2018-05-28, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Om HD har en pojkvän så tänker jag att denne inte är särskilt förtjust i SD. Pojkvännen kanske är GM? Genom att få SD att verka rejält skyldig får han ha HD för sig själv...
Helt ologiskt att ge sig på "tredje person", för att man är arg på en rival.
Citera
2018-05-28, 18:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Varför har tråden utvecklats till ett avsnitt av Packat & Klart? Är det verkligen någon som tror att biljettpriserna har ett smack med topic att göra?
Citera
2018-05-28, 18:16
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag hängde aldrig med i den diskussionen. Blev liksom för mycket med syra och hjärtskärande skrik. Men jag håller det för troligt att brottsplatsen ändå är i hemmet och om det är så kan ju kroppen ha täckts över med klädesplagg/filt/badrock från hemmet. En användare i tråden skrev ju något om smutsiga ben, vi fick aldrig något svar på om denne varit på platsen va?
Var inte heller med i den diskussionen men läste det mesta så vet att det tröskats en del.

Du kan ha rätt om att BP är i hemmet. Frågan är hur hon forlsades därifrån. Går att köra fram med bil ser det ut som och verkar faktiskt vara ganska skyddat vid ytterdörren så som det är byggt. Det svåraste blir väl kanske momentet att få in en person i bilen, eller släpkärra t o m som en användare frågade om här för en stund sedan, det lär vara svårare att dölja om någon skulle titta ut eller gå/åka förbi.
Citera
2018-05-28, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
VÄLDIGT intressanta uppgifter ju! Hur vet du att barnen inte kände till semesterresan? Och vem är HDs nya pojkvän? Visste inte att hon hade ny pojkvän ens! Det här sätter ju USA-resan i ett helt nytt ljus.
Barnen är hemma i Örebro.
Citera
2018-05-28, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Blev nyfiken på vad som gör att man blir nekad ESTA.
Han kanske bara fyllde i någon grej fel? Verkar vara vanligaste anledningen.
Blev hon nekad också, eller valde hon att inte göra USA utan honom?

Gällande brottslighet är det en anhållning som ger skäl till nekat ESTA. Anhållen har väl SD aldrig varit, bara brottsmisstänkt? Får ESTA-folket reda på även sådana uppgifter?

Känns knäppt om det är svensk polis som larmat USA. Hade väl varit bättre för polisen att de fått genomföra sin resa som planerat när de ändå tilläts dra iväg?

https://usaestaonline.com/sv/faktorer-for-nekad-ansokan
Han var anhållen misstänkt för människorov, var nog därför han inte kom in i USA.
Citera
2018-05-28, 18:25
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Blev nyfiken på vad som gör att man blir nekad ESTA.
Han kanske bara fyllde i någon grej fel? Verkar vara vanligaste anledningen.
Blev hon nekad också, eller valde hon att inte göra USA utan honom?

Gällande brottslighet är det en anhållning som ger skäl till nekat ESTA. Anhållen har väl SD aldrig varit, bara brottsmisstänkt? Får ESTA-folket reda på även sådana uppgifter?

Känns knäppt om det är svensk polis som larmat USA. Hade väl varit bättre för polisen att de fått genomföra sin resa som planerat när de ändå tilläts dra iväg?

https://usaestaonline.com/sv/faktorer-for-nekad-ansokan
Vet vi att det var han som blev nekad att komma in i USA? Ber om ursäkt om det har stått specifikt att det gällde honom, har missat det i så fall. I och för sig så är det honom man har skrivit om i media. Men om den ena inte kommer in så stannar väl den andre kvar också, eller så kan båda ha blivit nekade alt. att de blev nekade båda två även om det egentligen bara var den ena som inte fick komma in. Varför de inte fick komma in vet vi inte - om det berodde på nekad ESTA eller annat.
Citera
2018-05-28, 18:26
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Barnen är hemma i Örebro.
Ensamma? Någon som bor med dem? Vet du med säkerhet att HD åkt med till USA?
Eller har föräldrarna kommit hem rentav?
Citera
2018-05-28, 18:26
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Helt ologiskt att ge sig på "tredje person", för att man är arg på en rival.

