Citat:
Ursprungligen postat av
FmYo
Eftersom scenariot med olycka orsakad av fall sågades vid fotknölarna kan jag inte låta bli att spinna vidare på det scenariot.
Hon höll på med geocaching och hade själv ett stort antal egna cachar varav en enligt kartan är placerad där hon bodde. Namnet på den är "Rörigt västerut". Cachen är av typen mystery vilket innebär att placeringen som syns på kartan inte är där slutgömman är. För att hitta slutgömman måste man lösa ett eller flera saker för att komma åt de rätta koordinaterna. Det är inte ovanligt att gömmorna är instoppade i ställningsrören som håller upp vägskyltar.
Strax bortom platsen där hon hittades finns en stor vägskylt med en del rör som syns när man åker västerut på motorvägen. Fastsättning i marken är som ett fackverk och blir då lite som att klättra på en stege.
Kan det vara så att cachens slutgömma eller ett delsteg finns där vilket innebär att man måste klättra upp på skylten?
I sådant fall kan det ha varit ett normalt underhåll som gjordes (kanske efter samtal från någon som inte hittade den) där hon tappade greppet och föll olyckligt. Hon försöker ropa på hjälp och försöker även ta sig tillbaka men orkar bara en bit.
Det skulle förklara varför hon smiter iväg en stund på kvällen utan att låsa och förklarar även skriken och platsen hon hittades på.
Jag har själv tagit cachar på liknande ställen där ett felsteg skulle kunna fått förödande konsekvenser. Just denna skylt har jag svårt att avgöra genom bilder om den är tillräckligt hög för att man riskerar livet. Oftast är de högre än vad man upplever när man passerar förbi i bil.
Självklart kan det vara mord eller dråp, men man ska nog inte förkasta tanken på en olycka allt för lättvindigt.
Är det
den här skylten du tänker på?
Det känns inte troligt att en cach skulle placeras på en plats där man måste klättra på en vägskylt, samtidigt som bilar och lastbilar dundrar förbi i 90-100 knyck bakom ryggen. Och även om jag har fel, så känns det inte troligt att L skulle avbryta mitt i paketinslagningen för att ge sig ut i mörkret och klättra på skylten med sina skadade ben.
Men om så ändå skulle vara, och hon föll som du spekulerar i, så ska hon alltså ha ramlat ned från skylten och rimligen rullat ner i diket/svackan precis intill vägbanan. Därifrån ska hon ha hasat sig uppför slänten, tagit sig över staketet (som tar vid där planket viker av) och tagit sig genom halva buskaget/trädungen innan livet rann ur henne.
Nej, det känns inte som ett troligt scenario. Då hade det väl varit mer rimligt att hon hade försökt påkalla uppmärksamhet från någon av trafikanterna.
När det gäller telefonens fyndplats (om det nu är telefonen man hittat), så är det ju märkligt att SD (om han nu har med saken att göra) har dumpat den så nära sitt eget hem. Enda anledningen jag kan se till det, är att han skulle vilja att misstankarna kastas mot Ls exmake, som ju bor granne med SD.