Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag tror bevisläget är starkt men dom vill naturligtvis inte släppa mer information än nödvändigt. Nu vet dom att lite mer behövs för sannolikt så det kommer att levereras.
Jag är också nästan säker på att bevisläget är otroligt starkt och att det går snabbt nu fram till förhandling eftersom de har nog ganska klart om hur allt gått till etc.
Men det som inte går ihop med det resonemanget är att han anhålls på skäligen! Det är nog inte så att de inte vill släppa mer info, utan det skulle då vara så att HD ev kanske är inblandad på något sätt som de inte har fått klart för sig! Det skulle ge en anledning till "Skäligen graden"!
Annars föreligger det för mig konstigt! Om de nu vilket jag tror har så stark bevisning så att de skulle gå att anhålla på "Sannolika skäl" så ser jag ingen anledning av åkl att ändå anhålla på skäligen det är konstigt!
Antigen så är det som folk pekat på tidigare här, det har skett i stundens hetta och åkl inte styrkt att det ej utom allt rimligt tvivel handlar om mord då blir det skäligen graden.
Det är nog den pusselbiten som passar bäst just nu! Om du kollar i tråden så är det ingen av oss som lyckats komma fram till om detta är planerat mord! Har det skett i stundens hetta och ingen planering ligger bakom detta så blir det dråp! Så är det nog. Åkl är lite försiktig men använder mord rubr för att få tillgång till bra resurser under Fu och kanske till en början häktas han för dråp då, som senare om bevisläget ang om det var planerat eller ej ändras till mord.
För att det ända sättet att ta reda på detta är ju genom SD och vad han säger. Eftersom han är dum och inte familjär med polisens metoder så kommer han trampa i fällan igen. Det räcker med att han säger att "jag började få tankar om att ta död på henne dagen innan jag gjorde det" så blir det mord.
Skulle han säga "Vi hamnade ute och vi började gräla och sedan så fick jag blackout och när jag vaknade till liv igen så låg hon där död"! Då är det inte mord!