2018-05-25, 13:05
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Nackdelen med att hänga här är att man vänjer sig vid den extremt låga nivån, speciellt när det kommer till moral och hederlighet i tråden.

Men ibland hajar man till ändå. Vad var det precis jag läste?

Att hata Anders Lindberg får man naturligtvis lov att göra.

Men om man anklagar honom för att "locka fram troll" för att "peka på en svans av näthat" då ÄR man helt dum i hela huvudet.

Anders Lindberg tycker inte som er men han är väldigt tydlig utan dold agenda vilket skall respekteras om man har någon hederlighet i kroppen och han behöver så att säga aldrig "locka fram någon svans av näthat". Det löser SD's trevliga väljare själva.

Det måste finns en botten även hos SD hur lågt man kan tänka sig att sjunka och den botten måste ni vakta.
Ingen här inne av SD anhängarna har just någon gång sjunkit under Anders Lindbergs nivå,de tär nästan ogörligt..
2018-05-25, 13:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Dock så kommer ordet troll på nätet från engelskans trolling ,alltså fiska,gäller att fiska med provocerande utspel och få folk att reagera ,medan man själv sitter bak skärmen och skrockar..
Så svensk medias utspel om "troll" är som så mycket annat ren lögn..
Jag har trott att Lindberg varit ett sådant troll ,för hans infantila krönikor tyder på det,men nu vet jag inte?,han verkar vara dum på riktigt..
Jag tror att många fick fel för sig vad "Troll" betyder när Aschberg sände "Trolljägarna" på TV3 (tror det var TV3 i alla fall)
2018-05-25, 13:16
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Viktig och vägledande opinionsundersökning? Det var en undersökning på en gymnasieskola i Kristianstad!

Om du tar många såna skolval och annat ihop så ser du en klar tendens i samhället över vart vindarna blåser. Sverigedemokraterna med ett månadssnitt på 20,0% i opinionsmätningarna just nu, med en klar underskattning som är välkänd sedan tidigare.

Siffror inom LO:

S 32,4%
SD 28,9%

Med underskattningen kan Sverigedemokraterna redan ha gått om och är isåfall största parti inom LO redan nu!
2018-05-25, 13:23
Medlem
Mac-Arthurs avatar
[quote=S.Kandal|

När nu allsmäktige DN ger sd 20 procent (avrundat uppåt) vill SCB ingalunda släpa långt efter, tippar på 18,7 procent.[/QUOTE]

Utöver S-CB:s väl ådagalagda inkompetens gissar jag på en beställning från högre ort på 18,3 procent!
2018-05-25, 13:29
Medlem
8711s avatar
Tipstävling, SCB juni 2018: (Uppdaterad.)

Hexenhammar: 25,0%
Regnidagigen: 19,0%
2560p: 18,8%
S.Kandal: 18,7%
8711: 18,4%
Mac-Arthur: 18,3%
Manssmekaren: 18,2%
Oingoboingo: 18,1%
Vidr23: 18,0%
Enoch.Thulin: 17,9%
Ancistrus: 17,9%
Grevelesevi: 17,7%
Sang: 15,3%
Göran Greider: Klart under 10%
Göran Persson: Klart under 10%

Nu kan ni andra lämna era tips inför SCB-mätningen med era motiveringar så hamnar ni på listan!

Vinnaren blir trådens bästa tippare och vinner äran och hedern att vara bäst på dessa förutsägelser.
2018-05-25, 13:29
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Vilken skrattfest du nu bjöd på, visserligen ofrivilligt men ändå. Använd din sminkspegel med din kritik riktad mot dig själv, och vad ser du då? En sminkad gris, är fortfarande en gris, greta75.

Men låt nu Anders vara Anders, han ÄR en mycket kapabel röstmagnet åt SD. All respekt för det arbetet

Säger som sossen Widar Andersson sa i en debatt med Anders Lindberg i "Studio Ett" i P1 för någon månad sedan: "Anders, du skrämmer bort folk från socialdemokraterna med ditt kompromisslösa, fanatiska sätt att diskutera. Folk blir rädda. Du borde lugna och sansa dig..."

