innerst inne Klasse.......

Återigen, allt är inte svart eller vitt....Det ena utesluter inte det andra.
Det handlar inte heller om att ha rätt då agendan blir helt ointressant...
Det finns nog många som även sitter väldigt lugnt i båten när fokus råder på KM..
Ett radikalt tunnelseende kan tolkas som ett personligt vendetta...
Citera
2018-05-31, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, detta finns i tråden.

BW kände Helena genom Ulrika, som jag förstått det. Han ska ha varit på en fest i Radbyn under kvällen och åkt ner till Stadt (med SP?) så han var där en stund före stängning. Där, har han sagt, pratade han med med Helena innan hon skulle gå hem. Hon var glad, nykter, har han sagt i media, och han fick "till och med" en kram. Om jag inte minns fel, så bodde han efter bron (från centrum sett) till vänster. (Rätta mig om jag kommer ihåg fel.)

Det var tydligen relativt nyligen han lade ut en profilbild med pilotglasögon, åtminstone på FB.

Trots det ovan så ansåg PW att hans uppgifter inte tillför utredningen något och därför inte togs med i radioserien!?
Han måste ha ett riktigt fett alibi eftersom han anses inte tillföra något trots så många rätt!?
Citera
2018-05-31, 15:22
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Återigen, allt är inte svart eller vitt....Det ena utesluter inte det andra.
Det handlar inte heller om att ha rätt då agendan blir helt ointressant...
Det finns nog många som även sitter väldigt lugnt i båten när fokus råder på KM..
Ett radikalt tunnelseende kan tolkas som ett personligt vendetta...

Självklart har du en poäng i detta.

Din gissning är lika bra eller dålig som min egen gissning.
Det är ju de facto endast utifrån just gissningar hela denna tråd lever.
Citera
2018-05-31, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
En riktig uppfattning tycker jag. KM (lr någon annan med pilotglasögon) kan ju mycket väl fått skjuts av någon, t.ex BW lr PU som han uppenbarligen kände båda två.

Det låter helt korrekt. PU och bil verkar höra ihop. BW har ju lurat i vassen - han kanske såg KM o HA knalla iväg - och tog sedan bil hem.
MEN
PU har ju iaf svårt att förklara (trovärdigt)
1. Varför han ville ha Alibi mitt i natten
2. Taxistationen
3. Sina skitiga/sönderrivna kläder
4. Tvättning av bil med klorin
Tror inte PU ser sig som direkt skyldigt - utan bara "hjälpte" till - alltså inte han som utförde själva brottet - mer att han skita ner sig i samband med tex grävning etc.
Citera
2018-05-31, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Det låter helt korrekt. PU och bil verkar höra ihop. BW har ju lurat i vassen - han kanske såg KM o HA knalla iväg - och tog sedan bil hem.
MEN
PU har ju iaf svårt att förklara (trovärdigt)
1. Varför han ville ha Alibi mitt i natten
2. Taxistationen
3. Sina skitiga/sönderrivna kläder
4. Tvättning av bil med klorin
Tror inte PU ser sig som direkt skyldigt - utan bara "hjälpte" till - alltså inte han som utförde själva brottet - mer att han skita ner sig i samband med tex grävning etc.
Två stycken som inte minns vad de gjorde mellan klockan 2 och 3. Det går inte att bortse från. Frågan är om BW inte heller minns. Vad jag vet har det inte framgått vad han gjorde efter att han pratade med Helena.
Citera
2018-05-31, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Håller med,har hela tiden trott på Gw's teori.
De 2 gm är alltså så nära Fam A /H att polisen helt avfärdar att förhöra dom första månaderna.
Namnen finns här och man ska tänka bakåt.

Så MR,Björn osv är högst intressanta mfl .
Dom måste ju varit väldigt hjälpsamma med polisen osv.
Detta borde inte vara svårt att räkna ut och minimera vilka det kan röra sig om för dom som var väldigt nära H's krets.

Sen att tråden i sig är sjuk är en annan sorglig historia.

Man kan tycka vad man vill om tråden, det går ju också bra att lämna den eller hur? Du och din jämlike utan 6 är fan av Gw:s teori förstår man. Jag tror mer på Jubberos teori och att pilot borde skärskådas mer, polisen lär ha mer. Det är nu lätt att börja älta saker om och om igen. Vi kan väl alla läsa allt som står om BW och PU istället för att skriva allt igen. Snälla.
Citera
2018-05-31, 18:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Trots det ovan så ansåg PW att hans uppgifter inte tillför utredningen något och därför inte togs med i radioserien!?
Han måste ha ett riktigt fett alibi eftersom han anses inte tillföra något trots så många rätt!?
Eller så är han fortfarande misstänkt.
Citera
2018-05-31, 18:51
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Ja, det är märkligt. Är det deras egna uppfattningar eller har polis upplyst dem att BW inte har något att tillföra utredningen, tro?

Enligt olika uppgifter ska BW ha ett kvinnligt alibi för den aktuella natten. Jag vet inte om ryktena stämmer, men det kanske beror på detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in