2018-03-11, 22:10
Avslutad
Red sparrow, en spionfilm i nutid med Jennifer Lawrence i huvudrollen som rysk spion som ska charma sitt amerikanska dito.

https://imdb.com/title/tt2873282
Citat:
Ballerina Dominika Egorova is recruited to 'Sparrow School,' a Russian intelligence service where she is forced to use her body as a weapon. Her first mission, targeting a C.I.A. agent, threatens to unravel the security of both nations.

Lätt att hänga med och inte lika krånglig som exempelvis Tinker, tailor, soldier, spy.
Amerikansk propaganda serverad via Hollywoodmaskinen kände jag emellanåt. Lawrence är karismatisk och bra tempo i filmen.

Vad tyckte ni om filmen?
Senast redigerad av frasselito 2018-03-11 kl. 22:14.
Citera
2018-03-11, 22:44
Moderator
tobess avatar
Helt ok, men inte mer än så. Tycker filmen hade lite av en identitetskris, det var inte någon spännande thriller som filmer i samma genre oftast är, det var inte heller någon actionfilm. Det kändes mest som att man har gjort en väldigt grafisk film (tortyr- och sexscenerna) för att försöka chockera och sen kom den något förvirrande handlingen i bakgrunden.

Ger den 3/5 stjärnor.
Citera
2018-03-12, 04:35
Medlem
Såg den i förra veckan och blev besviken, hade troligen för höga förhoppningar på filmen från början.

Tyckte den var rörig, ingen direkt röd tråd att följa och att de gjorde allt för att filmen skulle vara bra genom att Jennifer L visade sig naken.
Citera
2018-05-11, 06:33
Medlem
Nochillss avatar
Laddade hem rullen och säger bara... meeehhh. Djäkla tur att jag inte gick och betalade för att se detta!

Varför går det inte att göra lika intelligenta spionfilmer idag som det gjordes på 1960 -70-talen?

Att flukta på Lawrence röv blir det mest spännande som händer, utöver det råa övervåldet.
Suger lika hårt som feministpropagandan Atomic Blonde där Charlize Theron dunkar varenda snubbe.
Citera
2018-05-11, 22:33
Medlem
von-Utfalls avatar
Vilken jävla kropp Lawrence har! Hur gjorde de nakenscenen i klassrummet? Hade hon nåt skydd för slidan eller såg alla statister i rummet det?

Enda grejen jag inte fattade var när hon slog
- dog han eller blev han bara medvetslös?
Citera
2018-05-27, 13:49
Avslutad
Jag fattade inte slutet...

Citera
2018-05-27, 14:08
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag fattade inte slutet...

Citera
2018-05-27, 14:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Aaah, så var det så klart!

Tack!
Citera
2019-05-16, 07:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av von-Utfall
Vilken jävla kropp Lawrence har! Hur gjorde de nakenscenen i klassrummet? Hade hon nåt skydd för slidan eller såg alla statister i rummet det?

Enda grejen jag inte fattade var när hon slog
- dog han eller blev han bara medvetslös?
Ja Lewrence är mycket vacker. Jag vill se filmen. Är det en actionfilm eller vilken genre tillhör filmen?
Citera
2019-05-16, 10:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Ja Lewrence är mycket vacker. Jag vill se filmen. Är det en actionfilm eller vilken genre tillhör filmen?

Det är väl vad man kan beteckna som en spionthriller med inslag av action.
Citera
2019-05-16, 13:27
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det är väl vad man kan beteckna som en spionthriller med inslag av action.

Och för genren väldigt rått våld. Öht kändes filmen väldigt sjaskig på ett sätt som är rätt ovanligt idag. Det var nog det bästa med den plus alla scener från Budapest, som fick vara såväl Budapest som ryska städer.
Citera
2022-11-12, 13:26
Bannlyst
Det är inte Lawrence bästa film. Filmen är neutral och ganska oengagerande. Filmen handlar om spioneri och förföljelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in