Tror på fullt allvar att Lindberg varit åtminstone en liten, liten bidragande orsak till att några valt SD framför S. Måtte han bli ännu tokigare i slutfasen av valrörelsen och komma med riktigt redigt skogstokiga Tweets och påhopp på allt och alla som har med SD att göra.
2018-05-25, 13:31
Medlem
Eftersom att scb:s mätning görs huvudsakligen tidigt i maj, eller har gjort så tidigare år, tror jag att de kommer att missa mycket av den senaste utvecklingen. Jag gissar därför på 17,8 % för SD.

Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Dock så kommer ordet troll på nätet från engelskans trolling ,alltså fiska,gäller att fiska med provocerande utspel och få folk att reagera ,medan man själv sitter bak skärmen och skrockar..
Jag tror inte att det är riktigt så enkelt. Det moderna internettrollet är nog snarare en sammanslagning (eller sammanblandning om du så vill) av fiske och mytologiskt väsen. Man kan tycka vad man vill om det, men jag tycker att det mestadels används i den betydelsen nu. I vart fall gör Lindberg det.
2018-05-25, 13:34
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Problemet är att det bara är idioter som svarar honom. Det är ett av de största problemen med SD, alla muppar som stolt deklarerar att de minsann ska ”rösta på Jimmy och att de hoppas att svetsaren blir våldtagen av en somalier”. Gör alla en tjänst och håll er borta från sociala medier.
Visst är det jäkligt onödigt och fånigt att uttrycka sig som du beskriver. Men sanningen är ju att eländet pågår hos alla sidor. #jagärhär-medlemmar som jagar livet ur sexualbrottsoffer, trädkramare som släpper ut minkar och hotar farmare till döden, kommunister som brukar våld mot oliktänkande, osv.
Återigen, jag försvarar verkligen inte liknande attacker mot statsministern eller någon annan.
Men, jag kan samtidigt förstå att det finns individer i samhället som känner en gränslös frustration p.g.a av brott som exempelvis Somalier kan sticka ut med i statistiken.

Människor som uttrycker sig på ett slabbigt och osnyggt sätt, kanske det hade kunnat undvikas om man hade fört en öppen och ärligt statistik vad det gäller etniska grupper och brottstyper?

Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Ser fram emot sommarens OUs för att se om kvinnorna faktiskt börjar komma till SD, då är förstaplatsen nära. Kan tänka mig att problemen som hör varma sommarkvällar till kommer hjälpa SD än mer. Ju fler som faktiskt får upp ögonen hur Sverige ser ut numera ju fler kommer att vilja ha en förändring.

Helt enig. Och i annan tråd på Flashback så har jag sett att kvinnors ökade intresse för SD har debatterats. Jag tror att kvinnor, riktiga kvinnor, har fått nog av "fittmössor" på fackpampar, FI, MP och V's stöddemonstrationer mot rasism efter att asylanter våldtagit Svenskor, etc.
Jag tror även att vanliga kvinnor känner osmak över batikhäxornas aktiviteter i relation till "ensamkommande baaarn".
Kan vanliga kvinnor inte få ordning på de korrumperade slaskkärringarna så får de vanliga kvinnorna gå lagstiftningsvägen. "Hej SD!"

Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Artikeln av Johan Lundberg innehåller sanningar som bara blir mer och mer förenliga med den politiska och mediala verklighet som vi lever i. "Von oben" perspektiv mot de lågt stående individer som utgörs av "Folket". Man blir ju egentligen bedrövad. Ingen från denna moraliskt högtstående och suveräna värld kommer nånsin att förstå.
Min fetning.
JAg är helt enig med dig.

