2018-05-25, 12:47
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ta inte i så du skiter ner dig. Ingen normalt funtad människa trodde att Dalkurd skulle göra storverk redan första säsongen.

Det är snarare du som tar i så du skiter ner dig när du påstår att det kom som en blixt från klar himmel, men du kanske inte vet innebörden på ordspråket, och därför tar det för givet. Och jag har aldrig påstått att de skulle göra storverk redan första säsongen. Men på förhand trodde jag absolut att de skulle kunna hamna en-tre placeringar ovanför strecket.

Annars så har jag bara påstått att han är sparkad för att han inte lyckats få Dalkurd att prestera enligt sportchefens parametrar, så sluta stoppa ord i min mun. Annars så vet vi ju vart du har din läsförtåelse någonstans, som när du anklagade mig för att ha skrivit saker jag inte gjort trots att jag bad dig LÄSA typ 3 ggr.
2018-05-25, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det finns nyanser mellan 'storverk' och att ligga sist med flest insläppta mål.
Min poäng är att det inte var ett dugg oväntat att Dalkurd skulle ligga sist i detta nu. Visst har dom en del bra spelare, men det räcker inte. Dalkurd får glada om dom lyckas ta 10 poäng till minst.
2018-05-25, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Det är snarare du som tar i så du skiter ner dig när du påstår att det kom som en blixt från klar himmel, men du kanske inte vet innebörden på ordspråket, och därför tar det för givet. Och jag har aldrig påstått att de skulle göra storverk redan första säsongen. Men på förhand trodde jag absolut att de skulle kunna hamna en-tre placeringar ovanför strecket.

Annars så har jag bara påstått att han är sparkad för att han inte lyckats få Dalkurd att prestera enligt sportchefens parametrar, så sluta stoppa ord i min mun. Annars så vet vi ju vart du har din läsförtåelse någonstans, som när du anklagade mig för att ha skrivit saker jag inte gjort trots att jag bad dig LÄSA typ 3 ggr.
Då är det nog du och en skara till som överskattat dom. Jag själv kände mig ganska säker på att dom skulle komma sist innan säsongen drog igång. Även om dom har en del bra spelare och vissa offensiva kvaliteer så tillför dom enligt mig inte Allsvenskan nånting. Det är rätt stor skillnad på exempelvis Malmös trupp och Dalkurds trupp. Sedan att du trodde att Valentic skulle få sparken före exempelvis Thelin som har ett mycket bättre lag på pappret ja det är ju humor på hög nivå ! Fatta känslan av att jag för en gångs skull hade rätt i mina förhandstips
Senast redigerad av Azdz 2018-05-25 kl. 12:54.
2018-05-25, 13:11
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Då är det nog du och en skara till som överskattat dom. Jag själv kände mig ganska säker på att dom skulle komma sist innan säsongen drog igång. Även om dom har en del bra spelare och vissa offensiva kvaliteer så tillför dom enligt mig inte Allsvenskan nånting. Det är rätt stor skillnad på exempelvis Malmös trupp och Dalkurds trupp. Sedan att du trodde att Valentic skulle få sparken före exempelvis Thelin som har ett mycket bättre lag på pappret ja det är ju humor på hög nivå ! Fatta känslan av att jag för en gångs skull hade rätt i mina förhandstips

Ännu en gång stoppar du ord i min mun. När har jag påstått att jag trodde att Azrudin skulle få sparken före Thelin? Jag har inte antytt det någonstans. Vi diskuterar Dalkurd och du drar in Elfsborg. Den kognitiva dissonansen du lever med måste vara helt bedrövlig.
2018-05-25, 13:14
Medlem
Citat:
Ännu en gång stoppar du ord i min mun. När har jag påstått att jag trodde att Azrudin skulle få sparken före Thelin? Jag har inte antytt det någonstans. Vi diskuterar Dalkurd och du drar in Elfsborg. Den kognitiva dissonansen du lever med måste vara helt bedrövlig.
Jag tog bara upp ett väldigt konkret exempel, inget annat. Det är väl klart att man blir fundersam när du antyder att det skulle vara väntat att Dalkurd sparkar tränaren trots att alla innerst inne visste att dom skulle ligga sist i serien och av allt att döma kommer att åka ur?
2018-05-25, 13:18
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Jag tog bara upp ett väldigt konkret exempel, inget annat. Det är väl klart att man blir fundersam när du antyder att det skulle vara väntat att Dalkurd sparkar tränaren trots att alla innerst inne visste att dom skulle ligga sist i serien och av allt att döma kommer att åka ur?

