2018-05-28, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Bra tänk! Skönt att återgå till samtalsämnet och lämna Trumpland bakom oss. SD på förhör,HD snabbpackar och lämnar barnen till mormor. Den som påstod sig känna till att ingen visste nått om resan, har inte återkopplat här med svar på våra frågor kring källan till dessa uppgifter. Någon som känner både barnen o morföräldrar o ....!?

Mm intressant, och när de inte blir insläppta i USA och återvänder till London, vad är planen då?
De första dagarna hade de inte loggat in på geocache siten, nu loggar de in dagligen men loggar ingen cache så vi kan iaf inte se var de är.

Under tiden lägger Polisen locket på, ingen information överhuvudtaget. Varken om dödsorsak eller om den tidigare misstänkte.
Citera
2018-05-28, 16:25
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Bra tänk! Skönt att återgå till samtalsämnet och lämna Trumpland bakom oss. SD på förhör,HD snabbpackar och lämnar barnen till mormor. Den som påstod sig känna till att ingen visste nått om resan, har inte återkopplat här med svar på våra frågor kring källan till dessa uppgifter. Någon som känner både barnen o morföräldrar o ....!?
Det stod i någon tidning har jag för mig att MGMs föräldrar inte visste var de befann sig. Om det var det som menades.
Citera
2018-05-28, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Mm intressant, och när de inte blir insläppta i USA och återvänder till London, vad är planen då?
De första dagarna hade de inte loggat in på geocache siten, nu loggar de in dagligen men loggar ingen cache så vi kan iaf inte se var de är.

Under tiden lägger Polisen locket på, ingen information överhuvudtaget. Varken om dödsorsak eller om den tidigare misstänkte.
Det ska bli spännande om SD dyker upp på sitt jobb på måndag den 4/6.
När var de inloggade på geocahe sidan senast då?
Tråkigt att polisen har locket på.
Citera
2018-05-28, 16:32
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stringfellow
SD och HD´s barn hade ingen aning om USA resan.
HD´s nya kille hade ingen aning om USA resan.
HD´s och SD´s föräldrar hade ingen aning om USA resan.

Enligt en kontakt på UD så skickade HD in sin ESTA ansökan Tisdag eftermiddag påväg upp till Arlanda.

Känns sådär att de skulle stanna i London eller vart de nu håller hus om de båda var oskyldiga och deras stackars barn och familjer fick sitta hemma och ta allt skit från oss på FB och Media.

Har inte alla svaren men nog tror jag att de vet mer om vad som inträffade än SD sagt i förhören.

Har hört motsatsen, att USA-resan var planerad, hade något med geocatcging att göra. Däremot blev resan några dagar rösenad på grund av att SD togs in på förhör
Citera
2018-05-28, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Har hört motsatsen, att USA-resan var planerad, hade något med geocatcging att göra. Däremot blev resan några dagar rösenad på grund av att SD togs in på förhör
Vet du något mer?
Citera
2018-05-28, 16:37
Medlem
Gabriel Knights avatar
Det här börjar ju mer och mer likna en deckarroman, Ingen av de närmaste verkade veta om resan och polisen beslagtar bilen efter det att paret åkt iväg och till råga på eländet verkar damen i fråga ha en ny karl. Allvarligt talat, tror ni att HD är kidnappad för att inte skvallra?
Citera
2018-05-28, 16:38
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:

Några dagar? Han förhördes väl bara några timmar och åkte iväg samma dag?
Citera
2018-05-28, 16:43
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Vet du något mer?

Inte mer kring USA resan. Vet ej om HD skulle varit med från början, hört från SD’s yttre områdeskrets att resan var planerad men blev fördröjd pga av anhållan. Känns ju inte så logiskt att sticka till just USA för att gömma sig, inte lättaste landet att ta sig in i om inte alla papper är i ordning. Det talar väl för att den var planerad men jag kan inte säga det till 100% då jag hört det i andra hand.
Vet dock säkert att SD varit i kontakt med bekanta efter att han rest iväg.
Citera
2018-05-28, 16:44
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Några dagar? Han förhördes väl bara några timmar och åkte iväg samma dag?

Uttryckte mig fel, har iaf hört att resan var planerad
Citera
2018-05-28, 16:45
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Inte mer kring USA resan. Vet ej om HD skulle varit med från början, hört från SD’s yttre områdeskrets att resan var planerad men blev fördröjd pga av anhållan. Känns ju inte så logiskt att sticka till just USA för att gömma sig, inte lättaste landet att ta sig in i om inte alla papper är i ordning. Det talar väl för att den var planerad men jag kan inte säga det till 100% då jag hört det i andra hand.
Vet dock säkert att SD varit i kontakt med bekanta efter att han rest iväg.

*umgängeskrets
Citera
2018-05-28, 16:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Träna sin engelska?

Det enda geocache-event som diskuterats var i Ohio. Fyra timmars flygresa från LA closer to home.

Nu kan de ju ha flygmil på sas kanske. Eller fått boka om elelr så.

Närmare LA än Ohio är méchico, som nog någon brädgårdsindian försökte antyda för mig tidigare utan att jag snappade.

De skulle väl ansluta till zapatisterna eller sendero luminoso. Kanske.

Det är alltid lika spännande med landsflyktiga desperados. Jag börjar få smak för det.

Och om de nu inte kom in i USA trots snabbexpedierade digitala esta-handlingar, så bör det ju finans anledning till det.

Vuxna mänskor åker väl inte på geocaching-event med exfru o lämnar barnen hemma när väninnan blivit mördad. Och slantar upp 50.000:- eller så för det. Veckan före skolavslutning.

Är de kloka eller?

Tillägg:
Det enda förmildrande jag kan se är att de har en djävulsk preplanering rörande barnveckor och sånt med 4-5 kontrahenter involverade samt åker med någon grupprabatt som geocacheförening samt kunnat utnyttja flygmil och sen vunnit biljetten av sas för bästa slogan med högst tre ord.

Nåt sånt.

Men in i Amerika kom de inte.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-05-28 kl. 16:56.
Citera
2018-05-28, 17:02
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det stod i någon tidning har jag för mig att MGMs föräldrar inte visste var de befann sig. Om det var det som menades.
Med MGM, menar du SD då? Tidigt i fallet stod det i en del media att anhöriga inte visste var de var, de blev tillfrågade när uppgiften att de inte skulle ha fått komma in i USA dök upp. Minns inte om ordet föräldrar nämndes men det kanske stämmer. Vi vet inte vilka de har pratat med, kanske bara den enes anhöriga?
Citat:
Det här med geocaching har i alla fall bara jag sett nämnas här i tråden och då av någon som hade kollat eventuella event i USA och kom med den hypotesen som ett förslag. Vet du något annat?
Att resan var planerad har också stått i tidningar tidigt, innan LW hittades t o m har jag för mig. Däremot har journalisterna glömt att nämna det de senaste dagarna. Har bara tydligt skrivits att han åkte iväg direkt efter förhöret/anhållandet. Som av en händelse.

Undrade också över att du skrev att den förmodat planerade resan blev uppskjuten ett par dagar och tyckte det var jättekonstigt eftersom SD blev intagen för förhör/anhölls redan på tisdagen, samma dag som försvinnandet blev känt. Ser nu att du visst skrev fel.

Vet du om HD:s resa var planerad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in