2018-05-26, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Dom har kunnat vara två stycken. Någon har suttit på den enes rygg eller lyfts upp av denne. Vidare kan man ha stått på ett reservdäck från bakluckan eller stått på bilens fotstöd där man kliver in. Har man haft en SUV så har inte planket känts lika högt.

l.

Ja du är nog först, och även troligen sist, med denna teoribildning. Eller kanske borde man söka GM bland akrobater på Cirkus Scott?🤔
Citera
2018-05-26, 15:28
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Något hände för ett tag sedan mellan SD och LW.
SD hade varit väldigt elak och oförskämd, oklart om våld ingick.
LW förbjöd SD att ta någon som helst kontakt, eller ha något med henne att göra.

Jag vet inte vad ni tycker, men nog verkar SD vara en jäkla typ, stalker och misshandel.
Huvudmisstänkt i mina ögon

I mina ögon med. Tänker på att inte ens SD:s föräldrar visste var han befinner sig OCH att det är skralt med dementier om honom i denna tråd. Det talar för att t o m vänner och bekanta misstänker honom, men väljer tystnad här. För nog kan vi räkna med att det finns läsare härinne som vet en del. En oskyldig SD borde hört av sig till föräldrar och vänner.
Senast redigerad av Honan6 2018-05-26 kl. 15:31.
Citera
2018-05-26, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hm, den ts som skrev att hon låg på mage när hon hittades, kanske även kan berätta något om klädsel?
Hen skrev även ett inlägg om att "smutsiga ben" sågs i "paniken".

Uppgifter om fynd av kläder får mig att fundera på om frätande ämnet har tillkommit före eller efter döden. Jag tänker att någon har försökt utplåna kroppen alt. att LW fått något ämne på sig och slitit av sig kläder i panik.

Svar med sanningar kommer väl fram till slut, men detta med frätande ämne kan ju vara en förklaring till fördröjningen av identifikationen.
Det kan också ha varit brotts offrets kläder- hon försökte slita av sig -
frätande vätska är som brand.
Men så klart måste denna vätska identifieras, kanske återfanns spår i någon bil?
GM kan själv ha fått vätskan på sig, och fått mindre grad av brännskador..
Polisen, Springare gör uttalande i Expressen idag- och inger hopp om att det här ska lösas.
Kaustiksoda är nog inte det rätta- något annat frätande ämne -borde det varit.
Citera
2018-05-26, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom iskalle'n
Lite off men ändå, jag har personligen upplevt en situation där en släkting till mig inte hörts av och jag gick då in med nyckel till honom och fann honom död i hallen, varm lägenhet typ 22-24 grader, han hade varit död i 10-14 dagar och det var omöjligt att se om det var min släkting,allt var uppsvällt och missfärgat massvis med flugor och allt vad det tillhör, det enda jag kunde identifiera var koftan han hade på sig.Btw, det var en naturlig död.
Okej.
Jag har sett en släkting till mig som satt död på toaletten, hade inte gått 10-14 dagar i för sig sedan hon dog.
En nära anhörig till mig som varit polis har sett döda kroppar i olika stadier och även varit mordutredare och utrett några mord.
Citera
2018-05-26, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det kan också ha varit brotts offrets kläder- hon försökte slita av sig -
frätande vätska är som brand.
Men så klart måste denna vätska identifieras, kanske återfanns spår i någon bil?
GM kan själv ha fått vätskan på sig, och fått mindre grad av brännskador..
Polisen, Springare gör uttalande i Expressen idag- och inger hopp om att det här ska lösas.
Kaustiksoda är nog inte det rätta- något annat frätande ämne -borde det varit.

Ja gärningsmannen borde fått sår om han inte var klädd i handskar och jacka och skydd
Polisen vet ej dödsorsak står det i na idag
Citera
2018-05-26, 15:34
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja du är nog först, och även troligen sist, med denna teoribildning. Eller kanske borde man söka GM bland akrobater på Cirkus Scott?🤔

Äh. Jag brukar springa längs ett bullerplank av samma sort i närheten. Såna plank är väl inte så monstruöst höga. Rätt behändig höjd vill jag mena. Men finns diken utanför ett sånt här plank så blir fallhöjden ytterligare nån meter. Men det går aldrig diken på insidan av dessa plank Ofta grönt och fint. Ofta en slänt i nedförslut.
Citera
2018-05-26, 15:35
Medlem
Citat:
[/b]

I mina ögon med. Tänker på att inte ens SD:s föräldrar visste var han befinner sig OCH att det är skralt med dementier om honom i denna tråd. Det talar för att t o m vänner och bekanta misstänker honom, men väljer tystnad här. För nog kan vi räkna med att det finns läsare härinne som vet en del. En oskyldig SD borde hört av sig till föräldrar och vänner.
Klokt inlägg.
I mina ögon med och att det är skraft med dementi i denna tråd.
Citera
2018-05-26, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Äh. Jag brukar promenera längs ett bullerplank av samma sort i närheten. Såna plank är väl inte så monstruöst höga. Rätt behändig höjd vill jag mena. Men finns diken utanför ett sånt här plank så blir fallhöjden ytterligare nån meter. Men det går aldrig diken på insidan av dessa plank Ofta grönt och fint. Ofta en slänt i nedförslut.

Nej men om gärningsman kom i bil med offer i bakluckan på motorvägen så behövdes det inte slänga henne över planket
Citera
2018-05-26, 15:40
Medlem
Citat:
[/b]

Var har du funnit uppgifter om SD”s föräldrar?
Citera
2018-05-26, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Ja gärningsmannen borde fått sår om han inte var klädd i handskar och jacka och skydd
Polisen vet ej dödsorsak står det i na idag
Exakt dödsorsak kanske aldrig kommer att fastställas.
Däremot kan händelseförloppet -vad som inträffade -alla skador, och hur de uppstått-
ge en sammantagen bild till varför döden inträtt.
Som i u-båts mordet.
Senast redigerad av moshes 2018-05-26 kl. 15:46.
Citera
2018-05-26, 15:47
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Var har du funnit uppgifter om SD”s föräldrar?

Är inte hundra på var, men tror det står i en plusartikel på vlt från 21/5 med rubrik: "Ex-västeråsare högintressant i utredningen om misstänkta mordet på Lena"

Inte heller HD:s föräldrar i Örebro visste var hon befann sig.

Märkligt och mycket tystnad.
Senast redigerad av Honan6 2018-05-26 kl. 15:49.
Citera
2018-05-26, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Polisen vill inte uppge något om den saken. Polisen är dock hoppfull om att lösa detta brott. Fått många vittnesmål enl nedanstående artikel.

https://www.expressen.se/nyheter/manga-vittnar-i-jakten-pa-lena-wesstroms-mordare/

Tja, man var väl hoppfull även om att lösa Palmemordet?
Och för att märka ord så är det Springare som är positiv till att lösa caset. Och han är ju enligt egen utsago alltid positiv.

Har det förresten kommit fram något mer kring var hon senast sågs i livet, vem som såg henne etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in