2018-05-31, 06:36
Medlem
Det stör mig lite att när de ändå skickar via EU land kan de väl fixa etiketter som går igenom utan avgift. Som fyndiq, har beställt ca 10 ggr och det har funkat varje gång.
Citera
2018-05-31, 07:42
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillaroda
Det stör mig lite att när de ändå skickar via EU land kan de väl fixa etiketter som går igenom utan avgift. Som fyndiq, har beställt ca 10 ggr och det har funkat varje gång.

fyndiq har folk på plats i holland som packar om / byter etikett. det är skillnaden. fyndiq lägger väl på ungefär 100-200% på kinavaror, så knappast prisvärt
Citera
2018-05-31, 08:48
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillaroda
Det funkar endast om dom tullar in varorna i eu landet, sätter på nya etiketter och skickar varan därifrån. Lite jobb och ny frakt gör att det kostar extra... Att handla på fyndiq är ju oftast dyrare än att köpa varan i en svensk affär.
Citera
2018-05-31, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det funkar endast om dom tullar in varorna i eu landet, sätter på nya etiketter och skickar varan därifrån. Lite jobb och ny frakt gör att det kostar extra... Att handla på fyndiq är ju oftast dyrare än att köpa varan i en svensk affär.

Det hållet jag inte med om. Har köpt ett bevattningssystem som kostar runt 1200 i Sverige. Köpt för 150. Även köpt kläder och pysselsaker för barn till riktigt bra pris.
Citera
2018-05-31, 17:49
Medlem
Det här är ju helt sjukt hur länge man får vänta

För det första när jag försöker ringa kundservice ( #2 #1 #2 ) så läggs samtalet på automatiskt
Kontaktar kundtjänst på live chatten
Citat:
Paket befunnit sig i landet länge - leverans?
LWxxxxxxxxxxDE
Jag: 17:32

Hej ska kika
Ert paket är i slutfasen av hanteringsprocessen, men ett fel har uppstått i tullhanteringen, När hanteringsprocessen är klar så kommer ditt paket skickas vidare till dig.
Jag ber om ursäkt att det tagit längre tid än väntat, hoppas att ert paket snart blir levererat.
Mohamed T: 17:36

Vad är det för fel i tullhanteringen?

Vi väntar på klartecken från Tullverket att släppa försändelsen. Det är en teknisk incident som gör att det tyvärr tar lite tid. Det är felanmält och hanteras enligt ordinarie process.
Mohamed T: 17:40

Hur länge beräknas det att ta? Dagar eller veckor, månader? Har hört att vissa får vänta upp till 8-9 veckor på leverans och det är fullständigt oacceptabelt
Jag: 17:41

Jag ber om ursäkt för att våra leveranstider för närvarande är längre än planerat och för de eventuella problem detta orsakat dig. Jag kan tyvärr inte se hur länge detta kommer ta
Mohamed T: 17:47

Att man samtidigt behöver vänta 5+ minuter per svar på en live chatt är också fundersamt - vad händer egentligen på postnord?
Citera
2018-05-31, 18:13
Medlem
Postnord var det. Jag beställde en smart lödpenna från Ebay och Kina för tre månader sedan, betalade avgiften (som blev högre än pennan) för två månader sen men inget i brevlådan ännu.

Det är så irriterande för jag gillade att köpa prylar från Kina, dom är påhittiga och en del saker är svårt att hitta i Europa som blivit dekadent. Det kändes bra att stödja påhittiga kineser med handel och så slår Postnord och staten igen dörren på dom.

