2018-05-29, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Hej Henis
Kan du förklara lite mer hur du tänker? Låter intressant.
Mvh
HB

Det är igentligen inget märkvärdigt. Om helena var kär i en pojke så är det väl inte märkligt om hon inte sov hemma någon natt. Unga människor tycker väl om att vara ute på sommarnatten. Men Ulrika var så orolig direkt.

Jag funderar på om det finns något mer som vi inte får reda på.
Citera
2018-05-29, 22:32
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolmen
20 till 10
20 till 10
Kom.
Du är med på bild även "Mary"

Jag försöker mig på en liten (långsökt?) tolkning av din korta text?

Det handlar om ett våldsbrott (poliskod 20) och du efterlyser (poliskod 10) en speciell person. Du har inte fått kontakt med den person du efterlyser på annat sätt, så du försöker här. Alternativt, du vill lämna ett litet meddelande till honom (ett litet förtäckt "hot"?). Du vet att den du efterlyser (som du vet/tror är inblandad) finns på bild tillsammans med "Mary", och du vill meddela personen det.

"Mary" = Helena?

"Mary"" = Marie?

Har Hällekis någon betydelse?

Är jag långt ifrån?

Eller är dina inlägg försök att trolla?
Citera
2018-05-29, 23:52
Medlem
jävla tramstråd.

Håller med salta_killen om att köra lite Dirty nu och skrämma ut fanskapet ur sin håla han gömmer sig i. Polisen har detta längt ner i sin priolista, dags att inse det ni som sitter och tror att polisen har resurser att jobba med detta
Citera
2018-05-30, 08:39
Medlem
GW med på nyhetsmorgon just nu om Helena Fallet
Citera
2018-05-30, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalMidget
GW med på nyhetsmorgon just nu om Helena Fallet

Återge vad han sa! Både om NFC v.s Polisen samt ”Mannen med pilotglasögon”!
Citera
2018-05-30, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Återge vad han sa! Både om NFC v.s Polisen samt ”Mannen med pilotglasögon”!
Samma som vanligt. Dåligt skött utredning, och gw säger sig veta hur detta gått till och vilka GM är.
Inte ett ord om nya uppgifterna om dna-spåret. Förstod inte ens varför nyhetsmorgon tagit dit honom.
Citera
2018-05-30, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Samma som vanligt. Dåligt skött utredning, och gw säger sig veta hur detta gått till och vilka GM är.
Inte ett ord om nya uppgifterna om dna-spåret. Förstod inte ens varför nyhetsmorgon tagit dit honom.

VILKA, betyder flera (två?) gm. Går i linje med hundvittnets uppgifter om minst två mansröster och en kvinnoröst.
Citera
2018-05-30, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
VILKA, betyder flera (två?) gm. Går i linje med hundvittnets uppgifter om minst två mansröster och en kvinnoröst.

Han säger ju faktiskt en hel del intressant, har han verkligen sagt det förut allt detta? Jag summerar det viktigaste:
1. GM är två som hon känner väl.
2. Han är säker på att hon åkt bil från stadt (vilket stämmer bra med tiden, dock inte med brovittnet).
3. Hon är dumpad i Vänern och GM har tillgång till både bil och båt.
4. Spåret på skon är kollat för länge sedan, det är HA:s blod.

Frågan är bara om han har rätt...
Citera
2018-05-30, 12:23
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Han säger ju faktiskt en hel del intressant, har han verkligen sagt det förut allt detta? Jag summerar det viktigaste:
2. Han är säker på att hon åkt bil från stadt (vilket stämmer bra med tiden, dock inte med brovittnet).

Ja, han har sagt allt detta tidigare.

I och med att han säger att Helena åkt bil från Stadt, så bortser han från det kvinnliga vittnet som säger sig ha sett Helena med en kille på/efter bron. Det skulle vara intressant att få veta hur han kan vara säker på att H åkt bil från Stadt.
Citera
2018-05-30, 15:03
Medlem
Citat:

Jag drog fallet för en bekant, inklusive senaste kring NFC. Hon (för det är en ”hon”) säger spontant:

”Det låter som att det är en polis inblandad”!

Hur menar du nu, undrar jag.

”Ja, detta med hur utredningen har skötts och schabblandet med DNA från skon. Allt verkar som att det finns krafter som vill motverka en lösning.”

”Antingen är en polis direkt inblandad eller så vill denne skydda någon, typ en släkting eller nära anhörig”.

Precis som när man spelar på hästar ska man gå på den första känslan: ”Det låter som att det är en polis inblandad....”
Citera
2018-05-30, 16:54
Medlem
Citat:

https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/10000719?utm_medium=organic_post&utm_source

Han säger även: "Vi har säkrat spår efter en bil där det här brottet har inträffat" Undrar vad Leif menar exakt med den kommentaren.
Han är helt säker på att det är två GM för det har han räknat ut. Han har också en bestämd uppfattning om vilka de är.
Senast redigerad av divadnil 2018-05-30 kl. 17:05.
Citera
2018-05-30, 17:19
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/10000719?utm_medium=organic_post&utm_source

Han säger även: "Vi har säkrat spår efter en bil där det här brottet har inträffat" Undrar vad Leif menar exakt med den kommentaren.
Han är helt säker på att det är två GM för det har han räknat ut. Han har också en bestämd uppfattning om vilka de är.

Kan det inte vara däckspåren vid skogsstigen/lekplatsen han menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in