2018-05-29, 00:55
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
Det vet vi inte om han är. En person la upp en teori här, som han/hon själv tyckte var ett långskott har jag för mig, om eventuell koppling till Linköpings-morden och att LW kan ha haft kännedom om det. Inlägget finns inte kvar här nu av en anledning.
Vad har SD för utbildning? Var har han pluggat?

SD och HD kan som sagt vara helt oskyldiga. Att HD följde med skulle kunna vara för att SD tog väldigt illa vid sig av att bli misstänkt och att hon tyckte synd om honom, de har trots allt haft ett långt förhållande och har två barn ihop. Kan vara så - eller inte.

Nej det är det inte. Vore bra om dalaam som skrev om det ville återkomma.

--------------
Om det skulle vara så att brottsplatsen är hemmet så tror jag att Gm fanns där redan och att det inte var någon som LW var rädd för, sorgligt nog. Det skulle förklara att kroppen var tvungen att flyttas på till varje pris.

--------------
Jag tänkte först att kontakten hon hade vid 23-tiden som nämndes direkt vid försvinnandet var med något av hennes barn men så har det talats så mycket om att det var en telefonkontakt, även avbruten konversation på nätet har nämnts (här), likaså sas det att barnen inte var hemma, eller bara ett av barnen, så det har varit svårt att veta vad man ska tro. Senaste jag har sett är att alla barnen kan ha varit hemma. Oklart alltså. Även media kommer med lite olika uppgifter - bara de inblandade vet, om ens det. Någon här som vet säkert vad för slags kontakt det var?
Tror det var SD. Därför han togs in så snabbt?
Citera
2018-05-29, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Men är det inte underligt att man reser bort och har så dålig koll så man inte kommer in i landet?? Kollar man inte upp sådant och har stenkoll om man planerar en resa? Det e för mycket konstigt runt denna SD om nu ens hälften av det som skrivs här e sant.. Som GW säger man ska inte gilla slumpen

Genom att (manipulera HD?) att helt hastigt följa med får han HD att tillhöra de misstänktas skara också. Han borde vara medveten om att dom, åtminstone HD, inte skulle accepteras i USA.

Han köpte sig tid att tänka. Tror jag.
Citera
2018-05-29, 01:24
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Men är det inte underligt att man reser bort och har så dålig koll så man inte kommer in i landet?? Kollar man inte upp sådant och har stenkoll om man planerar en resa? Det e för mycket konstigt runt denna SD om nu ens hälften av det som skrivs här e sant.. Som GW säger man ska inte gilla slumpen

Jo, väldigt konstigt. Om han är pilot och dykinstruktör så föreställer jag mig att det underlättar om man är en sådan personlighetstyp att man sällan eller aldrig lämnar saker åt slumpen.
Fast det kanske är så att det kommit en bock i kanten efter han fick sitt ESTA.
Citera
2018-05-29, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo, väldigt konstigt. Om han är pilot och dykinstruktör så föreställer jag mig att det underlättar om man är en sådan personlighetstyp att man sällan eller aldrig lämnar saker åt slumpen.
Fast det kanske är så att det kommit en bock i kanten efter han fick sitt ESTA.

Ingen av dom, oavsett ESTA eller ej, fick tillåtelse att lämna planet. Om jag inte minns fel blev Grova Brott tidigt inblandat i fallet.
Citera
2018-05-29, 06:23
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Varför planerar man en resa med sitt ex?

Resan var planerad långt innan skilsmässan
och man kan fortfarande åka som vänner..
Citera
2018-05-29, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Tack! Väldigt intressanta upplysningar. Särskilt detaljen att de blivit presenterade för barnen; det tyder ju på mer seriösa, djupa förhållanden. Kan din källa säga något om när BO dejtade respektive karl? Och ungefär hur länge de träffades?

Betyder detta att BO träffat SD samtidigt som hon dejtat de här andra pojkvännerna? Det var väl nån i tråden som antydde något sådant?
Det stämmer , oavsett hennes relationer så har hon alltid träffat Stefan
Citera
2018-05-29, 06:41
Medlem
SD och HD är hemma i Sverige sen en tid tillbaka. Sågs på SDs adresss i fredags. Åkte i en bil som är reggad på en hyrbilsfirma.
Citera
2018-05-29, 06:48
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Det stämmer , oavsett hennes relationer så har hon alltid träffat Stefan

Finns fortfarande inga bevis till att dem skulle ha haft ett förhållande så som du påstår
och lite konstigt isf att du är den enda som vet om det
Citera
2018-05-29, 06:49
Medlem
Citat:
SD och HD är hemma i Sverige sen en tid tillbaka. Sågs på SDs adresss i fredags. Åkte i en bil som är reggad på en hyrbilsfirma.

