Citat:
Ursprungligen postat av
Sh.Holmes
Jag kan bekräfta att HD visste om affären mellan SD och LW.
Återstår att se hur inblandad hon är... jag tar inte för omöjligt att hon hjälpt till på ena eller andra sättet.
Om hon inte varit direkt inblandad i dådet så tror jag hon åtminstone varit med och "städat upp".
Det sista är bara en teori, men det väger tungt att hon följde med på resan när LW var försvunnen och SD varit på förhör.
Sedan måste jag säga att JG har visat prov på otroligt dåligt omdöme Om han nu skjutsat, lånat ut sin bil till SD.
Han var väl insatt i misshandels anmälan och bröt med LW i samband med det. Han måste väl ha börjat undra och inte blint ställt upp för SD i alla lägen.
Instämmer. Jag har själv varit tillsammans med en psykopat, narcissist, mytoman u name it (tyvärr) och trots att jag uppfattas och uppfattar mig själv som tämligen smart och klok så är jag också naiv och idealist - vilket många fortfarande är. Om man då umgås med en person som man alltid uppfattat som schyst, trovärdig, kanske avundas och vill vara en del av (för att få fördelar möjligen) så är det lätt att bli duperad av samma människor. De har känslospröt för vad som funkar på var och en, och hittar knappar att trycka på som man häpnas över att de ens tar till öht men som tyvärr psykologiskt funkar motsägelsefullt mot hjärnans övertygelse.
De bränner broar överallt förr el senare, de kan sällan hålla kvar relationer livslänge, de avfärdar allt motstånd med att alla andra har fel, de är charmiga trevliga intelligenta och har oftast sådan svada och kastar sig med "allmänbildade sanningar" så folk blir imponerade. Träffar man en sådan person sällan så stannar det oftast där och den bilden kvarstår, umgås man intensivt så brukar man i regel börja ifrågasätta dem men om andra fortfarande "glatt" umgås med dem så kan man tvivla på sig själv.
Mina kompisar och föräldrar t o m trodde inte på mig i början när jag berättade vissa saker som min f d hade gjort. Just för att han var så trevlig bla bla. De såg mig som en bitter, grälsjuk, gnällig käring. Att jag "är ju som jag är"..det räcker ganska långt för att börja ifrågasätta sig själv, tro att man tänker och gör fel, precis det som psykopaten är ute efter.
Min brorsa och syrra trodde dock på mig och framförallt min bror - och min fd hade inte ett gott öga till honom. För han dolde inte sitt förakt, det gjorde syrran.
Jag är verkligen intresserad av vad som döljer sig bakom alla turer, beslut och lögner. Jag beklagar lika mycket det som hänt och varför - och om det är SD som GM så beklagar jag också det faktum att alla i närheten lyckats bli duperade. Om de blivit det.