2018-05-31, 12:06
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/nya-forhor-med-lenas-misstankte-mordare/
Nya förhör idag kl 13.00 enligt expressens artikel.
Citera
2018-05-31, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Enligt postaren stringfellow, se första inlägg, så hade HD en ny kille (som inte skulle ha haft en
aning om USA-resan, enligt postaren.)

Du verkar mycket trovärdig, kände L och vänkretsen runt henne. Då stämmer inte uppgiften
om en "ny kille" eftersom du skriver att SD och HD försökte lappa ihop äktenskapet?

Nej varken jag eller någon annan som jag pratat med känner till att HD skulle ha någon ny kille. Däremot har hon manliga bekanta som hon ibland geocachar med, stringfellow blandade kanske ihop och trodde hon hade en ny kille.

För HD ställde som krav på SD att om de skulle försöka lappa ihop äktenskapet så fick han inte under några vilkor kontakta LW.
Det skulle hon knappast göra om hon samtidigt hade en ny kille...
Citera
2018-05-31, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej varken jag eller någon annan som jag pratat med känner till att HD skulle ha någon ny kille. Däremot har hon manliga bekanta som hon ibland geocachar med, stringfellow blandade kanske ihop och trodde hon hade en ny kille.

För HD ställde som krav på SD att om de skulle försöka lappa ihop äktenskapet så fick han inte under några vilkor kontakta LW.
Det skulle hon knappast göra om hon samtidigt hade en ny kille...

Tack för klargörandet!

Ja, det är skillnad på manliga bekanta och pojkvänner, så förmodligen något
missförstånd.

Helt och hållet sunda krav från bägge parter, att om äktenskapet skulle kunna
lappas ihop på nytt, så skulle inga förhållanden på sidan om få förekomma.
Citera
2018-05-31, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Det är väl amerikansk polis som gör så
Jaså får de svenska poliserna bugga telefon ? Då borde han ju vara anhållen på sannolika skäl

I Johanna Möller (Arboga) fallet buggades telefon och bil samt hotellrummet i Norge så det är inget ovanligt. Hon dömdes för mord på sina föräldrar till livstids fängelse.
Citera
2018-05-31, 13:26
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nja, så enkelt är det inte. Både dråp och mord innehåller en uppsåtskomponent till exempel:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dr%C3%A5p
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mord

Det du far efter är kanske vållande till annans död?
https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5llande_till_annans_d%C3%B6d

Ok. Tack för länk. Jag hade fel där. Trodde bestämt att dråp var "inte meningen". Men det är som du säger vållande . Jag visste faktiskt inte det. Då är ju mord o dråp egentligen samma. Bara tillvägagångssättet (brutaliteten) som skiljer. Bra att veta.
Citera
2018-05-31, 13:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Ok. Tack för länk. Jag hade fel där. Trodde bestämt att dråp var "inte meningen". Men det är som du säger vållande . Jag visste faktiskt inte det. Då är ju mord o dråp egentligen samma. Bara tillvägagångssättet (brutaliteten) som skiljer. Bra att veta.
Nej, det är varken tillvägagångssättet eller brutaliteten som avgör, även om det kan påverka. Dråp är mord med förmildrande omständigheter. Mannen som dömdes för att ha dödat Vatchareeya Bangsuan i Boden 2013 dömdes för dråp, hans person var förmildrande omständighet.
Citera
2018-05-31, 13:33
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
https://www.vlt.se/artikel/orebro-lan/orebro/advokaten-efter-nya-forhoret-med-lena-wesstroms-misstankte-mordare-han-fornekar-brott
Ny artikel från vlt, inga nya frågor hade framkommit i förhöret igår, och han förnekar brott säger hans advokat.

Försvarsadvokaten tror på frisläppande... Dom brukar ana sånt. Bara hoppas att åklagaren får fram mer under dagen. Annars släpps han kanske i morrn förmiddag...
Citera
2018-05-31, 13:35
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det är varken tillvägagångssättet eller brutaliteten som avgör, även om det kan påverka. Dråp är mord med förmildrande omständigheter. Mannen som dömdes för att ha dödat Vatchareeya Bangsuan i Boden 2013 dömdes för dråp, hans person var förmildrande omständighet.

Aha,då fattar jag. Man lär så länge man lever. Tack för info.
Citera
2018-05-31, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Vad f-n, skitsnack så vitt jag vet. Vet att han jobbat på:

Oxygen och var omtyckt.
Apoteket AB och var omtyckt och känd som idéspruta

Därefter är det olika jobb som mättekniker eller något sådant och jag har aldrig hört något om att han skulle fått sparken trots att jag känner ett antal som umgåtts och umgås med honom. JG som ni nämner känns som någon jag skulle våga lämna mina barn med.

Att man skulle se på hans ögon (SD) att han är psykopat som jag uppfattar det att flera har skrivit är bara skitsnack. Jag har pratat med flera som känner honom mycket bättre än vad jag gör de senaste dagarna och alla är helt chockade. Utan anser att det är en social, flirtig typ som inte har något ont i sig. F-n vad fel det kan visa sig att vi har även om jag hoppas att något annat kommer ut av detta.

Dykbloggen är bara jargong, det var hur mycket sjukt snack som helst bland de människorna. ML och hela ML:s familj ingick i kretsen och de är högst normala människor skulle jag säga men i den här samlingen gick det till så här. Kan även hitta en kirurg och en halvkändis till polis (GW-kompis) bland de som verkar ha hängt på forumet så framtiden blir tuff om ni läser in för mycket i det tugget. Håll i organen om ni blir opererade och plånboken om ni träffar polisen.

Som jag skrev så kommer jag personligen inte ihåg han och att det är mycket rykten som går.

Det jag dock vet (det är inte bara en av mina fd arbetskollegor som styrker detta) är att han fick sparken från ett stort mätföretag.

Varför han fick sparken eller vad han har sagt eller inte sagt det vet jag dock inte. Så nej jag snackar inte skit.

Håller dock med dig om att det bara blir larvigt när hobbypsykologerna på FB gormar ut att man minsan ser på hans blick att han är psykopat.
Citera
2018-05-31, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Förstår inte varför du fått för dig att någon mobil enhet från typ Jönköping ska ha åkt upp till Örebro och bistå i stil med Criminal Minds...? Örebropolisen har en egen avdelning för grova brott som är mycket kompetent. I detta fall är det Peter Springare som är spaningsledare och han verkar hur lugn som helst.

Peter Springare sade redan tidigt att han kopplat in Grova Brott. Jag hade ingen aning om att Örebro polisen hade en egen avdelning för grova brott. Jag har i så fall feltolkat det hela.
Citera
2018-05-31, 13:45
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Kan HD ha gett SD alibi? Bara spekulationer från min sida förstås.
Citera
2018-05-31, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Försvarsadvokaten tror på frisläppande... Dom brukar ana sånt. Bara hoppas att åklagaren får fram mer under dagen. Annars släpps han kanske i morrn förmiddag...
Ja, hoppas att de får fram mer på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in