2018-05-29, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobodiddi
Kan fråga😂

Har du möjlighet till det så är vi tacksamma!
Citera
2018-05-29, 17:03
Medlem
Är det någon som kommer ihåg om universitetsmördaren var skäligen misstänkt för mordet på Eva Magnusson i början eller om det var sannolika skäl
Citera
2018-05-29, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Fast polisen kan väl inte anhålla någon bara för att få information? Möjligtvis hämta till förhör? Eller har jag fel? Anhållen blir man bara om man är misstänkt som gärningsperson?
Det gör de ändå! Det hände för någon som jag kände och som var misstänkt för grov narkotikabrott. De häktade hans fru med lösa påstående för att tvinga honom ett erkännande. När han erkände, då, blev hans fru frikänd av alla misstankar/anklagelse.
Citera
2018-05-29, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Aldrig hört talas om att man kan anhålla en person för att pressa denne på information,
det kan väl ändå inte stämma!

Edit; Tredje på bollen!
Men nu, kan du talas om det!
Citera
2018-05-29, 17:07
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Nej, det finns inte i svensklag. Men jag vet att polisen använder häktning av GMs närmaste för att pressa GM.

Man kan inte häkta folk hur som helst. Det krävs brottsmisstanke. Polisen behöver heller häkta folk för att sätta press på en GM. Det kan man göra på andra sätt, exempelvis genom förhör.
Citera
2018-05-29, 17:08
Medlem
Citat:
Det gör de ändå! Det hände för någon som jag kände och som var misstänkt för grov narkotikabrott. De häktade hans fru med lösa påstående för att tvinga honom ett erkännande. När han erkände, då, blev hans fru frikänd av alla misstankar/anklagelse.

Troligen hade de misstankar om medhjälp
Citera
2018-05-29, 17:11
Medlem
SD har nu varit inaktiv på messenger i 9 timmar...
Citera
2018-05-29, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Häktning beslutas av domstol, inte av polisen. Han är anhållen, det beslutas av åklagare. Så nej, polisen använder således inte häktning för de har inte den befogenheten.
Jag kallar fortfarande din teori för nonsens
Leka inte med orden polis, åklagare, rätten eller var de har för uppgift. Jag har erfarenhet av detta som jag skrev.
Citera
2018-05-29, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Man kan inte häkta folk hur som helst. Det krävs brottsmisstanke. Polisen behöver heller häkta folk för att sätta press på en GM. Det kan man göra på andra sätt, exempelvis genom förhör.

Personen är anhållen,inte häktad.
Citera
2018-05-29, 17:13
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolitabonita
SD har nu varit inaktiv på messenger i 9 timmar...

Är han inne varje dag eller vadå?
Citera
2018-05-29, 17:13
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Är det någon som kommer ihåg om universitetsmördaren var skäligen misstänkt för mordet på Eva Magnusson i början eller om det var sannolika skäl
Kollade sammanfattningarna i tråden om mordet på EM men det nämns inte om det var skäliga eller sannolika misstankar i början. Man hade ju starka indicier på att något inte stod rätt till ganska snart då övervakningskameror filmade då EM steg in i mannens bil och därefter var det ingen som haft kontakt med henne.
Citera
2018-05-29, 17:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Leka inte med orden polis, åklagare, rätten eller var de har för uppgift. Jag har erfarenhet av detta som jag skrev.
Du har en anekdot baserad på vad bekanta har sagt. Ursäkta om jag faktiskt tror att rättsväsendet följer lagen mer än du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in