2018-05-30, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drevel
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/35b79242-7862-44d5-8865-2222b34e38a5.jpg
Tack, då vet vi att det är han med all säkerhet nu då.
Citera
2018-05-30, 12:09
Medlem
Citat:
Tycker att han påminner en del om Hagamannen till utseendet.
Citera
2018-05-30, 12:18
Bannlyst
Citat:

Helvete vilken psykopatblick, hur kan dessa varelser leva utan att få utlopp för det de besitter? JAg menar den här stollen, hur har han kunnat gå under radar under 30-40 år? Måste man trigga de till någon punkt innan de visar sig sitt rätta jag? HUR KAN DE ANNARS SMÄLTA IN I VANLIGA MILJÖER utan att för den sakens skull bli överlistade??? Någon duktig på psykopati som kan förklara en sån här människa som han på denna bild?????
Citera
2018-05-30, 12:18
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Instämmer. Jag har själv varit tillsammans med en psykopat, narcissist, mytoman u name it (tyvärr) och trots att jag uppfattas och uppfattar mig själv som tämligen smart och klok så är jag också naiv och idealist - vilket många fortfarande är. Om man då umgås med en person som man alltid uppfattat som schyst, trovärdig, kanske avundas och vill vara en del av (för att få fördelar möjligen) så är det lätt att bli duperad av samma människor. De har känslospröt för vad som funkar på var och en, och hittar knappar att trycka på som man häpnas över att de ens tar till öht men som tyvärr psykologiskt funkar motsägelsefullt mot hjärnans övertygelse.
De bränner broar överallt förr el senare, de kan sällan hålla kvar relationer livslänge, de avfärdar allt motstånd med att alla andra har fel, de är charmiga trevliga intelligenta och har oftast sådan svada och kastar sig med "allmänbildade sanningar" så folk blir imponerade. Träffar man en sådan person sällan så stannar det oftast där och den bilden kvarstår, umgås man intensivt så brukar man i regel börja ifrågasätta dem men om andra fortfarande "glatt" umgås med dem så kan man tvivla på sig själv.

Mina kompisar och föräldrar t o m trodde inte på mig i början när jag berättade vissa saker som min f d hade gjort. Just för att han var så trevlig bla bla. De såg mig som en bitter, grälsjuk, gnällig käring. Att jag "är ju som jag är"..det räcker ganska långt för att börja ifrågasätta sig själv, tro att man tänker och gör fel, precis det som psykopaten är ute efter.
Min brorsa och syrra trodde dock på mig och framförallt min bror - och min fd hade inte ett gott öga till honom. För han dolde inte sitt förakt, det gjorde syrran.

Jag är verkligen intresserad av vad som döljer sig bakom alla turer, beslut och lögner. Jag beklagar lika mycket det som hänt och varför - och om det är SD som GM så beklagar jag också det faktum att alla i närheten lyckats bli duperade. Om de blivit det.

Det är häpnadsväckande hur skickligt, mångfacetterat och träffsäkert du beskriver hur det är att möta, umgås och ha någon form av ”relation” med en psykopat. Precis som du så smärtsamt förklarar så blir offrens sanningar ofta inte tagna på allvar av de som fortfarande rusas av våldsverkarens ”karisma”. Det knakar och knastrar i själen och smärtar i hjärtat när man läser ditt inlägg. Tack!
Citera
2018-05-30, 12:20
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Bra där, satt just och undrade vem han liknar! Inte för att det spelar någon som helst roll. men iallafall.

Blir förundrad över de som tolkar in egenskaper utifrån ett porträtt på någon. Frenologi och annat
hokus pokus är faktiskt passé.

Man kan ju ändå få tycka att han ser ut som en gammal tant, sätt ett huckle på honom och vi
har en perfekt påskkärring.
Citera
2018-05-30, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Instämmer. Jag har själv varit tillsammans med en psykopat, narcissist, mytoman u name it (tyvärr) och trots att jag uppfattas och uppfattar mig själv som tämligen smart och klok så är jag också naiv och idealist - vilket många fortfarande är. Om man då umgås med en person som man alltid uppfattat som schyst, trovärdig, kanske avundas och vill vara en del av (för att få fördelar möjligen) så är det lätt att bli duperad av samma människor. De har känslospröt för vad som funkar på var och en, och hittar knappar att trycka på som man häpnas över att de ens tar till öht men som tyvärr psykologiskt funkar motsägelsefullt mot hjärnans övertygelse.
De bränner broar överallt förr el senare, de kan sällan hålla kvar relationer livslänge, de avfärdar allt motstånd med att alla andra har fel, de är charmiga trevliga intelligenta och har oftast sådan svada och kastar sig med "allmänbildade sanningar" så folk blir imponerade. Träffar man en sådan person sällan så stannar det oftast där och den bilden kvarstår, umgås man intensivt så brukar man i regel börja ifrågasätta dem men om andra fortfarande "glatt" umgås med dem så kan man tvivla på sig själv.

Mina kompisar och föräldrar t o m trodde inte på mig i början när jag berättade vissa saker som min f d hade gjort. Just för att han var så trevlig bla bla. De såg mig som en bitter, grälsjuk, gnällig käring. Att jag "är ju som jag är"..det räcker ganska långt för att börja ifrågasätta sig själv, tro att man tänker och gör fel, precis det som psykopaten är ute efter.
Min brorsa och syrra trodde dock på mig och framförallt min bror - och min fd hade inte ett gott öga till honom. För han dolde inte sitt förakt, det gjorde syrran.

Jag är verkligen intresserad av vad som döljer sig bakom alla turer, beslut och lögner. Jag beklagar lika mycket det som hänt och varför - och om det är SD som GM så beklagar jag också det faktum att alla i närheten lyckats bli duperade. Om de blivit det.

Tack för en konstruktiv berättelse. Förhoppningsvis till hjälp för flera andra.
Citera
2018-05-30, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busteqsun
Finns han på fb tro

Finns på Facebook, ja. Men han gjorde dock snabbt sin sida privat, så du hittar inga foton,
vänner eller annan information där. Det enda som finns kvar är en bild på en karta över
Örebro, från 2010 har jag för mig.
Citera
2018-05-30, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Eller P Madsen
Citera
2018-05-30, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Finns på Facebook, ja. Men han gjorde dock snabbt sin sida privat, så du hittar inga foton,
vänner eller annan information där. Det enda som finns kvar är en bild på en karta över
Örebro, från 2010 har jag för mig.

Dock så är hans geocache konto öppet med tusentals bilder i galleriet... antagligen där de hittade bilden som används i expressen
Citera
2018-05-30, 12:52
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Tack, då vet vi att det är han med all säkerhet nu då.

Jaha. Då var det ju klart då verkar det.

Skönt. Ynkedom passar bakom galler.
Citera
2018-05-30, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrZirkus
Eller P Madsen

Speciellt Tummen Upp! Den gjorde han med vänster hand, är han vänsterhänt möjligen?

Den brutna tummen, kan det vara en skada som LW åstadkommit? Tecken på motstånd?
Citera
2018-05-30, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Dock så är hans geocache konto öppet med tusentals bilder i galleriet... antagligen där de hittade bilden som används i expressen

Ja, det är väl därifrån fotona är hämtade som en postare lade ut här i tråden. Så nog har SD
exponerat sig rejält på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in