2018-05-27, 14:58
Medlem
Jag kan absolut jämföra detta, båda är borta och djupt sörjda, Tim av många miljoner världen över med den chock som självmord innebär dessutom.
Tim älskade sina fans och var väldigt öppen.

Att hans familj och du skyller allt på offentligheten är bara skrattretande. Tim valde det själv.

Att hans familj nu ( NU! Efter 10 års frånvaro som han tillbringat varenda minut med sina kompisar som gjort allt för honom) ser sin chans att vara viktiga börjar bara bli äckligt. Usch, stackars Tim.
Citera
2018-05-27, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonora
Jag kan absolut jämföra detta, båda är borta och djupt sörjda, Tim av många miljoner världen över med den chock som självmord innebär dessutom.

Att hans familj och du skyller allt på offentligheten är bara skrattretande. Tim valde det själv.

Att hans familj nu ( NU! Efter 10 års frånvaro som han tillbringat varenda minut med sina kompisar som gjort allt för honom) ser sin chans att vara viktiga börjar bara bli äckligt. Usch, stackars Tim.

10 års frånvaro??? vad menar du med det- bara för att du inte ser familjen på din TV eller Youtube eller i din media kanal innebär inte att de inte varit med varandra är du helt väck eller

finns du alls då? eftersom jag aldrig sett eller hört talas om dig
ungefär som att inte tro det finns ett liv utanför medial sändning -

Ett exempel : min son lägger upp massa bilder på sitt Insta med resor och vänner och middagar
ingenstans finns jag med på bilderna-
I verkligheten är det jag som lagat maten och bjudit vännerna - I verkligheten är det mig min son umgås med varje dag- men det r knappast det han visar
Citera
2018-05-27, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltina
Det kanske inte är relevant men jag såg ett foto på hans Instagram där han tagit en selfie på en balkong och jag tror att det var det sista fotot. Nu kan jag inte hitta fotot någonstans. Är det någon annan som sett det?

Skulle denna bild alltså funnits på hans insta innan 20:e? Alltså efter den "sunny in Cali"-bilden?
Citera
2018-05-27, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktigt01
Jag vet inte vad det var för konferens. Inte heller hur länge den skulle pågå. Fanns inte utrymme under vårt samtal att ställa den följdfrågan. Vet inte heller om Tim ingick i konferensen eller om några i sällskapet omfattades men Tim var vän med Sultanens släkting. Det var inte på hotell. Det var på det privata godset.

Jag tror du ljuger.
En konferens är ingen privat angelägenhet, den är offentlig, särskilt om vd-google himself är deltagare.
Men mr google har inte varit delaktig i en konferens i april i Oman, ingen annan från google heller.
I maj finns, men ingenting som skulle intressera Tim eller Avicii.
Det finns ingenting som tyder på att Tim var vän med högsta bossen heller.
Att meditera 7 timmar på en konferens?

Jag förstår att du vill lätta bördan för de inblandade som såg men inte vågade rycka in och nu är tyngda av sorg.
Men det är t.o.m svårt att lura "dumskallar" på flashback
Citera
2018-05-27, 17:13
Medlem
Citat:

Jag är väldigt chockad av vad för grejer människor slänger ut sig, precis som de var Tim nära???

Jag vet att Avicii älskade sina fans, Tim ville inte synas.
Jag vet att Avicii var öppen, Tim var blyg och ville kontrollera allt som visades runt honom eftersom han också var osäker privat.
Jag tycker också att det är fel att hans nära skyller (familj OCH vänner) på offentligheten. Alla är de livnärda av Avicii och på sin familjevän/vän. Tim gjorde sitt val att backa alldeles försent.
Att hans familj har varit frånvarande i 10 år vet vi inget exakt om alls.

Att han tillbringat varenda minut med sina kompisar som gjort allt för honom, verkar faktiskt vara anledningen till att vi diskuterar allt här. Hade hans kompisar varit riktiga vänner, så hade de reagerat och ställt krav lååååångt innan han blev alkholiserad etc. Men de prioriterade lyxliv, brudar och droger samt att leva ett rockstjärneliv. Hade de prioriterat Tim, så hade de dragit ur honom ur offentligheten för väldigt många år sedan. Såsom en riktig vän gör när någon nära mår riktigt dålig med risk för sitt liv.

Kanske tycker du jag också slänger ut saker kring mig, men du har inte rätt i att jag inte vet någonting. Hur skulle du kunna veta det!+

Avicii och Tim är båda borta. Många lider och så gör även jag. Inte kommer jag blunda och göra om historien som någon romantiskt idé kring ett brödraskap som var varandras trygghet och med en vänskap som betyder mer än ens familj. Det är skit, det är bara en förvriden förändrad världsbild för att hålla någon inom en stängd krets med floskler som brysch och bror. Kolla Michael Jackson, Kolla Elvis, Kolla Whitney Houston. Alla hade vännerna (entouraget) runt sig.

Om Tim valde att ta livet av sig och Avicii, så var det hans val och världen blev ett geni mindre och även en fin själ mindre. Tror han skapar där uppe nu, i det fördolda och utan alla giriga parasiter som dunkar hans rygg och serverar honom alkohol, hybris och en låssas idé om bröder

RIP
Citera
2018-05-27, 17:21
Medlem
Citat:
Idag sänd Lill-Babs minnesstund i TV4 ... Lill-Babs var en myra ställd mot Tim, MEN hennes familj är gott uppfostrademänniskor och säger att hon älskade sina fans så de bjuds in. Tims egoistiska giriga familj som ärver miljoner vill inte dela med sig ...
Men snälla du... Tims familj och vänner var de enda som kände honom, vilket ansvar har de att ordna en minnesstund för fansen? Jag tror att de har tillräckligt med sorgen och allt annat runt omkring.

