Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-27, 12:15
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Ni som är blödiga pga av Dulnys agerande, tänk på att det inte var som när demonstranter står med en skylt i publiken, utan här står vänstermänniskan snett framför Jeff Ahl nästan där de håller tal, att ens stå där och med skylt (vad stod det?)var tillräckligt för att den inte skulle tolereras.
Citera
2018-05-27, 12:31
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
För övrigt kan jag hålla med om Kasselstrand och Co i deras kritik mot etablissemagnet, förljugenhet och tidigare misslyckad politik. De har helt rätt där. Men jag tycker de sänker sig till en valpig nivå när de står och gastar om "tattarläger" och "U-land".

Och att det här "är svenskarnas land" (eller något åt det hållet). Ja, det är väl OK, men vilka syftar han på? Hur många generationer ska man ha bott här för att räknas som svensk i Afd:s ögon? Sticker man fram nosen, får man vara beredd på att konkretisera sig här, särskilt som det är fråga nummer ett för partiet.

Instämmer. Det håller inte att göra något till en huvudfråga i sin politik och sedan vara luddiga med vad man egentligen menar.
Citera
2018-05-27, 12:34
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hehe, när inga motdemonstranter kommer för att mötet är så obetydligt, så måste man skapa sina egna motståndare! Riktigt tråkigt för AfS att det inte blev något bråk denna helg, alla sket ju i er och gjorde annat istället.

Fast kommunistjuden Dror Feiler var jätteledsen för att så få vänsterråttor ville protestera mot AfS. Det var ju liksom inte så att vänstern inte slog på stora trumman.
Citera
2018-05-27, 12:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
I och för sig. Men det är när definitionen kommer, som det blir jobbigt, ibland i alla fall. Men någon definition måste till. Jag ser att vissa försök finns i tråden och vissst, kör på dem. Men att göra det till huvudnumret i sin politik, tror jag blir ett stickspår.

För övrigt kan jag hålla med om Kasselstrand och Co i deras kritik mot etablissemagnet, förljugenhet och tidigare misslyckad politik. De har helt rätt där. Men jag tycker de sänker sig till en valpig nivå när de står och gastar om "tattarläger" och "U-land".

Och att det här "är svenskarnas land" (eller något åt det hållet). Ja, det är väl OK, men vilka syftar han på? Hur många generationer ska man ha bott här för att räknas som svensk i Afd:s ögon? Sticker man fram nosen, får man vara beredd på att konkretisera sig här, särskilt som det är fråga nummer ett för partiet.
Nu representerar jag inte AfS, så jag talar bara för mig själv. Men jag kommer osökt att tänka på när jag för några år sedan seglade till Ven, bodde över & satt & snackade med dom gamla gubbarna vid hamnen. Enligt deras åsikt var man bara en äkta Venbo om man hade sju generationer bakom sig som också bott på Ven och man alltså själv utgjorde den åttonde generationen.

Men vi kom aldrig in på etnicitet.

Jag får segla dit även i sommar & fortsätta mina undersökningar.
Citera
Tinuviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Tinuviel 2018-05-27, 13:24
Moderator
Inlägg där det tjafsas om vilka debattörer som är troll eller uppmaningar om att ignorera olika användare betraktas som OT och kommer raderas med en varning.

Nu är ni förvarnade.

// mod
2018-05-27, 13:24
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
SD och AfS kommer inte att rösta ner varandra i Riksdagen. De blir en allians. Jag hoppas att SD är mogna nog att se fördelarna med AfS.

Det skulle förvåna mig om SD sluter AfS i sin famn om de kommer in i riksdagen.
Citera
2018-05-27, 13:40
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Roligt att SD gör reklam för AfS nu också: https://twitter.com/GunillaGomer/status/1000263333914861568

Gunilla Gomér försöker att komma in för SD i riksdagen.
Nu är den bortplockad, tydligen kom partipiskan vinande. Kul beskrivning, "Israelvän, Anti-globalist."
Det lät ju logiskt...
Senast redigerad av Norrlands.guld 2018-05-27 kl. 13:43.
Citera
2018-05-27, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Instämmer. Det håller inte att göra något till en huvudfråga i sin politik och sedan vara luddiga med vad man egentligen menar.

Det är inte det minsta luddigt. Sverige åt svenskarna, Peru åt peruaner. Hur svårt är det enkla mantrat?
Citera
2018-05-27, 13:44
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
I och för sig. Men det är när definitionen kommer, som det blir jobbigt, ibland i alla fall. Men någon definition måste till. Jag ser att vissa försök finns i tråden och vissst, kör på dem. Men att göra det till huvudnumret i sin politik, tror jag blir ett stickspår.

Nej, det är poängen. Varför avkräver du en exakt definition? Det behövs definitivt inte.
Citera
2018-05-27, 13:47
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag hoppas det går bra för AfS men att de slipper dig. Pust! I denna tråd ser man att AfS kommer behöva göra samma utrensningar som SD gjort. Det är helt enkelt för många idioter i AfS.

Jag tror du överskattar din egen kapacitet och förmåga att bedöma. Den kommentar du ger säger allt om dig själv, inte om mig.
Citera
2018-05-27, 13:47
Medlem
Citat:
Det skulle förvåna mig om SD sluter AfS i sin famn om de kommer in i riksdagen.

Det är en viss skillnad på " att se fördelar med " och att omfamna. Jag är säker på att SD resonerar sunt.
Citera
2018-05-27, 13:50
Bannlyst
Citat:
Jiddraren tyckte att om det fungerat för F! att ha ett på vissa punkter luddigt partiprogram borde det även fungera för AfS.

Min replik var att de inte fungerat för F! att göra så. Alltså ligger det inte i AfS intresse att ta efter (emulera) Fi.

Nej, jag bara belyste att F! har rönt framgångar utan att ha ett fullvärdigt partiprogram. För du var skeptisk till om AfS skulle kunna nå framgång utan ett. Att avkräva ett fullvärdigt partiprogram av ett helt nystartat parti är galet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in