Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
ANtingen är han en del av dem eller tillhör de förvirrade vänsterliberala i väst. Här är lite långläsning om kurdernas roll i Syrien och hur vänstern har låtit sig hjärntvättas till att obegripligt stötta riktigt otrevliga krafter i Syrienkrisen:
Chomsky Among “Progressives” Calling for US Military Involvement in Syria
Since most progressive figures would never publicly call for extending a U.S.-led military occupation, this petition shows that the war propaganda in Syria – particularly as it relates to the Kurds – has been highly effective in subverting the progressive anti-war left as it relates to the Syrian conflict.
Noam Chomsky är dessutom en av dem som skriker sig hesast för en Balkanisering av Syrien.
Detta visar framförallt hur oerhört effektiv propagandan har varit. Och säkerligen har många varit utsatta för påtryckningar. Chomsky som har skrivit en massa bra saker.
Vänsterpartiet är inte ens antiimperialister längre, man kan verkligen undra varför. Är det ett villkor för att få samarbeta med regeringen? Jag misstänker det.
Det är en stor skandal att Syriens folk inte har något stöd i "vår" riksdag!
Labour i UK har dock börja svänga, jag hoppas att det smittar av sig.
Enda svenska partiet som är antiimperialister och stöder Syrien är Kommunistiska Partiet. Så vitt jag vet.