Kul att dom gnäller på USA:s ståltullar idag då men det drabbar ju rika ägare i Europa och inte fattiga Kineser som jobbar hårt med att sälja sina småprylar på Ebay och andra ställen.
Citera
2018-05-31, 19:34
Medlem
Innerfittefetts avatar
Nu jävlar har det hänt grejer!
Beställde 2 stora hembränningsapparater från Ali. Kokarna var i rostfritt och hade en volym på 35 L
Priset låg på ca 2500:- styck med fri frakt med China Air.
Jag räknade med att åka på posten avgift, moms mm.
Men lyssna nu! Efter 10 dagar har prylarna landat enligt säljaren och idag får jag en paketavi från Posten.
Grejerna ligger nu på terminalen i Linköping och jag kan hämta ut allt mot en avgift av 165:-
Då ingår Importdeklaration på 60:- mervärdesskatt på 90:- plus moms på postens avgifter.

Helt sjukt att postens avgifter för ett extremt stort paket som kostat 5000:- + bara genererar en merkostnad på 165:-
Citera
2018-06-01, 10:51
Medlem
Nu har dom börjat med något nytt...nu skall man gå in och betala på nätet innan paketet skickas vidare inom Sverige..uppe på dårskapen har dom tagit en digitalbild på paketet ifråga och lagt upp.
Gäller att mjölka Svenne på allt som går...och sedan så skapas ju "enkla" jobb för begåvningsreserven som kommit till vårt land
Hahaha Sverige är verkligen i framkant när det gäller att mjölka ut skattepengar !!
Citera
2018-06-01, 12:04
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
Nu har dom börjat med något nytt...nu skall man gå in och betala på nätet innan paketet skickas vidare inom Sverige..uppe på dårskapen har dom tagit en digitalbild på paketet ifråga och lagt upp.
Gäller att mjölka Svenne på allt som går...och sedan så skapas ju "enkla" jobb för begåvningsreserven som kommit till vårt land
Hahaha Sverige är verkligen i framkant när det gäller att mjölka ut skattepengar !!
Ja, detta började i mars.
Citera
2018-06-01, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Ja, detta började i mars.

Det var nytt för mig...sist så betalade jag när jag hämtade ut paketet...inte innan.
Blir i vilket fall sista gången som postnord skall
få kunna hålla mitt paket " gisslan" och bedriva utpressning.
Betala när jag hade paketet i handen var en sak, detta är en annan.
Pengarna skiter jag totalt i, sättet att göra det på är rent utsagt vidrigt.
Senast redigerad av Raggarslira 2018-06-01 kl. 12:52.
Citera
2018-06-01, 15:39
Medlem
Ren lottning varje gång.
Men nu kom mitt bevattningssystem med 25 m slang till utlämningställe och hämtades ut helt utan moms el avgift. Fin etikett direkt från Belgien, ingen kan ana att det kom från Kina
Men förra gången när det kom från Belgien var det väldigt uppenbart att ursprunget var Kina.
Citera
2018-06-01, 16:52
Medlem
Beställde från Amazon.de som skickade paketet från Tyskland till mig. Av någon anledning hamnade paketet ändå i tullkontrollen och postnord/tullverket kräver moms+straffavgift!
Jag frågade varför det blev så och fikk svaret att de inte kunde uteslutar att paketet omettikerades i Tyskland!?!?
De tror alltså verkligen att ett så stort företag som Amazon håller på med fusk?!
Jag kontaktade amazon.de och blev uppringd inom fem minuter. Fikk sedan omgående besked att amazon kommer självklart ersätter kostnaden för det här avgiftet till mig även om de inte heller kunde förstår varför moms skulle betalas för varor som redan var momsbelagd i Tyskland.
Men detta är helt enkelt ett företag som vet vad ordet customer service betyder och hur man gör för att har nöjda kunder som gjärna återkommer , alltså totala motsatsen till PN .........
Avgiften blev alltså betald men paketet har nu, två veckor senare fortfarande inte levererads. Jag tycker det är nära till bedrägeri!
Kommer så klart att överklagar till tullverket men vad kan jag anmälar Postnord eftersom de uppenbarligen inte lyckas att utföra deras betalde uppgifter dvs befördra paketet till mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in