Citat:
Ursprungligen postat av
Luxors
Ja de måste de ha.
Jag tror att han blir häktad på fredag.
Du behöver inte tro det, utan jag kan garantera att han blir häktad annars så skickar du PM till mig och jag blir skyldig dig 500 spänn! Vilket inte kommer hända för jag är säker på detta!
Alltså de som vet hur polisen jobbar och har varit inne i svängen, de ser tydligt på polisens beteende att de har starka bevis och detta fallet är så gott som löst. Det som kvarstår är i princip pappersarbete och rättegång etc.
Ni kan kolla inlägget jag gjorde på sida, "322". Jag läste igenom tråden lite, läste NA och pressuttalanden från Polisen och det vill säga 1+1=2.
Jag har suttit många gånger, häkten, fängelsen, arrest, LVU, etc. Jag har suttit i många förhör sedan jag var 13 år gammal, kontentan, man lär sig något av det och det är hur polisen arbetar och fungerar hur de pratar och vad de vill ha ut. Man vill ju veta hur mycket kan de ha på en etc.
När jag slog ihop alla uttalanden från Polisen ang detta ämne så ser man klart och tydligt att de bara i princip väntat in bevisning och att SD ska göra bort sig. De plockade in honom redan i början och redan där tror jag att de var nästan säkra på att detta skulle sluta upp i en mordutredning.
Vad jag tror hände när han satt anhållen dessa timmar i början var att polisen säkrade massa saker och de gjorde nog en jävligt smart grej som jag är 99% på, det är att de buggade nog hans lur samt bil i den vevan! De släppte honom med telefonen innan de säkerhetskopierade allt på luren såklart! Därav har de så starka bevis nu för den idioten är nog inte familjär med polisens sätt att arbeta och hans mun gick nog i 190km/h i bilen när han var med HD, buggad bil, buggad lur de lät han vandra fritt och han tror att han är säker där! OBS just detta är SPEKULATIONER!
Men hur som helst, han blev nekad att komma in i USA! Varför ? Jo för att de hade kontakt med Svensk polis och de ville inte ha in en EV mördare i landet samt att risken att försvinna där är stor! Att han blev nekad och resan var planerad sen långt innan talar såklart sitt språk!
Dessa typer av folk hur sjukt det än låter de verkar vara så jävla dumma så det inte är sant, "För mycket inspiration från "Hollywood". Han har nog tittat på för mycket film och trodde nog att ett mord är ingen svår sak liksom!
Inte heller tror jag detta hände i "Stundens hetta" Jag tror att SD planerat detta, inte åratal bakåt men någon/några veckor bak i tiden innan mordet!
Jag kan säga såhär! Grova brott skrattade nog och detta mordfallet var nog en barnlek för de att lösa! Eftersom det varit så tyst kommer allt komma som en bomb fallande från himlen! De har nog så detaljerad redogörelse för hur detta gick till att SD tappar hakan! Det återstår att se. M
Men fet cred till Polisen för de gjorde detta på riktigt proffsigt sätt. De la ut fällor och SD gick rakt in i dessa fällor!
Jag är glad att han sitter och jag hoppas verkligen familjen får bearbeta sorgen snarast och detta är mycket tragiskt!
inlägg sida 322
"Jag tror SD är inblandad. Varför nekas han inträde till Usa ? EDIT: Han var inte misstänkt för människorov vid det tillfället? Kan polisen i Sverige ev sagt till amerikansk polis att han var föremål för en ev mordutredning därav nekandet ?
men eftersom polisen inte vill tala om ifall att de har någon anhållen i sin utevaro så drar jag denna slutsats.
Att han är misstänkt för mord "inte formellt sett" därför nekades inträde till US, han håller sig undan fortfarande.
Varför polisen är så tysta talar för att de har gott om bevis som binder SD till brottet så att säga.
De vill inte skrämma upp honom och varför de släppte honom är nog för att de påbörjade inre spaning för att samla så mycket bevis att när de väl plockar in han nästa gång så är det för gott!
De som är familjära med hur polisen arbetar borde känna igen detta mönster och om man är logisk och kolla igenom alla polisens uttalanden så ser man att de verkar väldigt lugna och i princip väntar in SD.
De har sagt själva med andra ord att detta mordet kommer att lösas! Om de uttrycker sig på detta sättet så säger de typ "Vi vet vem det är vi håller på samla bevis vi vill inte tala om ifall att någon är anhållen i sin utevaro" Ofta släpper de GM för att de vill få GM att lugna ner sig för att de ska göra bort sig. Så om man sammanfattar detta.
"SD är skyldig de släpper honom för att han ska "tro" att han är utom fara så de kan samla in bevis genom inre span. De vet när de släpper han att han återvänder snart eftersom han har allting här, förmodligen inga större förmögenheter, inte heller har han speciella anknytningar utomlands så han skulle kunna försvinna för gott, när han väl försvinner på detta sättet så gör han bort sig vilket talar för att han är GM och detta används av åklagare som bevis i ev rättegång!" Polisen är inte dumma snälla nån de jobbar och får betalat för att göra detta och de är ovanligt tysta och lugna! Jag satsar allt jag äger på att SD är GM. Det vi på FB borde fokusera på är att LETA UPP ASET! Istället för att lägga ner all denna tid på spekulationer så är det bättre att försöka hitta ledtrådar till vart han kan befinna sig! PEACE"
__________________ Sorry för rörig text men är trött.