Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Krispy har alltså kontinuerligt röstat på SD sedan 2006 (precis som jag själv)? Jag är inte helt övertygad ännu, men stämmer det är det vackert så..
Men det beror förmodligen på att du ibland kan vara ganska rabiat så fort man ifrågasätter något som rör SD på något vis?
Jag
tror att många SD-väljare ingår i vad man löst kan kalla en ny typ av väljargrupp som i korthet inte tror på SD som parti (eller något annat parti) utan snarare
mer på
skepticism som filosofi. Man är alltså skeptisk mot det mesta, precis som t ex Crispy ofta är, och det är primärt detta som gör att en röst läggs på SD. Inte för att SD nödvändigtvis är det bästa alternativet utan helt enkelt för att alla andra alternativ är betydligt sämre och att man som skeptiker får det väldigt svårt, det blir nästan omöjligt, att rösta på partier som i åratal säger att det ska göra A men sedan gör B.
Men detta får också effekten att ingen går fri, ingen får frikort. Detta gäller givetvis också SD varpå du säkert stöter på många i den här tråden som inte låter som "SD:are" men som samtidigt inte kan tänka sig att rösta på något annat parti. Det är trots allt själva ifrågasättandet som gör att många av dessa röstar på SD.
Modern skepticism (akademisk skepticism), till skillnad från den från antiken, har också en mer sund inställning till fakta. Man erkänner att det finns saker som kan bevisas och det finns sanningar som är mer sanna än andra. I vår digitala generation översätts det ganska tydligt med att man vill ha källor och bevis för olika saker. Där framstår t ex S, en gång tjenis med Hitler, som ett gäng idioter när de t ex proklamerar att SD är nazister och annat trams.