Du tar upp ett väldigt konkret exempel där du påstår att jag tror/trodde att Thelin skulle bli sparkad före Azrudin trots att jag inte har påstått det någonstans, dra in klorna och sluta med dina värdelösa slutsatser, då det ändå bara resulterar i att du stoppar ord i min mun. Och jag håller inte med dig i övrigt, då jag inte trodde de skulle vara toksist. Case closed.
2018-05-25, 13:21
Medlem
Citat:
Du tar upp ett väldigt konkret exempel där du påstår att jag tror/trodde att Thelin skulle bli sparkad före Azrudin trots att jag inte har påstått det någonstans, dra in klorna och sluta med dina värdelösa slutsatser, då det ändå bara resulterar i att du stoppar ord i min mun. Och jag håller inte med dig i övrigt, då jag inte trodde de skulle vara toksist. Case closed.
Okej förlåt då om jag trampade på ömma tår. Fakta kvarstår dock att Dalkurd inte är bättre och att deras påstådda höga ambitioner var naiv optimism från främst klubben. Dock känns det bra att för en gångs skull få rätt. Trevlig helg.
2018-05-25, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Vi är väl förresten överens om att myten om att endast Bajen har flyt med domarna och motståndarfadäser är död nu?

Lycka till med detta! Vi gnagare får ju fortfarande höra att vi har tur med straffar på grund av att vi fick fem stycken 2006. Att vi snittat typ 1 straff per år sen dess spelar mindre roll.
2018-05-25, 15:55
Medlem
DikTs avatar
Nu tycker jag det är dags att lyfta en stor och viktig fråga!

http://svenskfotboll.se/allsvenskan/

Varför står Norrköping som "IFK Norrköping FK" och
Sirius som "IK Sirius FK"

Medan andra, t.ex. Bajen, står som endast "Hammarby"

Hur tänkte(?) man här?! ;o
2018-05-25, 16:33
Medlem
Aritzos avatar
Många verkar vara chockade över att han avgår, men jag som ser på Dalkurd ganska ofta var det uppenbarligen att han har förlorat omklädningsrummet. Ingen av spelarna gillar honom och han har en historia av att förlora spelarnas förtroende. Han hänger ut sina spelare i varje intervju nästan, och så som Dalkurd har spelat så förtjänar man mer poäng.

Sen är det inte hans fel att spelarna missar flera frilägen per match.
2018-05-25, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Lycka till med detta! Vi gnagare får ju fortfarande höra att vi har tur med straffar på grund av att vi fick fem stycken 2006. Att vi snittat typ 1 straff per år sen dess spelar mindre roll.
Helt ärligt har jag aldrig hört någon sagt att gnaget har tur med straffar, endast att bajen har det.
2018-05-25, 16:58
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ta inte i så du skiter ner dig. Ingen normalt funtad människa trodde att Dalkurd skulle göra storverk redan första säsongen.
Märks att du inte tittat något på Dalkurd.

Det enda matchen de har riktigt förlorat var kanske mot Häcken, men alla andra matcher har de spelat ut sina motståndare haft bra lägen för att vinna men de har inte bara gått. Man har missat alldelles för öppna lägen, frilägen, och inte kunnat stänga matcher.

Bara mot Sundsvall och Örebro hade man 2 mål ledning som man tappade. Man spelade ut Göteborg, man hade 2 riktig solklara lägen mot Djurgården, nu har jag pratat ihop bara 9 poäng där. Det är försåtligt att de sparkar tränaren eller att han avgår för att det är för dåligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in