2018-05-30, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Nu tror (och vet) jag att jargongen bland poliser och kirurger också kan vara ganska grov. Det har länge varit mansdominerade yrken, och sexism har förekommit. Tyvärr är det en och annan mindre erfaren person, såsom unga flickor, som faller för smickret och verkligen tror att det finns ett intresse bakom. Vilket kan utnyttjas av vissa personligheter.

Ifrågasätter inte det men det innebär inte att alla poliser och kirurger är psykopater lika lite som att de som skriver på dyksidan är det (som SD). Ingen eller få verkar ha känt av detta till skillnad för de på FB som bara läst om honom och enkelt diagnostiserar honom som ett monster. Jag lovar att ni skulle vara precis lika förvånade som de flesta andra att det här händer. Allt känns helt sjukt!
Citera
2018-05-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Vad f-n, skitsnack så vitt jag vet. Vet att han jobbat på:

Oxygen och var omtyckt.
Apoteket AB och var omtyckt och känd som idéspruta

Därefter är det olika jobb som mättekniker eller något sådant och jag har aldrig hört något om att han skulle fått sparken trots att jag känner ett antal som umgåtts och umgås med honom. JG som ni nämner känns som någon jag skulle våga lämna mina barn med.

Att man skulle se på hans ögon (SD) att han är psykopat som jag uppfattar det att flera har skrivit är bara skitsnack. Jag har pratat med flera som känner honom mycket bättre än vad jag gör de senaste dagarna och alla är helt chockade. Utan anser att det är en social, flirtig typ som inte har något ont i sig. F-n vad fel det kan visa sig att vi har även om jag hoppas att något annat kommer ut av detta.

Dykbloggen är bara jargong, det var hur mycket sjukt snack som helst bland de människorna. ML och hela ML:s familj ingick i kretsen och de är högst normala människor skulle jag säga men i den här samlingen gick det till så här. Kan även hitta en kirurg och en halvkändis till polis (GW-kompis) bland de som verkar ha hängt på forumet så framtiden blir tuff om ni läser in för mycket i det tugget. Håll i organen om ni blir opererade och plånboken om ni träffar polisen.

Hur reagerar du på att misstänkte angripit LWs huvud med knogarna och hållit fast henne samt tryckt ned henne fysiskt och sen inte erkänner vad han gjort mot henne?
Citera
2018-05-30, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filttoffla
Ifrågasätter inte det men det innebär inte att alla poliser och kirurger är psykopater lika lite som att de som skriver på dyksidan är det (som SD). Ingen eller få verkar ha känt av detta till skillnad för de på FB som bara läst om honom och enkelt diagnostiserar honom som ett monster. Jag lovar att ni skulle vara precis lika förvånade som de flesta andra att det här händer. Allt känns helt sjukt!
LW har nog känt av detta skulle jag tro! Hon har ju anmält honom två ggr, visste ni om dessa anmälningar..Om inte, då förstår jag om ni är förvånade.
Citera
2018-05-30, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Klart de har någon form av bevis....
Ja de måste de ha.
Jag tror att han blir häktad på fredag.
Citera
2018-05-30, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Hur reagerar du på att misstänkte angripit LWs huvud med knogarna och hållit fast henne samt tryckt ned henne fysiskt och sen inte erkänner vad han gjort mot henne?

Självklart med obehag och en stor undran över vad som egentligen hände och varför.
Citera
2018-05-30, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
LW har nog känt av detta skulle jag tro! Hon har ju anmält honom två ggr, visste ni om dessa anmälningar..Om inte, då förstår jag om ni är förvånade.

Nej, jag har varit för långt bort de senaste åren. Har mer koll bakåt i tiden.
Citera
2018-05-30, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Förväntat. Tror inte att han någonsin kommer att erkänna, oavsett bevisning. Han kommer anpassa sig när han blir överbevisad då kommer en annan förklaring som stämmer in bättre till nya fakta. Som Madsen ungefär.

Givet han blir häktad.
Han borde bli häktad på fredag.
Citera
2018-05-30, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja de har säkerligen bra på fötterna!

Nja, han sitter väl bara som skäligen misstänkt så det handlar nog kanske mer om sockiplast än storstövlar i så fall.
Men det kan ju ändra sig iofs.
Citera
2018-05-30, 21:02
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ja de måste de ha.
Jag tror att han blir häktad på fredag.

Det tror jag med. Tror att de va ganska säkra på sin sak redan när de tog in honom till förhör första gången. Men då fanns ingen kropp så de kom inte längre. Och var tvungen att släpppa honom.
Sedan hittades kroppen och då blev det ett annat läge och nu finns det bevis.
Tror också han häktas
Citera
2018-05-30, 21:03
Medlem
Som så många gånger förr kommer vänner till en misstänkt mördare fram och är helt oförstående att just deras vän kan ha gjort något så förfärligt. Det folk verkar ha svårt med är att en person kan besitta många olika sidor och t.om ha någon form av personlighetsstörning utan att de själva har märkt av något. Hoppas nu bara att polisen har gripit rätt person och att sanningen kommer fram
Citera
2018-05-30, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Som så många gånger förr kommer vänner till en misstänkt mördare fram och är helt oförstående att just deras vän kan ha gjort något så förfärligt. Det folk verkar ha svårt med är att en person kan besitta många olika sidor och t.om ha någon form av personlighetsstörning utan att de själva har märkt av något. Hoppas nu bara att polisen har gripit rätt person och att sanningen kommer fram

Bara att kapitulera inför det påståendet, i nuläget med tyngdpunkt på "misstänkt". Det som är riktigt otäckt är då att fundera på vad de som man tycker är knepiga och i vissa fall obehagliga kan hitta på.
Citera
2018-05-30, 21:09
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Av vad som framkommit är SD en gambler, höga insatser och lågvattenmärken, förmodligen påhejad av vänner som höjt honom till skyarna och några har nog fått offra sig som han klättrat på upp till sin egen berömmelse. Får lite spelmissbruksvibbar av bloggar jag kikat i, en besatthet. Kroppar hålls i trim, men sen, låta hobbyn komma före allt. Känns lite så där..
Klart han nekar till brott - han är på sitt livs event nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in