2018-05-25, 10:00
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Stängd och olåst dörr är vad som sagts. Några skribenters uppgifter i senaste
inläggen om att dörren skulle ha varit vidöppen är inte troligt.
Den var på glänt.
Citera
2018-05-25, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FmYo
Eftersom scenariot med olycka orsakad av fall sågades vid fotknölarna kan jag inte låta bli att spinna vidare på det scenariot.

Hon höll på med geocaching och hade själv ett stort antal egna cachar varav en enligt kartan är placerad där hon bodde. Namnet på den är "Rörigt västerut". Cachen är av typen mystery vilket innebär att placeringen som syns på kartan inte är där slutgömman är. För att hitta slutgömman måste man lösa ett eller flera saker för att komma åt de rätta koordinaterna. Det är inte ovanligt att gömmorna är instoppade i ställningsrören som håller upp vägskyltar.

Strax bortom platsen där hon hittades finns en stor vägskylt med en del rör som syns när man åker västerut på motorvägen. Fastsättning i marken är som ett fackverk och blir då lite som att klättra på en stege.

Kan det vara så att cachens slutgömma eller ett delsteg finns där vilket innebär att man måste klättra upp på skylten?

I sådant fall kan det ha varit ett normalt underhåll som gjordes (kanske efter samtal från någon som inte hittade den) där hon tappade greppet och föll olyckligt. Hon försöker ropa på hjälp och försöker även ta sig tillbaka men orkar bara en bit.

Det skulle förklara varför hon smiter iväg en stund på kvällen utan att låsa och förklarar även skriken och platsen hon hittades på.

Jag har själv tagit cachar på liknande ställen där ett felsteg skulle kunna fått förödande konsekvenser. Just denna skylt har jag svårt att avgöra genom bilder om den är tillräckligt hög för att man riskerar livet. Oftast är de högre än vad man upplever när man passerar förbi i bil.

Självklart kan det vara mord eller dråp, men man ska nog inte förkasta tanken på en olycka allt för lättvindigt.
Är det den här skylten du tänker på?
Det känns inte troligt att en cach skulle placeras på en plats där man måste klättra på en vägskylt, samtidigt som bilar och lastbilar dundrar förbi i 90-100 knyck bakom ryggen. Och även om jag har fel, så känns det inte troligt att L skulle avbryta mitt i paketinslagningen för att ge sig ut i mörkret och klättra på skylten med sina skadade ben.
Men om så ändå skulle vara, och hon föll som du spekulerar i, så ska hon alltså ha ramlat ned från skylten och rimligen rullat ner i diket/svackan precis intill vägbanan. Därifrån ska hon ha hasat sig uppför slänten, tagit sig över staketet (som tar vid där planket viker av) och tagit sig genom halva buskaget/trädungen innan livet rann ur henne.
Nej, det känns inte som ett troligt scenario. Då hade det väl varit mer rimligt att hon hade försökt påkalla uppmärksamhet från någon av trafikanterna.

När det gäller telefonens fyndplats (om det nu är telefonen man hittat), så är det ju märkligt att SD (om han nu har med saken att göra) har dumpat den så nära sitt eget hem. Enda anledningen jag kan se till det, är att han skulle vilja att misstankarna kastas mot Ls exmake, som ju bor granne med SD.
Citera
2018-05-25, 10:05
Medlem
Viggen70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Vem tror du är mördaren?

Tror det är ett svatsjukedrama inget annat
Jag tror hårt på SD men det lär ju förmodligen visa sig snart
Citera
2018-05-25, 10:34
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja, så kan det va. Bocken ska kunna gå mellan husen och sprida evangeliets glädje.
Du har gått från långa inlägg till korta och kärnfulla.
Anar dock ett visst avund...
Men SD var väl inte så kristerlig vad man läst här?
Citera
2018-05-25, 10:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du har gått från långa inlägg till korta och kärnfulla.
Anar dock ett visst avund...
Men SD var väl inte så kristerlig vad man läst här?

Växelbruk är modellen. För att inte dränera all näring ur samma jord.

Nä. Vill man inte skörda ska man inte så. Eller hellre, man ska bara så där man vill skörda. De som sår och inte skördar får allehanda problem som till slut blir ohanterliga.

