2018-05-25, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Barnet som fyllde år bor hos pappan och kom till Lenas bostad tillsammans med honom på morgonen. Polisen brukar normalt ha is i magen när vuxna försvinner. De borde sökt "normala" anledningar att hon gått ut någonstans först. Att direkt börja tänka på människorov är mycket ovanligt och bör ha baserats på något speciellt fynd.

Var det inte äldste sonen som bodde hos pappan?

Ja, mycket ovanligt att direkt rubricera som människorov. Många frågetecken här...
Citera
2018-05-25, 17:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Polisens mordutredare väntar nu på att få svar från obduktionen för att få reda på hur dödsfallet gick till.

– Vi har inte fått någon dödsorsak ännu. Jag har ingen prognos när den kan komma alls. Den kommer så snart de är klara, säger Christina Hallin.

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/polisen-fortsatter-sin-totala-tystnad-i-jakten-pa-lena-wesstroms-mordare-vi-har-inte-fatt-nagon-dods orsak

Hmm, kan det vara den där famösa älgen som slagit till igen?

Skämt åsido, verkar inte vara helt solklart fall det här, har gått lite för lång tid känns det som.
Citera
2018-05-25, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackrates

Ja, mycket ovanligt att direkt rubricera som människorov. Många frågetecken här...

Tyder på att något hänt i bostaden och sedan eskalerat.
Men det är ju bara gissningar än så länge.
Citera
2018-05-25, 17:18
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackrates

Jo, äldsta grabben och han fyller inte år i maj. Men dom var väl där för att gratta lillkillen.
Citera
2018-05-25, 17:24
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Barnet som fyllde år bor hos pappan och kom till Lenas bostad tillsammans med honom på morgonen. Polisen brukar normalt ha is i magen när vuxna försvinner. De borde sökt "normala" anledningar att hon gått ut någonstans först. Att direkt börja tänka på människorov är mycket ovanligt och bör ha baserats på något speciellt fynd.

Ok har läst det ? Har bara sett att den stora grabben , bodde hos pappan och att dom andra 2 bodde med mamma
Citera
2018-05-25, 17:33
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, kan det vara den där famösa älgen som slagit till igen?

Skämt åsido, verkar inte vara helt solklart fall det här, har gått lite för lång tid känns det som.
Ja, det ser inte bättre ut...trigga inte igång mej nu.
Jag är lite fundersam över polisen agerande...om de har tillräckligt mycket (indicier eller tekniska spår) eller misstankar efter alla förhör så borde det räcka för en häktning i utevaro.
Då är det ju lättare att få hem dem. Man ska ju inte behöva vänta in en mordmisstänkt?
Nåt kan peka åt andra gärningsmän.
Vem vet vad de sitter och trycker på?
Å andra sidan verkar allt ta onormalt lång tid. Uppgiften om identiten t ex.
Varför?
Citera
2018-05-25, 17:42
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag är lite fundersam över polisen agerande...om de har tillräckligt mycket (indicier eller tekniska spår) eller misstankar efter alla förhör så borde det räcka för en häktning i utevaro.
Då är det ju lättare att få hem dem. Man ska ju inte behöva vänta in en mordmisstänkt?
Varför?

Vi får helt enkelt hålla älgkortet öppet till polis och utredare släpper mer och bättre info.

Märkligt just att det inte har häktats någon i sin utevaro, någon djävla hum eller teori måste de ju ha.

Det brukar ju gå ganska fort att sno in den första misstänkte, sedan kanske det inte håller hela vägen men någon brukar ju snabbt plockas in, tänker på den stackars tysken som blev inplockad i Hylander-fallet.
Citera
2018-05-25, 17:43
Medlem
Håller med dig fullständig. Läste i NA nu att dom fortfarande inte kan fastställa dödsorsaken. Helt jävla sjukt
Citera
2018-05-25, 17:44
Medlem
Man har alltså efter en veckas tid med kroppen inte fastställt dödsorsak.
Vilket ju måste anses väldigt märkligt med tanke på att man jobbar mot klockan i det här fallet då man inte har någon frihetsberövad.

Man går snart in på sin 12:e dag i fallet och det mesta tar en herrans massa tid...
Hittande av kroppen, identifieringen, dödsorsaken...

Det här verkar av allt att döma bli knivigt för utredarna.
Jag hade faktiskt nästan börjat tvivla på brott om inte fyndplatsen av kroppen var där den var.

De bortresta kan vi snart avskriva som GM. I alla fall vad det kommer till att ha utfört själva gärningen. Jag har varit inne på anstiftan förrut, och börjar mer och mer bli övertygad om att vi har en för Flashback okänd GM.
Citera
2018-05-25, 17:45
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Varför?
Att det tog tid innan vi fick ID kan tyda på en sargad kropp och den värme som varit dessa dagar har nog gjort sitt med hennes utseende.
Citera
2018-05-25, 17:45
Medlem
WalterSchmidts avatar
Såg nyss en bild tagen ifrån vägen precis innan den omtalade skylten (intill bullerplanket) passeras. Ser man platsen där LW hittades ifrån den vinkeln men även ovanifrån så är det (åtminstone för mig) helt klart att förövaren eller förövarna placerade henne där för att göra det så svårt som möjligt för någon att hitta hennes kropp.
Inbillar mig också att GM bör ha viss kännedom om området kring och vid platsen där hon hittades för att ta beslutet att placera henne just där. Tror också att hon kände GM. Annars så tvivlar jag på att hon lämnar bostaden mitt i natten. Om någon för henne okänd person skulle tränga sig på in i bostaden mitt i natten så borde hon med näbbar och klor kämpa för sitt liv där. Tror bestämt att hon blev utlockad mitt i natten av någon för henne känd person. Efter att ha tagit del utav en hel del information här på FB men även ifrån andra källor så skulle det inte förvåna mig om LW är den som ofredat och stalkat SD och kanske också HD. Det är hennes anmälan utav SD som hon senare tog tillbaka som gör mig konfunderad och skapar tankar åt det hållet.
Senast redigerad av WalterSchmidt 2018-05-25 kl. 17:57. Anledning: Grammatisk korrigering
Citera
2018-05-25, 17:59
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Att det tog tid innan vi fick ID kan tyda på en sargad kropp och den värme som varit dessa dagar har nog gjort sitt med hennes utseende.

Visserligen men det är ju inte enbart med synen man fastställer identiteten.
Jag har varit med om att totalt oigenkännliga vattenlik blivit snabbare identifierade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in