2018-05-26, 16:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Okej, tack.
Men varför har det blivit så 'tyst' om hennes mobil. Media/AB skrev ju i rubrik om att hennes mobil hade pingats i området; polisen gick alltså ut med uppgiften att de inte hade mobilen. Om den fortf inte har påträffats så borde väl polisen kunna säga det (så att en engagerad allmänhet i området kan hålla ögonen öppna) och om den är hittad så borde det väl inte klassas som en statshemlighet?

Visst har det framkommit uppgift om någon typ av 'intressant' fynd (minns ej formulering) men det säger ju inte så mkt. Det göder ju bara spekulation. Varför talar inte Springare el åkl ur skägget?

När de gick ut med den infon var hon ju ännu försvunnen och inte hittad. Man tänkte ju då lite över varför går man ut med det, ifall hon nu då ännu skulle varit vid liv? Jag vet inte hur exakt de kan se var mobilen är, om de visste var mobilen var men ville se om någon rör sig i området och kanske flyttar den? Men då lär de kanske ha räknat med att hon var död? De gjorde väl något fynd på annan plats än där BO hittades, det kanske var mobilen?

Om någon hade kontakt med henne via sms kanske det inte var LW som svarade?

Lol, ja det var inte mycket till svar, bara fler frågetecken.
Citera
2018-05-26, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolitabonita
Nej, tyvärr. Vi har dock några gemensamma bekanta och ingen av dem har uttryckt sig i sådana termer på Facebook i alla fall.

SD har inte gjort någon egen uppdatering på Facebook sedan 3 maj vad jag kan se.
Okej.
Citera
2018-05-26, 16:38
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolitabonita
Eller så vet de mycket väl men har ingen lust att berätta det för en journalist...

Journalister kan vara som hyenor, så visst är det är fullt förståeligt om de inget ville säga då. Nu kanske de pratar om de hört av sina barn.

Om paret inte är inblandade skulle vänner och anhöriga vara ett bra hjälpmedel för att meddela sig, typ: - Det är så hemskt det där med Lena, men vi vet ingenting. Vi är i xxx och geocachar, bestämt sen länge. Vi ses när vi kommer hem den 7 juni. Var inte oroliga!
Citera
2018-05-26, 17:01
Medlem
I de flesta sådana här fall där det finns en narcicistisk , misshandlande usling som inte kan acceptera att kvinnan vill avsluta relationen, är de ofta skyldiga.
SD är manisk med mycket, geocaching och att förfölja LW.
Slump att försvinna utomlands dagar efter hon försvunnit?
Nej jag tror inte på slumpen.
Konstigt är också att HD följer med då de ligger i skilsmässa och hon VET att han har haft en affär med de nu försvunna LW..
Citera
2018-05-26, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
I de flesta sådana här fall där det finns en narcicistisk , misshandlande usling som inte kan acceptera att kvinnan vill avsluta relationen, är de ofta skyldiga.
SD är manisk med mycket, geocaching och att förfölja LW.
Slump att försvinna utomlands dagar efter hon försvunnit?
Nej jag tror inte på slumpen.
Konstigt är också att HD följer med då de ligger i skilsmässa och hon VET att han har haft en affär med de nu försvunna LW..

HD blev av med en konkurrent? och framtida störningsmoment eller hot.
Citera
2018-05-26, 17:40
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nu får du bestämma dig. Kom GM med sin bil längs motorvägen och dumpade kroppen vid planket, eller kom GM från andra sidan planket genom bostadsområdet och hivade kroppen över planket?

Ok. När jag säger insidan pratar jag om den sida som vetter åt bostäder, ev. promenadvägar och skogspartier. När jag säger utsidan pratar jag om den sida som vetter åt motorvägen.

Jag trodde att jag fattat fel när jag lyssnade på folk härinne. Så var det inte. Det var dom själva som förvirrat pratade om fel sidor och hävdade att jag tappat bort mej.

