2018-05-29, 00:45
Medlem
Tjena! Jag har skaffat en ny crossmoppe. Det är en Yamaha DT50R 07:a. Jag skulle gärna vilja ha lite tips om vad jag kan fixa med den och hur jag kan styla den. Bild på moppen: https://ibb.co/b0Q0TJ
Senast redigerad av williamifk 2018-05-29 kl. 00:47.
Citera
2018-05-29, 00:53
Bannlyst
Börja med mindre backspegel, en mer slick framstänka, bort med regskylltshållaren och sätt dit plåten lite vinklat.

Polera upp allt aluminium.

Men det viktigaste är egentligen att du trimmar den ordentligt och lär dig åka på slangen.
Senast redigerad av JagBlirVansinnig 2018-05-29 kl. 00:56.
Citera
2018-05-29, 01:23
Medlem
Trolltestets avatar
En DT-50R är ingen crossmoppe, och använder du den som cross så kommer motorblock att spricka, ramar knäckas och fjädringar gå åt helvete. Så, BÖRJA med att gå till en motorbutik och be dem ta fram ett paketpris på alla olika typer av förstärkningsdetaljer du måste köpa innan moppen är redo för studsig offroadkörning.
Citera
2018-06-18, 16:07
Medlem
YLD1989s avatar
Gör den clean bara så kommer vi som är lite äldre att tycka att den är fin, skippa neon och eftermarknadsskit. Detaljerna gör helheten
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
En DT-50R är ingen crossmoppe, och använder du den som cross så kommer motorblock att spricka, ramar knäckas och fjädringar gå åt helvete. Så, BÖRJA med att gå till en motorbutik och be dem ta fram ett paketpris på alla olika typer av förstärkningsdetaljer du måste köpa innan moppen är redo för studsig offroadkörning.
Skärp dig, du vet vad crossmoppe betyder så sluta vara en besserwisser.
Citera
2018-06-18, 22:37
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YLD1989
Skärp dig, du vet vad crossmoppe betyder så sluta vara en besserwisser.

En crossmoppe för mig är en Kawa 50cc som körs i hård terräng. Everything else is PISS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in