Citat:
Ursprungligen postat av
Filttoffla
Det är mycket snack här som känns helt främmande. Jag har jobbat med SD som enligt min uppfattning är glad, social, hjälpsam, smart, intressant och har en förmåga att få folk att känna sig bekväma. Sedan skriver ni tönt på flera ställen, vad f-n han är ju pilot, dykinstruktör, klättrar i berg och är ganska äventyrlig, rätt otöntigt i min bok.
Att han skulle haft en relation med BO i sex år känns osannolikt, har intrycket att H verkligen är hans typ av kvinna även om de nu verkar vara separerade. Vi har väl haft någon grabbig diskussion om våra respektive där det tydligt framgick att han var rätt såld på hennes kropp och för övrigt hela paketet. H är blond har kvinnliga former och är samlad och stabil även om hon kanske varit lite låg periodvis. BO var ju mer eller mindre den totala motsatsen, ganska speedad, nästan anorektisk och asiat. Känner inte BO men har kommit i kontakt med henne i skidsammanhang. Har intrycket att hon haft flera förhållanden under de senaste åren men vet egentligen ingenting annat än att hon haft olika killar med sig i princip varje gång jag stött på henne plus lite rykten. Jag har alltid tyckt att hon varit glad och trevlig men som sagt lite väl speedad.
Snedsteg kan ju hända, tänker att BO och SD kanske klickade pga deras energinivåer och sedan kanske något bara råkade hända och S ville att det skulle vara en engångsgrej. Angående misshandeln kan jag tänka mig att S var på väg någonstans och de tjafsade för att BO ville ha mer och kanske vägrade gå ur bilen, hon fortsatte tjafsa och till slut brast det och han tog till milt våld för att få ur henne ur bilen så han kunde komma därifrån. Kan ju till och med vara så att hon smackat till honom innan. Har själv varit med om påträngande tjejer som varit aggressiva när de inte fått som de vill och sedan hotat med att anmäla en för misshandel fast de själva slagit och det enda man gjort är att blockera slaget (ok en enda tjej då.....).
Har träffat på SD tillsammans med sina ungar och han verkar vara rena superfarsan. Tålmodig, förklarande och omtänksam. Det här känns märkligt på många sätt, jag skulle bli jäkligt förvånad om han är GM.
Våld i relationer är ju ingenting man visar utåt eller pratar öppet om för den delen. Det sker oftast i nära relationer och inom husets väggar. Utåt sett kan en person framstå som jättetrevlig och välfungerande medan personen kan ha mindre positiva sidor som endast närstående får se och ta del av. Det visar ju alla kvinnomord och misshandelsfall av kvinnor tydligt på som man får ta del av i stort sett dagligen.
Jag tycker att du är nedlåtande mot BO och kvinnor i allmänhet när du ifrågasätter sanningshalten i hennes anmälan av misshandeln. Du har varit med om att
en kvinna har gjort så, men en kvinna representerar ju inte
alla kvinnor och då är det inte rätt av dig att generalisera.
Det är nedvärderande mot alla kvinnor som blir misshandlade dagligen och fruktar för sina liv att behöva bli ifrågasatta och misstrodda. Det är på grund av det som den här typen av anmälan sällan tas på allvar innan det är försent. Det är inte bara du som ifrågasatt hennes anmälan i den här tråden och jag tycker att det är dags att lägga ner den där jävla bullshiten en gång för alla. Alla våldsbrott och mord på kvinnor som sker vittnar ju om vad som är sant.