2018-05-29, 18:07
Medlem
okok1s avatar
Jag tror det handlar om en DNA matchning. Och nu är han skäligen misstänk så man kan göra en husrannsakan.
Citera
2018-05-29, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsD
Tror det är en anhörig till SD för att tvinga hem vederbörande.

Va? Okej, så man anhåller icke-misstänkta i syfte att "locka" fram en misstänkt? Ett frihetsberövande av en person anses ju vara en tämligen grav tvångsåtgärd, så att använda någon för att "tvinga hem vederbörande" är ju riktigt ruttet tänkt.
Citera
2018-05-29, 18:19
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/den-anhallnes-advokat-vi-har-haft-ett-forsta-forhor-pa-fem-timmar

Intressant, tack! Ett 5 timmar långt förhör med den misstänkte som Företräds av Advokat Ingvar Backman har alltså ägt rum idag. Denne arbetar på Advokatfirman Backman & Bergström AB. Allmänpraktiserande men det är värt att läsa vilka ”tjänster” advokatbyrån erbjuder tycker jag...
Citera
2018-05-29, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SD ger inte uttryck för att vara ett viljelöst mähä. Det är hos honom skulden ligger. Han har förstört livet för fru och barn samt nu kryddat allt med ett mord på Lena. Därmed försatt en ytterligare barnfamilj i djup sorg. Tillskriv inte gärningsmannen några ädla motiv.

LW är ett brottsoffer och då finns det en skyldig gärningsman. Minst. Enligt dig skulle det vara HD. Tillåter mig att tvivla på den saken.

Det är samma man som tidigare var inne på förhör som nu anhållits. Om jag tolkar media korrekt.

Varför försöker du hitta ursäkter för gärningsmannen?

På vilket vis försöker ja hitta ursäkter för GM?
Ädla motiv finns inte heller....
Citera
2018-05-29, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Fast du skrev tidigare att ett par var anhållna,visst du kanske var för snabb med att skriva eftersom du senare länkade till en artikel med en man som var anhållen.
I media har det väl ännu inte framkommit att det är samme man som är anhållen som tidigare varit inne på förhör?
Kanske kommit nya uppgifter om det som jag ej läst.
Vi är ännu alla i spekulationsfasen,så ingen av oss har facit ännu.
Bra om du inte låter så tvärsäker när du spekulerar och skapar nya trådsanningar i ännu en tråd,när du faktiskt inte vet mer än någon annan.

Ett par var riktigt en för snabb slutsats, det erkänner jag och ändrade mig också snabbt.

Jag följer några enstaka fall och då gör jag det noggrant. Inte bara alla medier utan även allt jag kan fördjupa mig i och försöker skapa mig en sammantagen bild. Vilket inkluderar involverande personers karaktärer.

Att du upplever mig självsäker kan jag inte göra mycket åt. Det är mitt sätt att uttrycka mig på.

Ingen avsikt att skapa trådsanningar.
Citera
2018-05-29, 18:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Sen när finns den möjligheten i svensk lag? Att anhålla någon man de facto tror är oskyldig? Nonsens.

Nä personen är skäligen misstänkt, åklagare trixar nog inte så mycket med det. Medverkan kanske?
Citera
2018-05-29, 18:27
Medlem
Hur ser kopplingen ut mellan SD/HD och JG?
Citera
2018-05-29, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredda78
På vilket vis försöker ja hitta ursäkter för GM?
Ädla motiv finns inte heller....

Du skyller på hans ex-fru och Lena, brottsoffret. SDs delaktighet förminskar du ner till att han hade en del i otroheten.

Det är ju SDs agerande som är själva roten till denna händelse.
Citera
2018-05-29, 18:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det gör de ändå! Det hände för någon som jag kände och som var misstänkt för grov narkotikabrott. De häktade hans fru med lösa påstående för att tvinga honom ett erkännande. När han erkände, då, blev hans fru frikänd av alla misstankar/anklagelse.

Men var det så att narkotika påträffats i utrymme de grmensamt disponerar så var hon nog på goda skäl misstänkt?
Citera
2018-05-29, 18:32
Medlem
Jag tolkar detta inlägg på Facebook som att Lena skulle följt med till vikingeventet i Arendal, Norge 19 maj:

"Jag cachade tillsammans med henne några gånger och det var jättespännande då det var högterängare. Vi hade kul också och hon var så lätt att umgås med. Jag såg fram emot Norge-resan till vikinga-eventet och lära känna henne bättre men vi blev bara 7 st istället för 8 på resan.
Jag är både arg och ledsen, må mördaren brinna för evigt i helvetet."
Citera
2018-05-29, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
De häktade nog henne inte utan tog in på förhör, en helt annan sak. Det är åklagaren som bestämmer om häktning, inte polisen
Ju, hon satt i häkte en månad och deras barn var omhändertagna av socialtjänsten. Så fort han erkände, då, blev hon frikänd för alla misstankar.
Citera
2018-05-29, 18:33
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men ingen har ännu blivit häktad i det fall tråden handlar om, så du kanske kan diskutera Sveriges långa häktningstider (ja, de är en skamfläck) i en lämpligare tråd?
Absolut kan vi göra det. Tyvärr var det ditt idoga ifrågasättande av matematikerns bättre vetande som är orsaken till OT,t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in