Citat:
Ursprungligen postat av
sonora
Jag kan absolut jämföra detta, båda är borta och djupt sörjda, Tim av många miljoner världen över med den chock som självmord innebär dessutom.
Tim älskade sina fans och var väldigt öppen.
Att hans familj och du skyller allt på offentligheten är bara skrattretande. Tim valde det själv.
Att hans familj nu ( NU! Efter 10 års frånvaro som han tillbringat varenda minut med sina kompisar som gjort allt för honom) ser sin chans att vara viktiga börjar bara bli äckligt. Usch, stackars Tim.
Jag är väldigt chockad av vad för grejer människor slänger ut sig, precis som de var Tim nära???
Jag vet att Avicii älskade sina fans, Tim ville inte synas.
Jag vet att Avicii var öppen, Tim var blyg och ville kontrollera allt som visades runt honom eftersom han också var osäker privat.
Jag tycker också att det är fel att hans nära skyller (familj OCH vänner) på offentligheten. Alla är de livnärda av Avicii och på sin familjevän/vän. Tim gjorde sitt val att backa alldeles försent.
Att hans familj har varit frånvarande i 10 år vet vi inget exakt om alls.
Att han tillbringat varenda minut med sina kompisar som gjort allt för honom, verkar faktiskt vara anledningen till att vi diskuterar allt här. Hade hans kompisar varit riktiga vänner, så hade de reagerat och ställt krav lååååångt innan han blev alkholiserad etc. Men de prioriterade lyxliv, brudar och droger samt att leva ett rockstjärneliv. Hade de prioriterat Tim, så hade de dragit ur honom ur offentligheten för väldigt många år sedan. Såsom en riktig vän gör när någon nära mår riktigt dålig med risk för sitt liv.
Kanske tycker du jag också slänger ut saker kring mig, men du har inte rätt i att jag inte vet någonting. Hur skulle du kunna veta det!+
Avicii och Tim är båda borta. Många lider och så gör även jag. Inte kommer jag blunda och göra om historien som någon romantiskt idé kring ett brödraskap som var varandras trygghet och med en vänskap som betyder mer än ens familj. Det är skit, det är bara en förvriden förändrad världsbild för att hålla någon inom en stängd krets med floskler som brysch och bror. Kolla Michael Jackson, Kolla Elvis, Kolla Whitney Houston. Alla hade vännerna (entouraget) runt sig.
Om Tim valde att ta livet av sig och Avicii, så var det hans val och världen blev ett geni mindre och även en fin själ mindre. Tror han skapar där uppe nu, i det fördolda och utan alla giriga parasiter som dunkar hans rygg och serverar honom alkohol, hybris och en låssas idé om bröder
RIP