2018-05-31, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Det hade jag missat? När sa han det?

knappa tre min in i klippet tror jag det var.
Citera
2018-05-31, 01:47
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
har inte kollat så mycket på denne Björn. Känns inte som han har diskuterats lika mycket som KM och PR, åtminstone inte sedan jag började läsa denna tråd för ett år sedan?

Håller med,har hela tiden trott på Gw's teori.
De 2 gm är alltså så nära Fam A /H att polisen helt avfärdar att förhöra dom första månaderna.
Namnen finns här och man ska tänka bakåt.

Så MR,Björn osv är högst intressanta mfl .
Dom måste ju varit väldigt hjälpsamma med polisen osv.
Detta borde inte vara svårt att räkna ut och minimera vilka det kan röra sig om för dom som var väldigt nära H's krets.

Sen att tråden i sig är sjuk är en annan sorglig historia.
Citera
2018-05-31, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Håller med,har hela tiden trott på Gw's teori.
De 2 gm är alltså så nära Fam A /H att polisen helt avfärdar att förhöra dom första månaderna.
Namnen finns här och man ska tänka bakåt.

Så MR,Björn osv är högst intressanta mfl .
Dom måste ju varit väldigt hjälpsamma med polisen osv.
Detta borde inte vara svårt att räkna ut och minimera vilka det kan röra sig om för dom som var väldigt nära H's familj

I så fall kan du utesluta MR. Av vad som hittills framkommit kan han knappast anses ”nära” familjen.
Citera
2018-05-31, 07:04
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
I så fall kan du utesluta MR. Av vad som hittills framkommit kan han knappast anses ”nära” familjen.

Jag förstår att du tycker det.
Citera
2018-05-31, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Håller med. Sen påstår han att blodet redan är testat och att "det är Helenas". Det som är sagt innan är att blodet har testats och att blodgruppen är densamma som Helenas. Han börjar bli senil eller ovarsam med sina ord.

LGWP har sagt att han är nästan övertygad om att blodet på skon (DNA) är Helenas , och att det hamnat där under en tumult och hon blödde näsblod .
Citera
2018-05-31, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag försöker mig på en liten (långsökt?) tolkning av din korta text?

Det handlar om ett våldsbrott (poliskod 20) och du efterlyser (poliskod 10) en speciell person. Du har inte fått kontakt med den person du efterlyser på annat sätt, så du försöker här. Alternativt, du vill lämna ett litet meddelande till honom (ett litet förtäckt "hot"?). Du vet att den du efterlyser (som du vet/tror är inblandad) finns på bild tillsammans med "Mary", och du vill meddela personen det.

"Mary" = Helena?

"Mary"" = Marie?

Har Hällekis någon betydelse?

Är jag långt ifrån?

Eller är dina inlägg försök att trolla?

Och om man ska analysera ännu mer ...detta " konstiga inlägg så kan man ju se " gubbens betydelse efter med. Djävuls smajlisen) ungefär som ett hot eller att denne" person bär vara orolig eftersom " andra vet saker" det är inte en snäll smajlis .
Såklart gissning och spekulationer enbart 😀
Citera
2018-05-31, 09:47
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Och om man ska analysera ännu mer ...detta " konstiga inlägg så kan man ju se " gubbens betydelse efter med. Djävuls smajlisen) ungefär som ett hot eller att denne" person bär vara orolig eftersom " andra vet saker" det är inte en snäll smajlis .
Såklart gissning och spekulationer enbart 😀

Ja, precis, det var det jag menade med "ett litet förtäckt "hot"?" Det skulle vara intressant att få en kommentar från Trolmen om detta. Om han är seriös, så tycker jag att han kan bjuda på det. Om det enbart var trolleri, då kan han hoppa det.
Citera
2018-05-31, 12:56
Medlem
Jag tycker Björn diskuteras alldeles för lite. Var boded han vid tiden för mordet? Hur kände han Helena? Vad hade han för sig under kvällen/natten då HA försvann. Jag föstår att detta finns i tråden, men någon kanske kan bjuda på en kort sammanfattning?

Roligt sammanträffande att han har pilotglasögon på sin profilbild på instagram
Senast redigerad av -big kahuna- 2018-05-31 kl. 12:59.
Citera
2018-05-31, 13:16
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Jag tycker Björn diskuteras alldeles för lite. Var boded han vid tiden för mordet? Hur kände han Helena? Vad hade han för sig under kvällen/natten då HA försvann. Jag föstår att detta finns i tråden, men någon kanske kan bjuda på en kort sammanfattning?

Roligt sammanträffande att han har pilotglasögon på sin profilbild på instagram

Ja, detta finns i tråden.

BW kände Helena genom Ulrika, som jag förstått det. Han ska ha varit på en fest i Radbyn under kvällen och åkt ner till Stadt (med SP?) så han var där en stund före stängning. Där, har han sagt, pratade han med med Helena innan hon skulle gå hem. Hon var glad, nykter, har han sagt i media, och han fick "till och med" en kram. Om jag inte minns fel, så bodde han efter bron (från centrum sett) till vänster. (Rätta mig om jag kommer ihåg fel.)

Det var tydligen relativt nyligen han lade ut en profilbild med pilotglasögon, åtminstone på FB.
Citera
2018-05-31, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, detta finns i tråden.

BW kände Helena genom Ulrika, som jag förstått det. Han ska ha varit på en fest i Radbyn under kvällen och åkt ner till Stadt (med SP?) så han var där en stund före stängning. Där, har han sagt, pratade han med med Helena innan hon skulle gå hem. Hon var glad, nykter, har han sagt i media, och han fick "till och med" en kram. Om jag inte minns fel, så bodde han efter bron (från centrum sett) till vänster. (Rätta mig om jag kommer ihåg fel.)

Det var tydligen relativt nyligen han lade ut en profilbild med pilotglasögon, åtminstone på FB.

Aha, så det är denne Björn som enligt polisen skulle vara den siste person utanför stadt som såg henne i livet? (Om vi bortser från "brovittnet" som ska ha sett HA gå över bron med en man med pilotglasögon...)
Citera
2018-05-31, 13:32
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Aha, så det är denne Björn som enligt polisen skulle vara den siste person utanför stadt som såg henne i livet? (Om vi bortser från "brovittnet" som ska ha sett HA gå över bron med en man med pilotglasögon...)

Han har själv sagt i media att han var den sista som såg Helena (förutom gm då, får man förmoda).

Ang. det kvinnliga "brovittnet", så verkar polisen och GW ha olika syn på hennes vittnesmål. Om GW menar att Helena åkt bil, så bortser han ifrån vad hon säger sig ha sett, till skillnad mot polisen som inte verkar göra det. Det hade varit intressant att få läsa detta vittnesmål.
Citera
2018-05-31, 13:53
Medlem
Jubberos avatar
Jag misstänker att KM är rätt nöjd med hur tråden utvecklat sig sen LGWP åter uttalat sig.

Känns nog rätt ok för honom att han slipper allt fokus en tid framåt o kan ägna sig åt sånt han gillar på sin fritid. Han kanske kan koppla av såpass att han tar sig en liten sväng ut i de där tassemarkerna han känner så väl.
Mig veterligt har han inte båt, nu för tiden heller, så sjöliv går kanske bort under sommarn.

Bara att dra på sig solbrillorna igen o njuta av livet.

Tids nog blir han aktuell i tråden igen. Det vet du ju, innerst inne Klasse.......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in