Du är klok. Aningen långsökt. Men kanske visste HD om att SD bedragit henne med LW i 6 år? Pojkvännen (om han existerar) kan ju ha blivit underrättad om detta svek och därför inte haft ett gott öga till vare sig SD eller LW?
Citera
2018-05-28, 18:27
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Om HD har en pojkvän så tänker jag att denne inte är särskilt förtjust i SD. Pojkvännen kanske är GM? Genom att få SD att verka rejält skyldig får han ha HD för sig själv...
Tre inlägg på FB, tre inlägg i denna tråd med alternativa teorier med syfte att flytta fokus från SD, spännande, vad har du för relation till SD?
Citera
2018-05-28, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett
Var inte heller med i den diskussionen men läste det mesta så vet att det tröskats en del.

Du kan ha rätt om att BP är i hemmet. Frågan är hur hon forlsades därifrån. Går att köra fram med bil ser det ut som och verkar faktiskt vara ganska skyddat vid ytterdörren så som det är byggt. Det svåraste blir väl kanske momentet att få in en person i bilen, eller släpkärra t o m som en användare frågade om här för en stund sedan, det lär vara svårare att dölja om någon skulle titta ut eller gå/åka förbi.

Jag tänker att om en kropp ska forslas så gör man det genom att täcka kroppen. LW verkar vara petit så jag utesluter inte att man kan ha burit kroppen (med pauser för att pusta ut) eller fraktat den i en bil. Ett tredje alternativ kan ju vara att släpa kroppen i textilerna. Kollar jag på streetview så är det inte alltför många ställen där man vandrar öppet. Radhusen på vänster sida har inga fönster mot gaveln t ex. Är det en bostadsrättsförening så brukar dessa ha ett gemensamt förråd med gräsklippare och skottkärra (vilket jag tar för givet att polisen kollat!?). Men alla dessa alternativ innefattar nog att man täcker kroppen, om inte annat för att slippa se vad man gjort. Det är där jag tror rapportering av klädesplagg kommer in.

Inte troligt att många är ute den tiden som verkar vara aktuellt och då var det nästintill becksvart. Numera är natten något ljusare dock.
Citera
2018-05-28, 18:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Varför har tråden utvecklats till ett avsnitt av Packat & Klart? Är det verkligen någon som tror att biljettpriserna har ett smack med topic att göra?

Jag försöker planera somamren här och väntar på offerter. 😄

Förlåt. Jag hade den bestämda uppfattningen att det var svindyrt. Kanske inte förhåller sig så trots allt. Om man vet var man ska leta och är ute i lite god tid.

Frågan gäller ju hur pass vettlöst de kan tänkas ha betett sig och vad det säger oss.

Jag avvaktar vidare hårddata.
Citera
2018-05-28, 18:49
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Ända sedan kroppen hittades där vid planket har jag haft vision en av att kroppen legat i en bagagelucka. Vidare att någon har åkt omkring med denna kropp på natten utan att veta var hen ska göra av den. Har haft en idé om att bilen åkt längs motorvägen utanför bullerplanket, stannat till på rätt ställe, väntat tills lagom litet bilar synts och hörts samt med uppbådande av sina sista krafter dumpat/stjälpt kroppen över planket och därefter åkt iväg igen.

Att polisen slarvat så, har jag trots skepsis aldrig trott. Mördaren har inte befunnit sig innanför planket som alla tycks tro ty då hade hen dragit undan kroppen till ett skymmande buskage strax intill. Genom att agera på fel sidan planket har hen inte haft kontroll över var kroppen hamnat.

Av brist på intresse för fallet har jag inte tagit del av tråden och av slöhet orkar jag inte gå igenom 3000 inlägg så jag vet inte om någon tidigare i tråden har lanserat denna möjlighet. Är jag alldeles ute och cyklar kanske?

Det är bara en sak .. hon hittades på samma sida av bullerplanket som motorvägen ligger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in