2018-05-27, 19:20
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude

Alltså, använder armen för att göra sig större, om det nu inte framgick.
2018-05-27, 19:21
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HopefulBlueEyes
Det där kan mycket väl vara edgen som ger Peking guldet. Inte ens tänkt på, well spotted!
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Det plus att man går under radarn och är outsider.
Sluta nu! Följer man Allsvenskan i de ledande medierna så vet man att guldet är en kamp mellan storstadslagen AIK, Djurgården, Hammarby, Malmö och Göteborg. Det vet alla.
Om vi mot förmodan skulle leda Allsvenskan med fyra poäng eller mer inför den sista omgången, då finns det en liten chans, om än mikroskopisk, att våra vita krigare får lyfta pokalen i höst.
Citat:
Ursprungligen postat av brew
Ni som inte håller på något stockholmslag, hur känner ni för de uttalandena som kommer från Hammarby efter poängtapp? Jag är ju färgad, men jag tycker de beter sig som småbarn. Tankovic och Hamad utmanae varandra om seriens minst sympatiska spelare.
Jag är otroligt glad att den där fan valde pengarna och Hammarby och inte Peking här om året. Han verkar vara en genomvidrig människa som har på tok för höga tankar om sig själv.
2018-05-27, 19:32
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Finns ingenting som heter "frilägesutvisning", vem borde ta och läsa regelboken?

Där bollen träffar håller han armbågen för kroppen, det vill säga inte straff. Det är dessutom ett stenhårt skott med kort avstånd. Skulle inte ens föranlät till den situationen öht som du borde veta om du hade läst det inlägg du faktiskt citerade.
Jag tycker att det är en passande svensk översättning av DOGSO-regeln.

Jag minns inte hur frisparkssituationen innan såg ut, men det är fullt möjligt att den avblåsningen var felaktig. Felaktigt dömda frisparkar drabbar alla lag i varje match. Och nej, där bollen träffar är armen, i en rörelse som gör försvararen större - något som är klart fördelaktigt när man ska täcka skott. Det vill säga straff.
2018-05-27, 19:42
Medlem
Samizdats avatar
Tankovic, vilka argument han kommer med.

Citat:
Alltså, om ett helt lag kommer och protesterar och diskuterar. Då måste man ha lite självkänsla och tänka: “Är det verkligen straff?”

Att vara högljudd är inte att ha rätt, även om vänstertomtarna på Södermalm kanske har fått honom att tro det.
2018-05-27, 19:45
Medlem
simonvps avatar
En vårens elva baserad på 08-lagen (exklusive BP).

Djurdjic Dibba
Hamad
Saletros Junior K.Olsson
Lindqvist Danielsson Une-Larsson Sandberg
Wiland

Bänk: Isaksson, Beijmo, P.Karlsson, Andersen, Tankovic, Kadewere, Elyounoussi

En 4-3-1-2 blev det för att få in de som varit bäst. Kanske inte det bästa systemet dock i ärlighetens namn.

Isaksson är en bättre målvakt än Wiland, dock har Wiland fler avgörande ingripanden enligt mig (även fast han svajat lite i år).

Lindqvist stabilaste vänsterbacken bakåt och har dessutom gjort flera mål i år. Danielsson och JUL har knappt släppt in några mål ihop och är nog seriens bästa mittbackslås. Sandberg går före Beijmo tack vare/pga finare fötter, samt att Sandberg gjort det bra som mittback. Kanske lite för skadebenägen dock...

På mitten har nog Olsson kanske varit seriens bästa spelare rakt av. Saletros har stått för ett gäng poäng i ett stjärnspäckat aik, och Junior är alltid jävligt bra i Bajens matcher.

Längst fram finns 3 av topp 4 i skytteligan. Jille har konkurrerat med Olsson om att vara seriens bästa spelare under våren. Djurdjic är löjligt nyttig och viktig i både det defensiva och offensiva spelet, och Dibbas målfacit är riktigt vasst, främst med tanke på att han inte varit fullt ut ordinarie. Han har dessutom varit grym i spelet i övrigt och skapat många lägen.

Kanske kanske att Mrabti ska ta en bänkplats på Tankovics eller Elyounoussis bekostnad. Kan tyckas en aning konstigt att aik bara har en försvarare med när man varit seriens starkaste lag defensivt. Tycker dock att nämnda försvarares insatser sticker ut mer, och att aiks starka defensiv beror på att man försvarar bra kollektivt.

Ifrågasätt mig gärna och motsätt er
2018-05-27, 19:48
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Tankovic, vilka argument han kommer med.

Att vara högljudd är inte att ha rätt, även om vänstertomtarna på Södermalm kanske har fått honom att tro det.

Jo, det är väldigt mycket på många av Tankovics uttalanden. Tack gode gud så har han levererat på planen i år, så dessa uttalanden blir inte lika hiskeliga som de hade varit annars.
2018-05-27, 19:49
Medlem
knullklassons avatar
Om det ska spelas allsvensk fotboll i Malmö 2019 så står nog hoppet till dåligt väder och Trelleborg. För de har väl sin reservarena i Malmö misstänker jag?
2018-05-27, 19:49
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ifrågasätt mig gärna och motsätt er
Du har glömt Bonke. Annars ser det väl inte helt orimligt ut.
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Om det ska spelas allsvensk fotboll i Malmö 2019 så står nog hoppet till dåligt väder och Trelleborg. För de har väl sin reservarena i Malmö misstänker jag?
Jag har faktiskt aldrig sett MFF live i Superettan så varför inte. Kan vara kul med en ny erfarenhet! Trevliga och närbelägna bortamatcher i Landskrona och Helsingborg, kanske Torns IF också med lite tur. Härligt!
Senast redigerad av Samizdat 2018-05-27 kl. 19:55.
2018-05-27, 19:50
Medlem
regndroppens avatar
Anderlecht och Brügge är ute efter Mrabti. Scouter från båda lag var på plats i Göteborg senast och även idag i Uppsala. Anderlecht ska tydligen visa störst intresse och är villiga att pröjsa 15 miljoner. Känns garanterat som att Kerim sticker nu.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-tva-belgiska-klubbar-ute-efter-mrabti/
2018-05-27, 19:52
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
4e raka, vinner med 4 mål och Tino gör 4mål. 4a i Allsvenskan. St4rkt.
2018-05-27, 19:54
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Du har glömt Bonke. Annars ser det väl inte helt orimligt ut.

Kanske missar något underliggande här, men han lirar ju i MFF? Elvan var endast baserad på 08-lagen nämligen
2018-05-27, 19:55
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Anderlecht och Brügge är ute efter Mrabti. Scouter från båda lag var på plats i Göteborg senast och även idag i Uppsala. Anderlecht ska tydligen visa störst intresse och är villiga att pröjsa 15 miljoner. Känns garanterat som att Kerim sticker nu.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-tva-belgiska-klubbar-ute-efter-mrabti/
Lägg på en 0a. 150m ska vi ha minst. Även Tino ryktas ju bort, till Union Berlin(!) Gör som röda armén slutet på april 1945 om det händer .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in