Utsidan -motorvägen. Insidan - husen.
Citera
2018-05-26, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Ok. När jag säger insidan pratar jag om den sida som vetter åt bostäder, ev. promenadvägar och skogspartier. När jag säger utsidan pratar jag om den sida som vetter åt motorvägen.

Jag trodde att jag fattat fel när jag lyssnade på folk härinne. Så var det inte. Det var dom själva som förvirrat pratade om fel sidor och hävdade att jag tappat bort mej.

Utsidan -motorvägen. Insidan - husen.

Alla delar din in/utsidesdefinition av planket. Men ingen delar nog din uppfattning om på vilken sida kroppen låg.
Du har fattat fel och tappat bort dig; kanske varit ute i solen för länge? Eller så bara medvetet trams.
Citera
2018-05-26, 17:55
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Alla delar din in/utsidesdefinition av planket. Men ingen delar nog din uppfattning om på vilken sida kroppen låg.
Du har fattat fel och tappat bort dig; kanske varit ute i solen för länge? Eller så bara medvetet trams.

Så. Du som vet: var låg den?
Citera
2018-05-26, 18:03
Medlem
Citat:

Utsidan.
Citera
2018-05-26, 18:03
Medlem
Citat:

På utsidan. Mot motorvägen. Men det är inte särkilt långt från fyndplatsen till slutet på staketet, så lyftövningar lär ha varit onödiga oavsett från vilken sida man anlände.
Citera
2018-05-26, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag såg att jag hade ett PM som kanske ger viss ledning om en del frågeställningar som dryftats. Jag bedömer skribenten som trovärdig men hen påpekar att det inte är direktinformation men ska kommit från uppgiftslämnare som har någon relevans. Så det är väl kanske 50/50.

Orsaken till att det bl. a. dröjde med identifiering ska varit att hon haft ansiktet förstört av något frätande. Oklart om det var bara ansiktet eller mer på kroppen i helhet.

I förstone tänker man väl hederskulturer. I England har det väl varit några fall där unga IS sympatisörer(?) kastat syra på slumpmässigt okända personer.

Men här verkar det i vart fall som det skulle vara någon hon känt hon gått ut till.

Frätande substans behöver ju heller inte vara syra. Kaustiksoda och kalk har väl var och varannan hus-och trägårdsägare. Kalk skulle väl också kunna använts för att dölja liklukt? Men isåfall räcker ju inte att sättadet på ansiktet förstås.

Ska man knyta an till cacheteorierna kanske man kan spekulera i att hon hade någon cache och såg meddelande och gick ut för att titta till den och någon "laddat" med kaustiksoda som hon får i ansiktet. Det skulle ju kunna förklara ev. skrik. Hon skulle väl tappat syn kanske och det varit väldigt smärtsamt men det skulle väl inte dödat henne. I sinom tid skulle hon kunnat orientera sig med att följa planket och vidare ut på vägen till bostadsområdet och kalla på hjälp. Så det scenariot är väl tveksamt.

Men om någon som sett kroppen när den hittades sade att benen var smutsiga så kanske det är brännskada av frätande ämne då?

Men så förskräckligt om detta stämmer, att ansiktet skulle ha varit sönderfrätt av något frätande
ämne, usch så hemskt, man undrar vad hon utsattes för och hur hennes sista minuter i livet var.
Vilket lidande och vilken dödsskräck.

Det var tidigt som någon skribent skrev att mordet kunde vara jobbrelaterat, men sedan har ju
det mesta handlat om SD/HD som eventuella, möjliga kandidater till att ha varit LW:s baneman.
Men att det skulle ha varit jobbrelaterat är för mig inte alls otänkbart.
Citera
2018-05-26, 18:19
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
På utsidan. Mot motorvägen. Men det är inte särkilt långt från fyndplatsen till slutet på staketet, så lyftövningar lär ha varit onödiga oavsett från vilken sida man anlände.

Så gubben som rastade en hund som drog och drog mot kroppen - han vallade hunden på motorvägen då. Också en skojig variant. Jag förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in