2018-05-28, 21:04
Medlem
arakas avatar
https://www.imdb.com/title/tt7016936/reviews?ref_=tt_ov_rt
Just nu är det definitivt HBO som regerar i serievärlden med serier som Billions, Westworld, Patrick Melrose och kanonserien Killing Eve.
Killing Eve är en mycket underhållande thrillerkomedi om en kvinnlig rysk yrkesmördare som jagas av och jagar en kvinnlig fd brittisk agent. Oförutsägbar handling, mycket bra skådisar och dessutom ett extremt skönt retrosoundtrack gör att du ska se denna serie om du har minsta intresse för kvalitetsserier.
Se den eller skyll dig själv
Senast redigerad av araka 2018-05-28 kl. 21:08.
Citera
2018-05-28, 21:50
Medlem
Varken Killing Eve eller Billions är HBO, men du kanske menar att de finns att streama på HBO Nordic?
Citera
2018-05-28, 21:51
Medlem
S.O.Stolps avatar
Är det en kvinnor kan-serie. Ett feministiskt initiativ?
Citera
2018-05-28, 22:01
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Kvinnorna i serien kan en hel del men speciellt yrkesmörerskan kan väl knappast kallas för en feministisk förebild. Jag ser den mer som en kul psykopat/sociopatserie än som ett feministiskt utspel.
Citera
2018-05-28, 22:13
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Kvinnorna i serien kan en hel del men speciellt yrkesmörerskan kan väl knappast kallas för en feministisk förebild. Jag ser den mer som en kul psykopat/sociopatserie än som ett feministiskt utspel.
Ok, får ge den en chans.
Citera
2018-05-29, 07:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ska det ens spela roll om serien är bra eller inte?
Citera
2018-05-29, 08:09
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ska det ens spela roll om serien är bra eller inte?
Inte om den är bra. Men risken att den är dålig ökar om det är en krystad story som anspelar på ingrodda föreställningar och en skev kvinnosyn.
Citera
2018-05-29, 18:50
Medlem
Wueterichs avatar
Nä, den är väldigt underhållande, och så är Kim Bodnia med.
Citera
2018-05-29, 21:59
Medlem
Tack för tipset! Klart sevärd.
Citera
2018-05-29, 22:35
Medlem
arakas avatar
Citat:
Inte om den är bra. Men risken att den är dålig ökar om det är en krystad story som anspelar på ingrodda föreställningar och en skev kvinnosyn.
Handlingen är definitivt inte krystad, snarare tvärtom.
Däremot är kvinnorna i serien extremt skeva, .
Ser fram mot S2 lika mycket som nästa säsong av Line of Duty och Gomorrah.
Senast redigerad av araka 2018-05-29 kl. 22:42.
Citera
2018-05-30, 14:43
Medlem
Jag tyckte första avsnittet var okej så jag fortsatte kolla, andra avsnittet var sådär, tredje var tjatigt och börjar suga. Närbilder på Vinelles ansikte verkar vara seriens fokus, hon är dessutom ett par snäpp för störd, inte på ett intressant sätt utan bara för att hon ska vara störd gissar jag, och kontrasten mot Eves utseende är nästan som om dom försöker göra Eve ful. Vinelle är i övrigt väldigt okvinnlig, graciös som ett kassaskåp, kanske det som ska vara feministiskt. Det är varken kul, spännande eller ens roande. Ändrar den stil efter avsnitt tre eller kan jag spara tiden och se något annat?
Citera
2018-05-30, 21:00
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Jag tyckte första avsnittet var okej så jag fortsatte kolla, andra avsnittet var sådär, tredje var tjatigt och börjar suga. Närbilder på Vinelles ansikte verkar vara seriens fokus, hon är dessutom ett par snäpp för störd, inte på ett intressant sätt utan bara för att hon ska vara störd gissar jag, och kontrasten mot Eves utseende är nästan som om dom försöker göra Eve ful. Vinelle är i övrigt väldigt okvinnlig, graciös som ett kassaskåp, kanske det som ska vara feministiskt. Det är varken kul, spännande eller ens roande. Ändrar den stil efter avsnitt tre eller kan jag spara tiden och se något annat?
Se något annat, den här serien är inte för dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in