Det där går att förstå på lite olika sätt.
Citera
2018-05-25, 10:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Förlåt - jag var otydlig. Jag menar att hon inte haft kontakten med H utan tvärtom endast umgåtts med S.

Jag skulle gärna vilja veta vad som ingick i fallen med misshandel. I min värld är det ju allvarligt om det går så långt att den ena personen väljer att polisanmäla en misshandel. Det onstiga är att dom fortsätter umgås. Jag får liksom inte ihop det.
Antingen så är båda väldigt märkliga personer som triggar varandra, eller så är det något med uppgiftna som inte stämmer.

Finns det ingen i tråden som tillhörde det gäng som brukade träffa bägge dessa personer som kan förklara så vi fattar i stora drag iaf?

Men det är bara en anmälan av misshandel? Och där ska det vara att han hållt tag om henne runt halsen med armen (ett slahs brottningsgrepp) medan han gnuggat knogarna mot hennes huvud. Något som till det yttre kan verka som en lite grabbig fysisk skämtsamhet.

Ofredande kan ju vara allt från att ha kallat henne något fult om de grälat, ovälkommet tafsande och långtgångna trakasserier. Det jag menade med att det kanske inte var han som trappade upp var att det möjligtvis var hon, om hon så att säga sänkte tröskeln för när hon anmäler? Men anmälan om ofredande tog hon ju tillbaka, så det kanske var mer impulsiv ilska bakom anmälan än allvar i ofredandet om hon då fortsätter umgås med honom?
Citera
2018-05-25, 11:10
Medlem
Adolfinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men hon verkar fått mycket gjort av hennes bilder att döma. Bred kompetens minst sagt.
Vad man får gjort eller inte säger väl inget om hur man ÄR, bara vad man GÖR...
Citera
2018-05-25, 11:34
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
LGWP brukar väl säga att en GM rör sig i en cirkel motsols från BP.
Det verkar ju stämma in på var man eventuellt hittat mobilen och var SD bor.

Förövrigt tror jag att hon har blivit strypt om GM känner henne.
Är det en galning tror jag att hon har blivit knivhuggen.
Hon ska ha skrikit hjärtskärande och högt vid ett par tillfällen under en 5- minuters period. Tyder inte på strypning.
Citera
2018-05-25, 11:34
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Den var på glänt.

dörren stod olåst.. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nks-ha-mordats
...dörren var öppen. [url]https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...svunna-lena-45[/url
Ursäkta tydligen knas på länken
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-05-25 kl. 11:37.
Citera
2018-05-25, 11:40
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filterbubbla
...dörren stod olåst.. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qnMQ5O/orebrokvinna-misstanks-ha-mordats
...dörren var öppen. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kv7GG5/polisen-doda-kvinnan-misstanks-starkt-vara-forsvunna-lena-45

I min mening är det förmodligen bara så att någon journalist bara uttryckt sig slarvigt, och att dörren var stängd men olåst. . En källa behövs för att övertyga mig om något annat.
Filterbubblas inlägg.
Citera
2018-05-25, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Hon ska ha skrikit hjärtskärande och högt vid ett par tillfällen under en 5- minuters period. Tyder inte på strypning.
Hon skrek för sitt liv, i 5 minuter och sedan blivit strypt/kvävd alternativt, knivskuren eller annat tillhygge.
Citera
2018-05-25, 11:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Jag har också fastnat vid geocaching-tanken. Jag tänker i de banor som du nämner, att L antingen får meddelande
om att någon befinner sig vid cachen...alltså lockas dit av någon som sedan tar livet av henne. Alternativt att hon får meddelande om att cachen behöver ses över och beger sig ut för att fixa det. Jag har också varit med om när det klättras upp i dessa vägskyltar...och ja det är högt. Cachen kan ju även ha funnits högt upp på bullerplanket?

Hursom, jag TROR att L”s död på något vis kan kopplas samman med geocaching.

Jag hade också tankar på detta men det ska tydligen inte funnits någon cache i närheten av fyndplatsen. Jag länkar till min tidigare fundering och svaret till denna

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in