Innan jag kommenterar, tillåt mig att repetera en länk som för mig förklarar mycket så väldigt väl.

https://kvartal.se/essaer/frn-ngonstans-till-varsomhelst-s-gick-partierna-vilse
Citat:
Hur kunde politikerna missa att hälften av medborgarna inte var med på deras mångkulturella projekt? Och varför har de så svårt att övertyga när de säger att de lägger om kursen? Det finns en förklaring. Den hittas i den dimension av politiken som frågar: Känner du dig hemma någonstans eller varsomhelst?

Det är exakt som du skriver, en stor del av det Svenska folket motsätter sig det mångkulturella projektet samtidigt som en majoritet av de som arbetar inom media och kultur har med en oerhört osnygg attityd satt munkavle på vanliga Svenskar.
Vad idioten Lidberg inte begriper är att många av de som kritiserar hans artiklar och kommentarer är vare sig troll eller nassar, utan även oroade socialdemokrater.

SD gör jackpot när Ernman, Özz, Lindberg, Zara Larsson, Annie Lööf, m.fl. spyr galla över vad de kallar "troll", "nassar" och "brunskjortor" eftersom det idag handlar om den f.d. "tysta majoriteten" som inte längre kan eller vill vara tyst.
Och när dessa privilegierade journalisterna och kulturarbetarna sätter sig på sina höga hästar och kallar sina egna gräsrötter för rasister, nassar, m.m., då går flyttlassen till SD.

Vanliga människor vill inte ha ett mångkulturellt samhälle, vanliga människor är vare sig nassar eller rasister, människor från andra kulturer är varmt välkomna så länge som Svenska värderingar respekteras, lagar följs och folkhemmet inte riskeras.

SD ligger helt rätt i tiden, valet kommer att stå mellan globalister och folkhemmet. Och enbart SD är en trovärdig försvarare av folkhemmet.

För att uttrycka mig lite halvslaskigt, vi vill att våra Svenska tjejer skall kunna gå hem på natten då de är lite pruttfulla. Det är inte bara deras förbannade rättighet utan det är även helt enligt Svenska värderingar!
2018-05-25, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Om du tar många såna skolval och annat ihop så ser du en klar tendens i samhället över vart vindarna blåser. Sverigedemokraterna med ett månadssnitt på 20,0% i opinionsmätningarna just nu, med en klar underskattning som är välkänd sedan tidigare.

Siffror inom LO:

S 32,4%
SD 28,9%

Med underskattningen kan Sverigedemokraterna redan ha gått om och är isåfall största parti inom LO redan nu!

Självfallet. Jag tror definitivt att det blir ett resultat runt 25%. Men att säga att ETT skolval där SD fått runt 60% av rösterna på något sätt skulle vara en riktlinje... knappast!
2018-05-25, 13:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Självfallet. Jag tror definitivt att det blir ett resultat runt 25%. Men att säga att ETT skolval där SD fått runt 60% av rösterna på något sätt skulle vara en riktlinje... knappast!
Knappast en riktlinje, men en fingervisning om åt vilket håll vinden blåser i folkdjupet.
2018-05-25, 13:43
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Tipstävling, SCB juni 2018: (Uppdaterad.)

Hexenhammar: 25,0%
Regnidagigen: 19,0%
2560p: 18,8%
S.Kandal: 18,7%
8711: 18,4%
Mac-Arthur: 18,3%
Manssmekaren: 18,2%
Oingoboingo: 18,1%
Vidr23: 18,0%
Enoch.Thulin: 17,9%
Ancistrus: 17,9%
Grevelesevi: 17,7%
Sang: 15,3%
Göran Greider: Klart under 10%
Göran Persson: Klart under 10%

Nu kan ni andra lämna era tips inför SCB-mätningen med era motiveringar så hamnar ni på listan!

Vinnaren blir trådens bästa tippare och vinner äran och hedern att vara bäst på dessa förutsägelser.

Jag tippar på 20%
2018-05-25, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Knappast en riktlinje, men en fingervisning om åt vilket håll vinden blåser i folkdjupet.

Absolut. Det säger jag inte emot. Intressant dock att de flesta här inte verkar tro högre än 17 - 18% (förutom jag, verkar det som).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in