Om så är fallet kanske "landet" som jag tidigare nämnde är aktuell hide out? Någon info om var det är?
Citera
2018-05-29, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor

I så fall lär GM vara någon helt annan.

Sannolikheten har ju sjunkit för var dag som gått och om detta är bekräftade uppgifter så har vi GM någon annanstans.
Senast redigerad av Ulf-Utredaren 2018-05-29 kl. 06:55.
Citera
2018-05-29, 07:06
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valderama
Om så är fallet kanske "landet" som jag tidigare nämnde är aktuell hide out? Någon info om var det är?

Spelar det någon roll?

Antagligen någonstans där Media och lynchmob från FB inte hittar dem
Citera
2018-05-29, 07:07
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av googlan
Jag tror SD är inblandad. Varför nekas han inträde till Usa ? EDIT: Han var inte misstänkt för människorov vid det tillfället? Kan polisen i Sverige ev sagt till amerikansk polis att han var föremål för en ev mordutredning därav nekandet ?

men eftersom polisen inte vill tala om ifall att de har någon anhållen i sin utevaro så drar jag denna slutsats.

Att han är misstänkt för mord därför nekades inträde till US, han håller sig undan fortfarande.

Varför polisen är så tysta talar för att de har gott om bevis som binder SD till brottet så att säga.

De vill inte skrämma upp honom och varför de släppte honom är nog för att de påbörjade inre spaning för att samla så mycket bevis att när de väl plockar in han nästa gång så är det för gott!
De som är familjära med hur polisen arbetar borde känna igen detta mönster och om man är logisk och kolla igenom alla polisens uttalanden så ser man att de verkar väldigt lugna och i princip väntar in SD.

De har sagt själva med andra ord att detta mordet kommer att lösas! Om de uttrycker sig på detta sättet så säger de typ "Vi vet vem det är vi håller på samla bevis vi vill inte tala om ifall att någon är anhållen i sin utevaro" Ofta släpper de GM för att de vill få GM att lugna ner sig för att de ska göra bort sig. Så om man sammanfattar detta.

"SD är skyldig de släpper honom för att han ska "tro" att han är utom fara så de kan samla in bevis genom inre span. De vet när de släpper han att han återvänder snart eftersom han har allting här, förmodligen inga större förmögenheter, inte heller har han speciella anknytningar utomlands så han skulle kunna försvinna för gott, när han väl försvinner på detta sättet så gör han bort sig vilket talar för att han är GM och detta används av åklagare som bevis i ev rättegång!" Polisen är inte dumma snälla nån de jobbar och får betalat för att göra detta och de är ovanligt tysta och lugna! Jag satsar allt jag äger på att SD är GM. Det vi på FB borde fokusera på är att LETA UPP ASET! Istället för att lägga ner all denna tid på spekulationer så är det bättre att försöka hitta ledtrådar till vart han kan befinna sig! PEACE

Om SD är skyldig eller ej har jag ingen aning om, men håller med dig i resonemanget om att polisen verkar säker på vem som är GM.

Den omtalade sista kontakten (vid 23.30?) kan ha varit det som gjorde att SD så snabbt plockades in, men också deras gemensamma historia. Ofredande, polisanmälningar osv. Givetvis tar man då in personen som tidigare varit hotfull och våldsam mot BO.
Inledningsvis gick man ut med att det rörde sig om ett svartsjukedrama.

https://www.metro.se/artikel/kvinna-misstänkt-kidnappad-uppgifter-om-svartsjukedrama

Rimligen har då polisen starka uppgifter om vad som utspelat sig strax innan hon försvann. LW kanske nyss träffat en ny man, någon hon menade allvar med. Någon som gjorde att SD flippade helt? Eller kanske är det HD som ligger bakom ordet svartsjukedrama? Är det någon i den här röran som har anledning att känna svartsjuka är det hon.

Om det är så att SD är typen som tar till hot och våld i en relation, så är det oftast ett återkommande mönster. Isåfall är det inte bara BO som drabbats. Även HD kan ha erfarenhet av hans våldsamma sida. Har hon under många år påverkats av hans beteende är inte alls omöjligt att hon inte vågat be om hjälp, om hon nu befinner sig på resa med honom av tvång.
Hur gamla är SD och HDs barn ungefär?

Ovanstående är enbart spekulationer - för att vara extremt tydlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in