2018-05-29, 21:46
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det var ju det jag skrev. Kolla vilken kommentar jag svarade på.
Det är redan lite lätt snurrigt i den här tråden, så det är bara enklare om du talar om ifall jag missförstod dig.
Citera
2018-05-29, 21:53
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det är redan lite lätt snurrigt i den här tråden, så det är bara enklare om du talar om ifall jag missförstod dig.
Hahaha, ja det är snurrigt och extremt mycket fria fantasier här.

Ett trovärdigt nick beskrev att LW hade blockat SD och förbjudit honom att kontakta henne. Då konstaterade jag att det förmodligen inte fanns ett officiellt besöksförbud för då hade media snappat upp det.

Men det är intressant information. Att hon uppenbarligen inte ville ha med SD att göra. En del i tråden
har spekulerat i huruvida LW var den som stalkade SD.
Citera
2018-05-29, 21:55
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Någon som har inlogg till NA.se?

Skulle vilja veta vad mer det står i artikeln? Rubriken lyder: ”NA avslöjar: Mördade Lena Wesström anmälde man för misshandel – nu är han misstänkt för mordet”

https://www.na.se/logga-in/na-avslojar-mordade-lena-wesstrom-anmalde-man-for-misshandel-nu-ar-han-misstankt-for-mordet

Var det SD som blev anmäld?
Citera
2018-05-29, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SD måste vetat att HD inte hade sina papper i ordning till skillnad från han själv. Hade han tillåtits att lämna flygplanet men HD skulle få åka tillbaka till London, så tror jag inte att han ädelt skulle åka tillbaka. Han hade gått och geocachat enligt sin plan. Nöjd med att kastat en skugga av misstanke på att HD begått gärningen pga svartsjuka.

Pappren var i sin ordning. Dom har varit i USA. Den resan fick dom i julklapp. Så de har länge varit känt att dom ska åka.
Citera
2018-05-29, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag vet att folk ibland säger en sak och gör en annan. Men denna gång lät det allvar.
Då vet du också att hon var en toppentjej på alla vis

Jag är benägen att hålla med Energizer666. Den LW jag känner till komplicerade saker mer än nödvändigt, när det kommer till relationer. Men ingen förtjänar det öde hon mötte oavsett karaktär.
Jag skulle inte benämna LW som en toppentjej. En sådan har andra kvalifikationer enligt mig. Hon var energisk, driven och envis på många sätt. Men om man inte var med henne så var man emot henne. Det var väldigt svart eller vitt.
Citera
2018-05-29, 21:57
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Har för mig att SD och HD geocachade ihop under hela sitt äktenskap. Troligtvis var resan som var för det syftet bokad i förväg och bara för att de har sällskap dit betyder ju inte att de ska försöka lappa ihop förhållandet eller dylikt.
Måste få fråga för att få klarhet: Vet du säkert att de skulle på ett geocaching-event och att resan var bokad för det? Såg att en annan skrev liknande här idag men har före det bara sett att någon gissade på det.
Ursäkt en petig och noggrann jäkel.
(Min fetmarkering.)
Citera
2018-05-29, 21:58
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tk72
Jösses! Man behöver väl inte vara Leif GW Persson för att klara ut detta? Det kan väl inte finnas någon i tråden(mer än 4000 inlägg), som på riktigt tror på någon annan gärningsman än SD? Den enda frågan är väl egentligen hur inblandad HD är?
Johanna Möller dödade inte sin pappa, tror inte hon dödat någon alls. Men där vart det livstids fängelse.
Allt har sin problematik när det gäller juridik.
Men, det känns som om polisen har dåligt bevisläge, ”på sannolika skäl”, nja dom har haft 2 veckor på sig, borde haft klockrena bevis/dna genomgång av bil osv.
Men det lär ändå sluta med livstid!

Man vet aldrig... vi får se om det går att få fram bevis. Magkänslan säger ju SD såklart, men det finns några filurer till som i normala fall (om SD inte fanns) hade varit intressanta.
Citera
2018-05-29, 21:59
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hahaha, ja det är snurrigt och extremt mycket fria fantasier här.

Ett trovärdigt nick beskrev att LW hade blockat SD och förbjudit honom att kontakta henne. Då konstaterade jag att det förmodligen inte fanns ett officiellt besöksförbud för då hade media snappat upp det.

Men det är intressant information. Att hon uppenbarligen inte ville ha med SD att göra. En del i tråden
har spekulerat i huruvida LW var den som stalkade SD.
Nu finns det väl inget som heter officiellt besöksförbud, Btw så heter det nu mer kontaktförbud. Och det ligger hos åklagaren att besluta om
Citera
2018-05-29, 21:59
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
Han plockade upp dom i sin bil. JG körde alltså bilen.

Hur vet du det ?
Någon skrev att dom hade bott på "landet" sedan dom kom hem och JG har ju bevisligen en stuga på landet och var alltså även deras chaufför .
Citera
2018-05-29, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Ja. Han blev anmäld vid mer än ett tillfälle av BO.
Citera
2018-05-29, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ja precis.
Citera
2018-05-29, 22:01
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nu finns det väl inget som heter officiellt besöksförbud, Btw så heter det nu mer kontaktförbud. Och det ligger hos åklagaren att besluta om
Nu när jag var så schysst och beskrev vad mitt inlägg handlade om så behöver du väl inte märka ord? Du förstår ju precis vad jag menade eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in