Det är som att vissa ser Tim som allmän egendom bara för att han var världskänd, men alla är inte intresserade av att ha en hel minnesgala som Michael Jacksons familj eller just Lill-babs. Respektera istället familjen som inte viker ut sig i tidningar bara för att få publicitet!
Vissa här tycker att familjen är skyldiga att gå ut med dödsorsak bara för att så många sörjer artisten Avicii, men varför är det viktigt om han skar sig/tog tabletter/hängde sig/valfritt sätt? Vi har ju fått veta att han begick självmord och att han mått dåligt själsligt länge, räcker inte det... Det går ju ändå inte att få tillbaka honom.
Citera
2018-05-27, 17:26
Medlem
Citat:

Men hur kan du få det till att de är "viktiga" (jag antar att du menar förmer?)? Deras son/bror/vän mådde dåligt och begick till slut självmord. Det visar snarast på integritet att de inte skriker ut sin sorg i tidningar! Många kompisar var väl anställda för att finnas där, och hur vet du hur närvarande hans familj var de senaste tio åren? De gjorde säkert allt för att hjälpa honom, fast du inte har vetskap om det.
Citera
2018-05-27, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ickemedlem
Skulle denna bild alltså funnits på hans insta innan 20:e? Alltså efter den "sunny in Cali"-bilden?
Jag såg bilden någon dag efter den 20:e men minns inte datumet den var publicerad. Om jag minns rätt var det den senaste publicerade bilden och det stod också någonting om att det var ”sunny in...”
Citera
2018-05-27, 18:26
Medlem
Varför måste det alltid finnas en syndabock??
Det finns säkert en mängd olika saker som ledde till detta o det började troligen för många år sen, kanske sen barnsben.
Det är inte hans familjs fel, inte heller hans vänners fel... Att skuldbelägga någon nära efter en sån här fruktansvärd sak är rent vidrigt.
Tim valde detta... Hur mycket vi än vill kasta skit på nån annan.
O som någon innan skrev, vill någon ta sitt liv så gör dom det oavsett.
Min vän satt på möte med mig kvällen på innan han tog sitt liv... Skrattade o pratade som vanligt o vi skildes åt vid åtta på kvällen. Tio timmar senare hade han skjutit sig....
Såå... VAD gjorde jag för fel?
VAD skulle jag gjort annorlunda?
Borde jag sett...? INGEN märkte något, inte hans närmaste familj som träffade honom varje dag..
Men det var nog deras fel, dom borde brytt sig mer...
Lr så var det mitt fel...
Citera
2018-05-27, 18:27
Medlem
Citat:
Jag såg bilden någon dag efter den 20:e men minns inte datumet den var publicerad. Om jag minns rätt var det den senaste publicerade bilden och det stod också någonting om att det var ”sunny in...”
Det kan du glömma. Har följt hans IG sen länge och har inte varit den bild du säger. Ren lögn!
Citera
2018-05-27, 18:33
Medlem
Citat:

Undrar varför de tagit bort...jag läste någonstans att hans management rensar Aviciis olika sociala medier. Allt om ayahuasca ska vara borttaget osv.

Det är inte utan att jag ibland inbillar mig att det finns ett samband mellan den här dokumentären på Netflix om grabben som är självmordsbenägen och drar till Peru för att testa ayahuasca och ger sig själv 9 månader (?) att vända livet annars ska han ta livet av sig. Är det inte 9 mån från juli till april?

Jag veeeet att jag är knäpp osv som inte bara slutar undra men alltså...det är så märkligt alltsammans. Och det här är Flashback. Jag får vara knäpp och betackar mig uppfostrande kommentarer. He he.

Mest av allt är ju platsen för självmordet besynnerligt. Kan inte förstå varför Oman och hos nån sultan. Heeelt orimligt. Måste ju varit nåt typ av retreat eller behandlingshem eller något LOGISKT. Inget är ju logiskt!

Slut på rant.
Citera
2018-05-27, 19:08
Medlem
Citat:
Idag sänd Lill-Babs minnesstund i TV4 ... Lill-Babs var en myra ställd mot Tim, MEN hennes familj är gott uppfostrademänniskor och säger att hon älskade sina fans så de bjuds in. Tims egoistiska giriga familj som ärver miljoner vill inte dela med sig ...

Men jösses..hur kan du säga att Lill-Babs var en myra, med en av världens längsta karriärer.
Och sen jämföra familjerna mot varann på det viset.
Du tror inte att det något värre att förlora en 28-åring, överleva ditt eget barn,
Mot en 80 åring som har levt ett långt liv.
Självklart alltid jobbigt att förlora någon, men tror nog att det är lättare att gå vidare,när
Personen dött av sjukdom i hög ålder.
Sen att de väljer att ha begravning öppen för allmänheten är ju också för att Lill-Babs var en otroligt folkkär person som hela Sverige kände till och hon själv hade inget emot att vara en offentlig person, vilket Tim hade.
Vi vet ingenting, det kanske är Tims eget önskemål att ha det så här.
Dom har absolut ingen skyldighet att ha begravningen tillsammans med hans fans.
Hade det varit jag skulle jag gjort precis samma.
Vad ver du om att de är egoistiska och giriga?? Visst de är er hans pengar..
Tror du de bryr sig om dem? Hellre ärva pengar än ha sin Son kvar i livet??
Så otroligt korkat skrivet.
Fattar du inte att de sörjer sin 28-åriga son, och inte vill dela den sorgen med folk de känner som tex dig... Tror inte du har egna barn...som du resonerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in