2018-05-30, 10:08
Medlem
Sorbitans avatar
Ännu en gång lyser deras förmåga att inte följa lag och ordning. Här har invandrarna blivit avvisade från sjön trehörningen i Eskilstuna, som hämnd startas en brand.

På Ekuriren kan vi läsa om hur föreningen Å-fiskes Facebook inlägg som består av nedlåtande ord om dessa invandrare.

Så, är detta ännu ett slag emot svenskarna? Nu flyttas fokus till de människor som skrev nedlåtande, inte dessa herrar som startade branden.

Här kommer länken.
https://www.ekuriren.se/eskilstuna/foreningen-a-fiskes-attack-mot-invandrare-efter-branden-hjarndoda-krak/
Citera
2018-05-30, 10:14
Medlem
Som-Gjutens avatar
Kan tyvärr inte läsa då den är bakom betalvägg..

Men citerar rubriken:

Föreningen Å-fiskes attack mot invandrare efter branden: "Hjärndöda kräk"

Helt klart FEL fokus som vanligt.....
Citera
2018-05-30, 10:17
Medlem
RingInteSnutens avatar
Vore trevligt med lite citat eftersom du länkar en pluss artikel.
Citera
2018-05-30, 11:28
Medlem
Milldues avatar
Är själv med i en fiskeförening. Utgifterna är stora och inkomsterna från fiskekort är avgörande för föreningens fortlevnad. Vattenprover, inplantering av fisk, ev vattenbehandlingar kostar stora pengar. Frivilliga plockar skräp och håller ordning. Bryggor måste underhållas och mycket andra småsaker.

Naturligtvis vill ingen medlem att någon kommer och fångar fisk utan att betala ett fiskekort det är stöld då fisken odlats och skötts om av föreningen. Att dessa sedan eldar upp skogen som hämnd är förkastligt och rent fördjävligt.

Tidningen borde få enorma massor av brev/mail som förklarar att föreningen gjort rätt och att blattarna är brottslingar (Stöld och mordbrand).

Skit tidningar som denna borde bojkottas ned till konkurs och deras presstöd dras in för evigt.
Citera
2018-05-30, 12:06
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Anlägga brand i skog och mark i detta väder får nog anses vara att jämställa med terrorbrott. "Ondskefulla" är nog ett rimligare epitet än "hjärndöda"
Citera
2018-05-30, 12:11
Avslutad
Den demografiska utvecklingen borgar för att den svenska kulturen kommer att utmanas allt mer, och sedan gradvis tryckas undan.

Citat:
Ursprungligen postat av Mona Sahlin
Jag har ofta fått den frågan men jag kan inte komma på vad svensk kultur är. Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana ”töntiga” saker.

På listan över töntiga saker kan vi lägga fiskekort och förmågan att ta en tillrättavisning. Men, som sagt, häftiga kulturer kommer att dominera i en inte alltför avlägsen framtid.
Citera
2018-05-30, 12:11
Medlem
Sorbitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Är själv med i en fiskeförening. Utgifterna är stora och inkomsterna från fiskekort är avgörande för föreningens fortlevnad. Vattenprover, inplantering av fisk, ev vattenbehandlingar kostar stora pengar. Frivilliga plockar skräp och håller ordning. Bryggor måste underhållas och mycket andra småsaker.

Naturligtvis vill ingen medlem att någon kommer och fångar fisk utan att betala ett fiskekort det är stöld då fisken odlats och skötts om av föreningen. Att dessa sedan eldar upp skogen som hämnd är förkastligt och rent fördjävligt.

Tidningen borde få enorma massor av brev/mail som förklarar att föreningen gjort rätt och att blattarna är brottslingar (Stöld och mordbrand).

Skit tidningar som denna borde bojkottas ned till konkurs och deras presstöd dras in för evigt.

Jo men så är det. Jag är själv intresserad av fiske, och jag betalar gladeligen för att fiskekort. Dels för att det främjar olika föreningar, men även för att man kan dra upp t.ex. regnbåge, som i min värld är likt en delikatess.
Citera
2018-05-30, 12:20
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Anlägga brand i skog och mark i detta väder får nog anses vara att jämställa med terrorbrott. "Ondskefulla" är nog ett rimligare epitet än "hjärndöda"
Ja med tanke på att det är högsta brandrisk över hela landet och det går brandvakt er i skogarna. De två orden " äckliga kräk" är lätt milda i jämförelse.
Citera
2018-05-30, 12:26
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Ja med tanke på att det är högsta brandrisk över hela landet och det går brandvakt er i skogarna. De två orden " äckliga kräk" är lätt milda i jämförelse.

Och med tanke på kombinationen av klimatförändring och allt fler hjärndöda löss, får vi räkna med fler anlagda skogsbränder. Jag är förvånad att inte fler kommit på att använda den metoden än. Risken att åka fast är minimal och verkan kan bli mycket stor.
Citera
2018-05-30, 12:27
Medlem
Hencuckens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorbitan
– Å-fiske har gjort mycket bra inte minst för Eskilstunas unga genom åren och vi har sponsrat länge. Det är mänskligt att bli upprörd över en illasinnad handling, men formuleringarna och ordvalen här är så långt ifrån allt vi står för om allas lika värde att jag för närvarande inte ser några förutsättningar för ett fortsatt samarbete, säger Jimmie Näslund, vd på Sörmlands Media.

Så "allas lika värde" står för att det är ok att starta bränder i hämndsyfte men det är inte ok att bli upprörd som mottagare av dessa attacker.

Nej tack, Sörmlands Media. Har man dessa åsikter vill varken jag eller någon annan vettig svensk ha med er att göra heller.
Citera
2018-05-30, 12:34
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorbitan

– Visst kan ordvalen filas lite på. Men innehållet anser vi är korrekt, säger Nicklas Andersson ordförande i Å-fiske.

Citat:
Men Anders Stridh, föreningskonsulent i Å-fiske, som skrev inlägget står för det han skrivit.
---------
– Men snälla du. Vi kommer ingenstans med det här.
----------
Inlägget får stöd av föreningens ordförande Nicklas Andersson.

– Vi anser att vi bara återgett sanningen, dock med kanske lite grovt språk, och att verkligheten inte får stå i centrum utan en del ovårdade ord får stå i centrum, säger Nicklas Andersson.

Citat:
Kan du förstå att medlemmar, eller andra, reagerar på att ni som fiskeförening använder uttryck som "hjärndöda kräk", "så kallade medborgare", "löss" och skriver ”efter sedvanligt tjafs med personer från den här kulturen”.

– Reaktionen har nog mer varit bedrövelse över händelsen än på vissa mindre bra ordval.

Någonting har hänt på senare tid. Två personer i styrelsen vägrar backa och ta tillbaka. Och säger att de som är bedrövade över handlingen är fler än de som reagerat på ordval.

Medan tidningen för sin del smusslar med sin åsikt genom att lägga den bakom en betalvägg.

Betalväggar kommer alltmer att användas av tidningar för att dölja sina värderingar. Det gör redan nu.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2018-05-30 kl. 12:42.
Citera
2018-05-30, 12:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Någonting har hänt på senare tid. Två personer i styrelsen vägrar backa och ta tillbaka. Och säger att de som är bedrövade över handlingen är fler än de som reagerat på ordval.

Medan tidningen för sin del smusslar med sin åsikt genom att lägga den bakom en betalvägg.
Visst har det vänt ordentligt. Jag hävdar fortfarande envist att vi har Docent Jim att tacka. Det var hans -"Dra åt helvete"- till Expressens åsiktspoliser som bröt förtrollningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in