Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Jag såg att jag hade ett PM som kanske ger viss ledning om en del frågeställningar som dryftats. Jag bedömer skribenten som trovärdig men hen påpekar att det inte är direktinformation men ska kommit från uppgiftslämnare som har någon relevans. Så det är väl kanske 50/50.
Orsaken till att det bl. a. dröjde med identifiering ska varit att hon haft ansiktet förstört av något frätande. Oklart om det var bara ansiktet eller mer på kroppen i helhet.
I förstone tänker man väl hederskulturer. I England har det väl varit några fall där unga IS sympatisörer(?) kastat syra på slumpmässigt okända personer.
Men här verkar det i vart fall som det skulle vara någon hon känt hon gått ut till.
Frätande substans behöver ju heller inte vara syra. Kaustiksoda och kalk har väl var och varannan hus-och trägårdsägare. Kalk skulle väl också kunna använts för att dölja liklukt? Men isåfall räcker ju inte att sättadet på ansiktet förstås.
Ska man knyta an till cacheteorierna kanske man kan spekulera i att hon hade någon cache och såg meddelande och gick ut för att titta till den och någon "laddat" med kaustiksoda som hon får i ansiktet. Det skulle ju kunna förklara ev. skrik. Hon skulle väl tappat syn kanske och det varit väldigt smärtsamt men det skulle väl inte dödat henne. I sinom tid skulle hon kunnat orientera sig med att följa planket och vidare ut på vägen till bostadsområdet och kalla på hjälp. Så det scenariot är väl tveksamt.
Men om någon som sett kroppen när den hittades sade att benen var smutsiga så kanske det är brännskada av frätande ämne då?
Men så förskräckligt om detta stämmer, att ansiktet skulle ha varit sönderfrätt av något frätande
ämne, usch så hemskt, man undrar vad hon utsattes för och hur hennes sista minuter i livet var.
Vilket lidande och vilken dödsskräck.
Det var tidigt som någon skribent skrev att mordet kunde vara jobbrelaterat, men sedan har ju
det mesta handlat om SD/HD som eventuella, möjliga kandidater till att ha varit LW:s baneman.
Men att det skulle ha varit jobbrelaterat är för mig inte alls otänkbart.