2018-05-30, 19:04
Medlem
Det är så himla skönt att STEFAN DAVIDSSON nu sitter anhållen - Det värsta tänkbara är om han inte häktas på fredag " för hans egen skull " För vad ska han då ta vägen?? inte direkt glida in i bostadsområdet och dricka kaffe med grannarna..eller åka på nått geocaching event.. Njaa nu är det ju så att hela Örebro skulle nog vilja slå han på käften... Så för hans egen skull så är nog en häktning det bästa för hans säkerhet
Citera
2018-05-30, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Aha! Ja det är faktiskt en kille med pipskägg. Trodde först också personen längst till höger, som i mitt tycke föll ur ramen något, om man säger så.

Ja precis, fick det inte att gå ihop med den jag nämnde, "pipskägget" stämmer bättre in
i sammanhanget.
Citera
2018-05-30, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MgkkpM/gripen-man-fornekar-all-inblandning-i-mordet-pa-lena
Ny artikel i aftonbladet, han förnekar brott.

Förväntat. Tror inte att han någonsin kommer att erkänna, oavsett bevisning. Han kommer anpassa sig när han blir överbevisad då kommer en annan förklaring som stämmer in bättre till nya fakta. Som Madsen ungefär.

Givet han blir häktad.
Citera
2018-05-30, 19:12
Medlem
Har onda aningar att SD släpps ut på fredag hoppas jag har fel
Citera
2018-05-30, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SD är den med starkast motiv och jag tror han både var djupt kränkt samt mkt svartsjuk. LW skulle åka till Norge och geo-cascha med en ny vän. Det kunde han inte tåla, att bli bortvald.

Bortsett från det skulle själva brottshandlingen stämma väl in på en person med hans anti-sociala personlighetsstörning med dålig impulskontroll. Där brottet till synes skett i ett besinningslöst raseri med mycket känslor inblandade.

HD upplever jag inte lider av något dylikt och har vetskap om att SD haft många relationer med andra kvinnor parallellt med äktenskapet. Tills hon fick nog och lade in om skilsmässa.

LW hade sagt upp kontakten med SD och gått vidare i sitt liv. Har därför svårt att se exakt vad HDs motiv skulle bestå i? Likaså att hon skulle valt metoden grovt våldsbrott=mord.

Vilket starkt motiv ser du?

För mig pekar allt för varje dag med hela handen mot SD som ensam gärningsman.

Vi får se på fredag.

Håller fullständigt med, bra skrivet!

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Förväntat. Tror inte att han någonsin kommer att erkänna, oavsett bevisning. Han kommer anpassa sig när han blir överbevisad då kommer en annan förklaring som stämmer in bättre till nya fakta. Som Madsen ungefär.

Givet han blir häktad.
Citera
2018-05-30, 19:20
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Ja, om inte förr!?
Citera
2018-05-30, 19:21
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Det är så himla skönt att STEFAN DAVIDSSON nu sitter anhållen - Det värsta tänkbara är om han inte häktas på fredag " för hans egen skull " För vad ska han då ta vägen?? inte direkt glida in i bostadsområdet och dricka kaffe med grannarna..eller åka på nått geocaching event.. Njaa nu är det ju så att hela Örebro skulle nog vilja slå han på käften... Så för hans egen skull så är nog en häktning det bästa för hans säkerhet

Börjar verka som att du har ett finger med i spelet och vill ha honom häktad..

Folk vill nog att rätt person blir dömd oavsett om det är SD eller inte..
däremot verkar du bara vilja att det är just SD som åker in..
Senast redigerad av Energizer666 2018-05-30 kl. 19:29.
Citera
2018-05-30, 19:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Kan inte låta bli att tycka det inte är mer rubbat än att med besatthet, flera timmar dag ut och dag in, utan att blygas, snoka i Lenas, SD, s och dom andra inblandades minsta nyck, uttalande och göromål många år tillbaka i tiden. Det är om något riktigt rubbat

Ja det får du tycka men med bihåleinflammation plus pollen på det så är det ett tidfördriv som vilket som helst. På förekommen anledning, tror du händelsevis att kvinnor i allmänhet blir smickrade över den uppmärksamhet SD ger dem på dykbloggen?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-30 kl. 19:29.
Citera
2018-05-30, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Ja, om inte förr!?

Ja har de inga bevis så blir det så
Citera
2018-05-30, 19:29
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ja har de inga bevis så blir det så

Klart de har någon form av bevis....
Citera
2018-05-30, 19:35
Medlem
Citat:
Den som lever får se, tror dock att de har något på honom eftersom han sitter anhållen. Man kan ju inte anhålla folk hur som helst.
Citera
2018-05-30, 19:36
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Ursäkta om jag trampar någon på fötterna nu, men på mig ger geocachingen intryck av vuxendagis.

Det är faktiskt kul om man behöver en ursäkt att ta sig ut i naturen och eftersom det involverar telefonen kan man till och med få med sig nån av ungarna.
Testa ska du se. Man behöver inte bry sig om att logga och sånt. Bara kolla kartan och leta efter burken; lös gåtan för att koordinaterna eller liknande.

————————-

Gällande dom nya vännerna finns det två som hon träffade precis innan hennes försvinnande. Kan ju ha fått en sotis GM att gå igång också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in