2018-05-29, 18:54
Medlem
Citat:
Lena Wesström anmälde tidigare en man för att ha misshandlat henne – men utredningen lades ned av åklagaren efter åtta månaders utredning.
NA kan nu avslöja att det är samme man som anhållits på tisdagen för mordet på henne.

SD sitter anhållen.
Citera
2018-05-29, 18:56
Medlem
Det är SD som är anhållen. Pushnotis från NA.
Citera
2018-05-29, 18:58
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/en-hamtad-till-forhor-efter-mordet-pa-lena/
Nya förhör på onsdag med den misstänkte enligt artikeln i expressen.
Citera
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Är det inte så att den som är misstänkt är bland de sista att förhöras om inte GM tagits på bar gärning? SD var på förhör tidigt efter misstanke om människorov och innan BO hittades, om jag minns rätt? Efter ett antal timmars förhör försattes sedan SD på fri fot. Är hans bil fortfarande ”arresterad” tro? Om GM är under 18 år ska även vårdnadshavare kallas till förhöret har jag läst. Vem är GM?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ett par var riktigt en för snabb slutsats, det erkänner jag och ändrade mig också snabbt.

Jag följer några enstaka fall och då gör jag det noggrant. Inte bara alla medier utan även allt jag kan fördjupa mig i och försöker skapa mig en sammantagen bild. Vilket inkluderar involverande personers karaktärer.

Att du upplever mig självsäker kan jag inte göra mycket åt. Det är mitt sätt att uttrycka mig på.

Ingen avsikt att skapa trådsanningar.

Ok,tack för svaret.
Tror du vi helt kan räkna bort att HD har något med brottet att göra?
Kanske hon hjälpt till med undanröjande av bevis,skyddande av brottsling eller annat?
Är några som skrivit i tråden att HD inte alls hade planerat att åka till USA,att hon försökte fixa ESTA när hon satt i bilen på väg till Arlanda,och det är lite graverande uppgifter tycker jag,om det nu stämmer.

I vilket fall som helst,nu när hon varit på resa med SD,och om det är han som är anhållen,så borde väl polisen hålla förhör även med henne?
Kan inte tänka mig annat än att de har pratat en hel del om mordet under sin resa.
Citera
2018-05-29, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Kan du utveckla?

Sd och HD klev in i en bil 19:10 i fredags som står skriven på JG. Därav min fråga tidigare om kopplingen någon sida bak.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Jag har läst allt jag hittat angående dagens inplockande av en person samt anhållandet.
Det sägs att det hållits ett första förhör på fem timmar med den personen. Samt att en offentlig
försvarare från Arboga är utsedd.

Jag har kanske missat någon information, men vad är det som får dig att dra slutsatsen att det
är den man som tidigare var inne på förhör som nu är anhållen?

De var de första nyheter som kom bl.a. Metro och NA. NA skrev det klart och tydligt (nu är artikeln låst) men inget som Åklagaren kunde bekräfta. Allt är under strikt förundersökningssekretess.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daniello-castello
Det är SD som är anhållen. Pushnotis från NA.

Wow tack! Då verkar fallet vara löst, återstår att bevisa det till 100 %, men det tror jag de löser.

Det var faktiskt konstigt, jag tänkte på det då, men när jag dök upp med Lena på ett event så hejade inte SD på mig som han brukade...
Citera
2018-05-29, 19:02
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
Sd och HD klev in i en bil 19:10 i fredags som står skriven på JG. Därav min fråga tidigare om kopplingen någon sida bak.
Ok, så bilen är leasad av G*rald? Tack för info.
Citera
2018-05-29, 19:03
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Är det inte så att den som är misstänkt är bland de sista att förhöras om inte GM tagits på bar gärning? SD var på förhör tidigt efter misstanke om människorov och innan BO hittades, om jag minns rätt? Efter ett antal timmars förhör försattes sedan SD på fri fot. Är hans bil fortfarande ”arresterad” tro? Om GM är under 18 år ska även vårdnadshavare kallas till förhöret har jag läst. Vem är GM?

Det fastställs inte förrän domen har fallit. Vem som är den anhållne har redan hintats några inlägg bakåt i tråden. Och personen är inte under 18.
Citera
2018-05-29, 19:03
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Klart som fasen att polisen använder resurser till att leta i alla skogsdungar inom ett par hundra meters radie då någon misstänks vara bortförd.
Aftonbladet: Polischef: ”Hon borde ha hittats tidigare”

Polisen agerade logiskt, vilket väl också får ses som önskvärt? En person är rapporterad försvunnen men det finns inga uppgifter om vart, med vem, eller i vilken riktning. Man befarar ett bortrövande. Rimligen blir då prio ett att kontrollera om den försvunnes mobil fortfarande är aktiv, om så är var den befinner sig, och om den kan pejlas in.

Nu var mobilen ett fejkat villospår, men jag anser ändå att man började i helt rätt ände.

Så de så ..
Senast redigerad av LeeVan 2018-05-29 kl. 19:12.
Citera
2018-05-29, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ok, så bilen är leasad av G*rald? Tack för info.

Exakt. Förstod inte vid första anblicken vilket namn det egentligen var som stod på bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in