Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-26, 18:04
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tyvärr är det ju precis tvärt om. Låt säga att AfS gör sensation och får 0.5% av rösterna (kommer inte att hända men låt oss anta det). Detta innebär exakt 0.5 procentenheter färre röster till SD, och alltså lite mindre sverigevänlig politik i riksdagen.

Invandringspolitiken är ju i princip exakt den samma mellan SD och AfS, det som skiljer är AfS ekonomiska nyliberalism, samt AfS tveksamhet i frågor om etnicitet/ras.
"Sverigevänner" och "sverigevänlighet" är trams. Det är svenskar och svenskvänlighet som gör positiv skillnad i Sverige.

AFS är inte nyliberalt. Om man drar den slutsatsen efter att ha läst AFS program så måste man vara väldigt dum i huvudet.

AFS är lite otydliga ifråga om vem som är svensk och vem som hör hemma i Sverige, men vad är SD då? AFS är i alla fall inte landsförrädare som SD är med sina kvotflyktingar och sina marxistiska idéer om etnicitet, där "öppen svenskhet" tar första priset i etnisk sadomasochism. Även de flesta ickenationalister tycker att "öppen svenskhet" är trams. En svensk som flyttar utomlands är fortfarande svensk och motsvarande gäller invandrare som kommer till Sverige. De kan inte bli svenskar bara för att de känner sig svenska. SD utesluter de som läser svenskvänliga media och istället premierar de nationens bekämpare inom etablissemangsmedia. SD är inte på svenskarnas sida men det är AFS. Sverige är svenskarnas land! Leve AFS! Leve svenskarna!
Citera
2018-05-26, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tycker alla skall tona ner SD-kritiken, på samma sätt som AfS själv verkar ha gjort.
Det vinner alla på.

Varför det?

När Åkesson och resten av pertiledningen horar ut sig till högstbjudande PK och kommer med totalt världsfrånvända förslag som integration av omöjliga individer och stora grupper som aldrig kan eller ens skall integreras i svenskt samhälle samt vill spä på 9000 afghaner med 4000 kvotflyktingar årligen...skall man inte kunna kritisera sådant?

När SDs toppkader själva använder sig av samma vämjeliga taktik som drabbade dem innan de nådde köttgrytorna med påsmetande av rasistordet och annat förljuget skit..skall man inte kritisera det åttonde partiet då?

Toppstyrning och intern censur är sådant som SD ägnar sig åt.
Inte AfS.
Citera
2018-05-26, 18:11
Medlem
Tercios avatar
Jag planerade att rösta på sd men nu blir det AfS istället. Det som avgjorde var till stor del Bieler-planen. Det sista Sverige behöver är sd:s fördubbling av antalet kvotflyktingar! Hur hjälper det Sverige?
Citera
2018-05-26, 18:11
Medlem
Dagens roligaste i Uppsala var ändå när jag hörde ett par invandrare som stod bredvid afa notera besviket att våldsvänstern på plats bara bestod av vita människor. Annars var det ett relativt lugnt möte, våldsvänstern mopsade upp sig när en ensam tant gick fram emot dom för att säga ett par väl valda ord men annars hände inte mycket.
Citera
2018-05-26, 18:16
Medlem
Tercios avatar
film på det här från uppsala? länk?
Citera
2018-05-26, 18:17
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Fin medvind redan från starten bäddar för en bra seglats.

Jag är positivt överraskad över åhörarantalen.

Tro f-n diverse SD troll är rädda.Sådan här rivstart var inte SD i närheten av en gång i tiden.

Kan faktiskt bära hela vägen in i riksdagen i September.

Bäva månde åttaklövern.

AfS är oerhört okänt, förutom hos oss som är insatta i politik och diskuterar det här på Flashback. Jag kan slå vad om att max 25% av befolkningen i detta land ens hört talas om partiet.

Håller det för fullständigt osannolikt att AfS skulle få mer än 0.5%. De kämpar om samma röster som ND, SvP, Nordiska motståndsrörelsen mfl partier gör, och inget av dessa har någonsin fått många röster. Nationaldemokraterna (som väl var mycket likt AfS egentligen) fick som mest 0.06% i ett riksdagsval.

Märk väl att SD först fick 1% i opinionen när de hade blivit tydliga och gjort upp med etnicitetsfrågan, dvs att rätten att bo och verka i detta land inte sitter i hudens ton, eller ögonens vinkel. Rätten att bo i detta land sitter i kulturen, anpassning, arbete och vördnad för landet och dess traditioner, och eftersom AfS tvekar kring detta så kommer de aldrig få mer än promille.
Citera
2018-05-26, 18:19
Medlem
Citat:
Jag tycker alla skall tona ner SD-kritiken, på samma sätt som AfS själv verkar ha gjort.
Det vinner alla på.

Huvuddelen av AfS väljare kommer komma från SD. Alltså är det bra för AfS ju fler SD-sympatisörer som får en dålig bild av SD och därför känner att det kanske är dags för ett annat alternativ.
Citera
2018-05-26, 18:19
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Det vinner alla på.
Varför ska man rösta på AfS om man ändå ska "tona ner SD-kritiken"?
Citera
2018-05-26, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
film på det här från uppsala? länk?

Kolla inlägg #8211

Sen har vi lite intressant kuriosa från dagen;

Svegot/Robin intervjuar Jeff:
https://www.youtube.com/watch?v=B6ijY7Akd9A

Markus Jonsson delar en talande bild på La resistance:

https://twitter.com/erikdierooi/status/1000400953818968064

Citera
2018-05-26, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Jag planerade att rösta på sd men nu blir det AfS istället. Det som avgjorde var till stor del Bieler-planen. Det sista Sverige behöver är sd:s fördubbling av antalet kvotflyktingar! Hur hjälper det Sverige?

Va? Du om någon borde väl rösta på NMR och inte SD?!

Nu när AfS finns så är ju situationen lite annorlunda, men innan det hade ju valet varit givet.
Citera
2018-05-26, 18:22
Bannlyst
Citat:
AfS är oerhört okänt, förutom hos oss som är insatta i politik och diskuterar det här på Flashback. Jag kan slå vad om att max 25% av befolkningen i detta land ens hört talas om partiet.

Håller det för fullständigt osannolikt att AfS skulle få mer än 0.5%. De kämpar om samma röster som ND, SvP, Nordiska motståndsrörelsen mfl partier gör, och inget av dessa har någonsin fått många röster. Nationaldemokraterna (som väl var mycket likt AfS egentligen) fick som mest 0.06% i ett riksdagsval.

Märk väl att SD först fick 1% i opinionen när de hade blivit tydliga och gjort upp med etnicitetsfrågan, dvs att rätten att bo och verka i detta land inte sitter i hudens ton, eller ögonens vinkel. Rätten att bo i detta land sitter i kulturen, anpassning, arbete och vördnad för landet och dess traditioner, och eftersom AfS tvekar kring detta så kommer de aldrig få mer än promille.

Vågar du betta på det? Du lämnar forumet om de får mer än vad du gissar?
Citera
2018-05-26, 18:23
Medlem
Citat:

Jag kan redan konstatera att du har fel och kommer att få fel.
Antagligen gör du det med vilje,men om du inte inser den potential som AfS har framförallt hos tidigare och nuvarande SD röstare så är det din verklighetsuppfattning som fallerar på ett närmast groteskt sätt.

Hur gick den gamla låten?

You ain´t seen nothin yet.

Att du egentligen vet om detta är själva grunden till varför du spammar tråden...
Senast redigerad av Lookalike 2018-05-26 kl. 18:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in